نمایشگاه ملی انرژی، اسفند ماه سال جاری در بوشهر آغاز به کار می کند

این نمایشگاه با محوریت نفت گاز پتروشیمی، انرژی هسته ای ، آب و برق و انرژی های تجدیدپذیر در پایتخت انرژی کشور برگزار می گردد.

نمایشگاه ملی انرژی، اسفند ماه سال جاری در بوشهر آغاز به کار می کند

هدف اصلی نمایشگاه تحقق هرچه بیشتر شعار سال در راستای حمایت از تولید ملی در صنایع مرتبط با انرژی می باشد همچنین ارائه توانمندی‌‌ها، خدمات و محصولات فعالان حوزه انرژی و همچنین معرفی آخرین و جدیدترین دستاوردها، راهکارها و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اهداف این نمایشگاه خواهد بود.

این نمایشگاه با مشارکت شرکت های تاثیرگذار حوزه انرژی به ویژه صنایع مستقر در استان بوشهر مصادف با روز بوشهر برگزار خواهد شد .

وجود توامان میدان‌های بزرگ نفتی و گازی در استان بوشهر (خشکی و دریا) باعث شده که این استان در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. حدود ۱۹٪ کل ذخایر گازی جهان فقط در میدان گازی پارس جنوبی وجود دارد،۸٫۶۸٪ نفت و ۷۳٫۱۸٪ گاز کشور در این استان تولید می‌شود و ۹۰٪ صادرات نفت کشور از این استان صورت می‌گیرد. همچنین ۷۰ درصد منابع گاز، ۲۵ درصد منابع نفت کشور در این استان قرار دارد. در سال ۱۴۰۰ اعلام شد که با برداشت روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی، بیش از ۷۵ درصد از گاز تولیدی کشور به این میدان تعلق گرفته‌است. از دیگر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در این استان می‌توان به تأسیس پتروشیمی‌های متعدد و بزرگ اشاره کرد.طبق آمار سال ۱۴۰۲، حدود ۵۰٪ تولیدات پتروشیمی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود.  استان بوشهر از منابع متعدد اعم از خورشیدی،انرژی هسته‌ای و سوخت‌های فسیلی، انرژی تولید می‌شود و همچنین این استان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سوختهای فسیلی در ایران و جهان است.ظرفیت تولید برق در استان بوشهر در سال ۱۳۹۷ حدود ۴ هزار مگاوات اعلام شد. در حال حاضر نیروگاه هسته‌ای بوشهر که به عنوان اولین نیروگاه ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود، آغاز ساخت دو واحد دیگر این نیروگاه (فاز ۲ و ۳) نیز شروع شده‌است.

نمایشگاه در تاریخ 16 الی 18 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر بوشهر از ساعت 16 الی 21  آغاز به کار می کند و بازدید برای عموم آزاد خواهد بود.

این نمایشگاه با حمایت مسئولان استانی و ملی تلاش خواهد کرد علاوه بر معرفی صنایع انرژی به محرومیت زدایی مناطق مختلف استان با توجه به ظرفیت های موجود در استان کمک خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها