رئیس فراکسیون کارگری :

حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: حداقل مزد را برای کارمندان ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتند که به معنای این است که مزد کارمندان ۳۲ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین وزارت کار باید کف حداقل افزایش مزد کارگران را هم ۳۲ درصد در نظر بگیرد.

حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد

علی بابایی کارنامی در رابطه با افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار، گفت: بحث مزد کارگران، بر اساس تورم و معیشت سالانه و همچنین توافق کارگر و کارفرما در شورای عالی کار صورت می گیرد. تورم مهمترین شاخص در تعیین حقوق و دستمرد کارگران است و ما زیر ۴۰ درصد را نمی پذیریم و بارها به وزارت کار توصیه کردیم که بالای ۴۰ درصد را ملاک عمل قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش حقوق کارمندی، ۲۰ درصد است، ما از دولت درخواست می کنیم که ۴۰ درصد را با تفاهم کارگر و کارفرما به سرانجام برساند تا به آرامش نسبی در وضع حقوق و دستمزد کارگران برسیم. وزیر کار هم باید بداند وقتی حداقل مزد کارمندان را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتند به معنای است که مزد کارمندان نسبت به امسال، ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت کار باید کف حداقل افزایش مزد کارگران را هم ۳۲ درصد در نظر بگیرد و اگر قرار باشد با جامعه کارمندی تطبیق داده شود، حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    البته اگر بخواهیم به حقوق ناچیز ده سال پیش برسیم باید بجای ده م حقوق چهل میلیون باشد تا به شرایط ده سال پیش برگردیم.

  • ناشناس
    0

    این سناریو را پایانی نیست .

  • ناشناس
    0

    راست میگه کارگرها دارن زیر بار مشکلات خورد میشه

  • ناشناس
    0

    دولت فقط به فکر کارمندان زیرمجموعه های خودش میباشد و به فکر کارگران که زیز نظرکارفرمای خصوصی هستند نظارتی نمیتواند داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها