راه ‌های افزایش طول عمر دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور منبع اصلی تولید برق در شرایط اضطراری میباشد که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد و صاحبان صنایع قرار گرفته است. زمانی که برق شهری قطع می شود یا در مکان هایی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد، دیزل ژنراتورها از مهم ترین تجهیزات تولیدکننده برق به حساب می آیند.

راه ‌های افزایش طول عمر دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو شهرت بسیاری در میان برندهای تولیدکننده موتور برق دارد. این موتورهای برق با دارا بودن 4 سیلندر و جابه جایی 20 لیتر می توانند توان خروجی بین 12 تا 900 اسب بخار را ارائه دهند که باید با توجه به نیاز مشتری انتخاب شود.

اهمیت نگهداری و افزایش عمر مفید

شرکت ولوو پنتا (Volvo Penta) تولیدکننده دیزل ژنراتورهایی بسیار مدرن با طراحی پیشرفته است. دیزل ژنراتورهای ولوو بسیار سریع راه اندازی می شوند؛ به همین دلیل به آن ها ژنراتور Fast Start نیز گفته می شود. مصرف سوخت دیزل ژنراتورهای ولوو بسیار پایین است. این امر سبب صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلاینده های خروجی از ژنراتور می شود. از دیگر مزایای دیزل ژنراتور ولوو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد بدون لرزش و ایجاد سر و صدای بسیار کم در حین فعالیت
  • در دسترس بودن قطعات یدکی این تجهیز در کشور
  • قیمت مناسب نسبت به سایر برندها
  • قابل تعویض بودن سوپاپ دستگاه
  • مجهز بودن موتور دیزل ژنراتور ولوو به پیستون خنک‌کننده برای ممانعت از ایجاد حریق و انفجار

نگهداری صحیح از دیزل ژنراتورها سبب افزایش عمر مفید این تجهیزات می شود. دیزل ژنراتورها تجهیزاتی گران قیمت و حیاتی هستند و خرابی آن ها ممکن است خسارت های مادی فراوانی به همراه داشته باشد؛ بنابراین نگهداری صحیح از آن ها و تعمیر دوره ای آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نگهداری و تعمیرات منظم

دیزل ژنراتورها همانند تمامی دستگاه های صنعتی نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم دارند؛ حتی اگر آن ها را از بهترین برندها مانند ولوو خریداری کرده باشید. شما می توانید با رعایت دستورالعمل های نگهداری، شرایط بهتری را برای عملکرد دیزل ژنراتور فراهم کنید.

برای نگهداری بهتر از دیزل ژنراتورها بهتر است یک برنامه ریزی منظم برای تعمیرات دوره ای آن داشته باشید و تست های منظمی را برای اطمینان از سالم بودن دستگاه انجام دهید. با پیروی کردن از این برنامه ریزی می توانید ریسک خراب شدن دیزل ژنراتور و از بین رفتن قطعات آن را به حداقل ممکن برسانید. دستورالعمل های زیر می تواند به شما در تنظیمات بهینه دیزل ژنراتورها و تعمیرات دوره ای آن ها کمک کند:

  • بازدید سطح روغن موتور
  • چک کردن سطح مایع خنک کننده
  • بازدید نشانگر فیلتر هوا
  • تمیز کردن دریچه ها و منافذ رادیاتور خنک کننده
  • بازدید 8 ساعته از روغن دستگاه در زمان کار مداوم

 

تنظیمات بهینه

بهینه سازی مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها یکی از مهم ترین راه ها برای نگهداری صحیح از آن است. بهره وری بهینه دیزل ژنراتورها از سوخت می تواند در کاهش هزینه ها، حفاظت از محیط زیست و افزایش طول عمر دستگاه مؤثر باشد.

از دیگر نکات تنظیم بهینه دیزل ژنراتور ولوو می توان به برنامه ریزی مناسب جهت خاموش و روشن کردن دستگاه، انتخاب بار مناسب و تنظیمات درست سیستم کنترل موتور اشاره کرد. انتخاب مناسب بار بر اساس نیاز صنایع و الگوی مصرف برق می تواند در عملکرد بهینه دیزل ژنراتور مؤثر باشد.

نصب صحیح

نصب دیزل ژنراتور از مهم ترین عواملی است که باید به صورت اصولی انجام شود. مراحل نصب دیزل ژنراتور شامل طراحی و انتخاب مکان مناسب برای دیزل ژنراتور، کابل کشی و سیم کشی دیزل ژنراتور و نصب صحیح اگزوز دستگاه است. نصب صحیح دیزل ژنراتور سبب می شود تا طول عمر دستگاه افزایش یافته و کارایی آن بیشتر شود. 

تهویه و خنک‌ سازی

دیزل ژنراتورها در اثر فعالیت مداوم، گرمای بسیار زیادی تولید می کنند. این گرما می تواند به قطعات دستگاه آسیب برساند؛ به همین دلیل در اغلب دیزل ژنراتورها سیستم خنک کننده وجود دارد. این سیستم با جذب حرارت مستقیم از موتور، دمای موتور برق را در حد ایده آل نگه می دارد. بدون وجود سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور نمی تواند به طور مداوم و قابل اعتماد کار کند.

برای بهینه سازی دیزل ژنراتور و جلوگیری از افزایش دما در آن باید برای روغن آن از مایع ضدجوش استفاده کنید. علاوه بر این باید اگزوز دستگاه را به صورت دوره ای بررسی کرده و اطمینان پیدا کنید که گردش هوا به خوبی انجام می شود. متعادل بودن دمای محیط دیزل ژنراتور نیز برای تهویه و خنک سازی دستگاه اهمیت زیادی دارد.

2

مانیتورینگ و نظارت

مانیتورینگ (کنترل از راه دور) نقش مهمی در افزایش طول عمر و عملکرد دستگاه دارد. سیستم نظارت و مانیتورینگ به منظور کنترل سرعت موتور، ولتاژ و ترمپراتور دیزل ژنراتور ولوو طراحی و تعبیه شده است. علاوه بر این می تواند از خرابی ها و قطعی های پیش بینی نشده جلوگیری نماید و راهکارهای قابل ارائه برای حل این مشکلات را بیان کند.

استفاده از سوخت با کیفیت

یکی از مهم ترین اصول نگهداری از دیزل ژنراتور ولوو، استفاده از سوخت باکیفیت و استاندارد است. سوخت باکیفیت می تواند در افزایش طول عمر موتور دستگاه موثر باشد. برای انتخاب سوخت مناسب برای دیزل ژنراتور باید از تمیز بودن سوخت اطمینان حاصل کنید. سوخت استفاده از دستگاه باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. علاوه بر این سوخت مورد استفاده در دستگاه باید فاقد گوگرد یا حاوی میزان اندکی از این ماده باشد؛ زیرا گوگرد می تواند باعث خورندگی و صدمه به موتور شود.

توصیه می شود دیزل ژنراتورهایی را خریداری کنید که مجهز به سیستم‌ های تزریق سوخت پیشرفته باشند. این سیستم ‌ها با تجزیه و تحلیل دقیق داده ‌ها و تنظیم موتور به صورت خودکار، مصرف سوخت را به حداقل می ‌رسانند.

3

آموزش کارکنان

معمولاً صاحبان صنایع برای نگهداری و راه اندازی به موقع دیزل ژنراتورها از اپراتور بهره می گیرند. اپراتورها مسئول راه اندازی، نگهداری و تعویض موارد مصرفی؛ مانند روغن و فیلتر در دیزل ژنراتورها هستند. شما می توانید با آموزش این اپراتورها و برگزاری دوره های آموزشی برای آن ها به افزایش عملکرد دیزل ژنراتور خود کمک کنید. علاوه بر این ارائه آموزش ‌های لازم به کاربران در مورد روش های استفاده بهینه از دیزل ژنراتورها و مدیریت صحیح سوخت در آن ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهینه‌ سازی مصرف سوخت دیزل ژنراتور داشته باشد.

برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان می تواند مهارت های فنی آن ها را برای راه اندازی، نگهداری و عیب یابی اولیه دیزل ژنراتور افزایش دهد. علاوه بر این با آموزش کارکنان، آگاهی آن ها نسبت به اهمیت راهکارهای نگهداری و تعمیر از دیزل ژنراتورها افزایش می یابد و سبب می شود آن ها اصول و راه حل های لازم برای نگهداری از موتورهای برق را به موقع و به خوبی انجام دهند.

 

خرید دیزل ژنراتور ولوو از راددیزل

نگهداری و تعمیر دوره ای دیزل ژنراتور تنها یک راه برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه است، اما پیش از این اقدام لازم است دیزل ژنراتور را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید تا از اصل بودن محصول مطمئن باشید. فروشگاه اینترنتی راد دیزل ارائه دهنده انواع دیزل ژنراتور از بهترین برندهای جهانی؛ مانند ولوو است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیزل ژنراتور ولوو و مزایا و نکات نگهداری از آن با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس حاصل کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها