ارسال بار از چین به چه روش هایی انجام می‌شود؟

تولیدکنندگان چینی امروزه در زمینه تولید انواع محصولات و کالاهای مختلف به پیشرفت زیادی رسیدند و در سرتاسر جهان محصولات خود را صادر می‌کنند.

ارسال بار از چین به چه روش هایی انجام می‌شود؟

در همین راستا ارسال بار از چین به ایران هم به وفور اتفاق می‌افتد.

 در واقع محصولاتی که چین از طریق حمل بار بین المللی به ایران ارسال می‌کند، بسیار گسترده هستند و از تنوع بالایی برخوردارند. انواع محصولات مثل مواد شیمیایی، متریال‌ها، کالاهای تزئینی، قطعات صنعتی، ظروف، پارچه، لباس و... از کشور چین به ایران منتقل می‌شوند و شاید بتوان گفت اکثر اجناس وارداتی موجود در بازار ایران از کشور چین وارد شده‌اند.

اگر ابهام یا سؤال خاصی در زمینه ارسال کالا از چین به ایران در ذهن شما است و در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، خواندن این مطلب را تا انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم. تا هرگونه ابهام در این زمینه به صورت کامل برطرف شود.

ارسال-بار-به-چین

روش‌های ارسال کالا از چین به ایران

چین به عنوان یک صادرکننده می‌تواند با روش‌های مختلفی کالاهای خود را به ایران یا سایر کشورها صادر کند. اکثر واردکنندگان ایرانی سعی می‌کنند که ایمن‌ترین راه حمل و جابجایی را انتخاب کنند تا محصولات مورد نظر در طول انتقال دچار مشکل خاصی نشوند و روند ارسال بار از چین با موفقیت طی شود. برای انتقال کالاهایی که ارسال آن به ایران با محدودیت همراه هست، می‌توان ابتدا از روش حمل بار از چین به دبی اقدام کرد و سپس از به ایران ارسال کرد.

برخی از روش‌هایی که برای این اقدام، انجام می‌شوند عبارت‌اند از:

  • حمل بار به صورت زمینی از چین
  • حمل بار به صورت هوایی از چین
  • حمل بار دریایی از چین
  • حمل بار به شکل ریلی از چین
  • حمل بار از چین به صورت ترکیبی

حمل بار هوایی از چین به ایران چگونه است؟

حمل بار هوایی از چین مزایای متعددی دارد به طوری که ارسال بار از چین در این شرایط زمان کمتری می‌گیرد و امنیت بسیار بالایی هم دارد.

در این روش دیگر نگران آسیب‌دیدگی یا مفقودی کالای مورد نظر نخواهید بود البته محدودیت‌های خاصی هم برای این روش وجود دارند. مثلاً نمی‌توانید هر نوع کالایی را با روش هوایی از چین وارد ایران کنید و از طرف دیگر هزینه حمل و نقل در این روش در مقایسه با سایر روش‌ها کمی بالاتر است.

روش حمل و نقل ریلی برای حمل بار از چین به ایران

یکی دیگر از روش‌های جابجایی بار از چین به ایران حمل و نقل ریلی بوده که معمولاً این قطارها از راه ابریشم عبور می‌کنند و دارای ۵۰ کانتینر می‌باشند که بارهای شما را از چین به سرخس یا تهران منتقل خواهند کرد. این قطارها فضای زیادی برای حمل بار دارند و می‌توان محموله‌های انبوه و زیاد را به راحتی با روش ریلی جابجا کرد.

فیلم-ارسال-بار-از-چین

حمل بار دریایی از چین

یکی دیگر از روش‌های ارسال بار از چین روش دریایی است که ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین روش به شمار می‌آید. بنادری که در ایران مقصد بارهای چینی بوده شامل؛ بنادر بوشهر، خرمشهر، بندرعباس، لنگه و ماهشهر هستند.

از لحاظ هزینه ترخیص راحتی و تسریع کار معمولاً بندرعباس و بندر بوشهر برای حمل بار دریایی از چین انتخاب بهتری هستند و واردکنندگان می‌توانند از این دو بندر استفاده داشته باشند.

اگر وارد کننده‌اید و دوست دارید که ارزان‌ترین شیوه حمل بار از چین را پیدا کنید، بدون شک حمل بار دریایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای بارهایی که تناژ بالا داشته و سنگین هستند، به طوری که نمی‌توان به صورت هوایی آن‌ها را حمل کرد؛ با روش دریایی می‌توان آن‌ها را بدون هیچ مشکلی از چین به ایران وارد کرد. حمل دریایی از کشور چین به ایران با دو روش فول کانتینر یا خرده بار (فله‌ای) انجام می‌شود.

مهم‌ترین محموله‌های ارسالی از چین به ایران را بشناسید

همان‌طور که اشاره کردیم محصولات زیادی از چین وارد ایران می‌شوند. در ادامه شما را با مهم‌ترین محموله‌های ارسال بار از چین به کشور ایران آشنا خواهیم کرد؛ که عبارت‌اند از:

  • مواد اولیه صنعتی
  • مواد اولیه پتروشیمی
  • تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری
  • انواع پوشاک و پارچه
  • انواع ماشین‌آلات صنعتی
  • انواع موتورهای الکتریکی
  • وسایل نقلیه
  • لوازم پزشکی مختلف
  • مواد اولیه پلاستیک
  • مواد غذایی خوراکی
  • انواع چوب و کاغذ و مواد سلولزی
  • انواع مواد معدنی و شیمیایی

هزینه ارسال بار از چین به ایران شامل چه مواردی می‌شود؟

بازرگانی‌ها و واردکنندگان باید به هزینه‌های نهایی ارسال بار از چین توجه کنند؛ زیرا هزینه‌های مربوط به این اقدام از خرید محصول در چین گرفته تا ترخیص محموله در گمرک شامل موارد مختلف می‌شوند. در ادامه به معرفی موارد مؤثر در هزینه ارسال بار می‌پردازیم.

  1. هزینه محصولی که در کشور چین خریداری شده است.
  2. هزینه‌های دریافت محصول از نشانی فرستنده
  3. هزینه‌های مرتبط با بازرسی محصول
  4. هزینه‌های وابسته به گمرک کالا
  5. هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز
  6. هزینه‌های وابسته به تهیه اسناد
  7. هزینه‌های ترابری محموله از چین به کشور مقصد
  8. هزینه‌های مرتبط به انبارداری محصول در گمرک
  9. هزینه‌های ترخیص مرسوله در گمرک
  10. هزینه بیمه محموله در زمان حمل

FOB_CIF_Post-1_0

مدت زمان حمل بار از چین به ایران

مدت زمان حمل بار از چین به کشور ایران متغیر است؛ در واقع عامل مهمی که تعیین‌کننده زمان دقیق ارسال بار از چین بوده، نوع روشی است که برای حمل و جابجایی بار انتخاب می‌کنید.

 طبیعتاً در روش حمل هوایی زمان بسیار کمتری گرفته می‌شود؛ اما در سایر روش‌ها مثل حمل بار از طریق دریا کمی باید زمان بیشتری صرف شود و این موضوع کاملاً طبیعی است. از آنجایی که فاصله بین بنادر چین تا بنادر ایران حدود ۶۵۰۰ تا ۵۵۰۰ مایل بوده با فرض به اینکه ۱۴ گروه گره دریایی برای کشتی‌ها وجود دارد، زمان تقریبی ارسال بار ۱۸ تا ۲۵ روز خواهد بود اما روش هوایی، به زمان ۵ تا ۷ روزه نیاز دارد.

کلام پایانی

با اصول ارسال بار از چین به طور کامل در این محتوا آشنا شدید و اکنون آگاهی نسبی در این زمینه دارید که این آگاهی کمک می‌کند تا اگر قصد وارد کردن محموله‌های مختلف از کشور چین به ایران را دارید، بتوانید بر اساس میزان زمان و نوع محموله خود بهترین روش را انتخاب کنید. اگر قصد واردات کالا را دارید، می‌توانید به شرکت‌های معتبر در زمینه حمل بار و نقل بین‌المللی و واردات و صادرات مراجعه کنید. شرکت گسیل کالای شرق یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه ارائه خدمات بازرگانی اعم از ترخیص کالا، صادرات پلاستیک، واردات کالا و حمل و نقل بار به صورت بین‌المللی می‌باشد. برای دریافت مشاوره می‌توانید مراجعه به وب‌سایت این مجموعه به آدرس (https://gosilkalayeshargh.com) مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها