جت دیفیوزر گالوانیزه

جت دیفیوزر گالوانیزه نوعی از دریچه‌های گرد است که روی سقف یا دیوار نصب می‌شود. از این دستگاه برای انتقال هوا از دهانه انشعاب هوا به بخش‌های پایینی و بهبود کارایی تهویه هوا مطبوع استفاده می‌کنند.

جت دیفیوزر گالوانیزه

جت دیفیوزر گالوانیزه نوعی از دریچه‌های گرد است که روی سقف یا دیوار نصب می‌شود. جت دیفیوزر گالوانیزه برای انتقال هوا از دهانه انشعاب هوا به بخش‌های پایینی و بهبود کارایی تهویه هوا مطبوع به کار برده می‌شود. با استفاده از این دریچه‌ها علاوه بر اینکه میتوانید آسایش حرارتی فضای موردنظر خود را برقرار کنید، صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز برای شما حاصل خواهد شد.

جت دیفیوزر گالوانیزه چیست؟

جت دیفیوزر گالوانیزه یا دریچه کروی ابزاری است که از آن برای فرستادن هوا با سرعت و شتاب زیاد به مسافت‌های دورتر از محل خروج هوا استفاده می‌کنند. قابلیت دیگر جت دیفیوزر، جهت‌دهی به مسیر انتقال هوا به خارج است. از جت دیفیوزر گالوانیزه در محیط‌های مختلفی مثل کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، باشگاه‌ها و... استفاده می‌شود. در دریچه‌های کروی شکل نمی‌شود اجزای داخلی را از قاب خارجی آن جدا کرد؛ قاب خارجی به حجم کروی داخل آن وصل شده است. حجم کروی باتکیه‌بر قاب خارجی و غلتیدن در پایه آن، هوا را در مدار ۱۸۰ درجه به همه نقاط محیط منتشر می‌کند. 

جنس این دریچه از آلومینیوم است و به‌وسیله قالب‌های مخصوص به شکل کروی تولید می‌شود و به همین دلیل قابل‌استفاده در همه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را دارد. جت دیفیوزر گالوانیزه دارای نقش دوگانه هوارسان و دارای ورود مکندگی است؛ به همین دلیل استفاده از آن در سیستم رفت‌وبرگشت هوا به جهت ورود دمنده و مکنده قابل‌ساخت است.

مشخصات فنی جت دیفیوزر گالوانیزه

جت دیفیوزر گالوانیزه از سه قطعه مهم تشکیل شده است:

فلنج 

پین و مهره‌ها 

توپی متحرک 

بین فلنج و توپی یک نوار پلی‌استر درزبند قرار گرفته که مانع نشت و ورود هوا می‌شود. این نوار با اصطکاکی که با توپی متحرک ایجاد می‌کند باعث می‌شود که توپی پس از چرخیدن درهمان زاویه دلخواه باقی بماند. پین‌های نگهدارنده فلنج در بدنه خود سوراخ‌هایی دارند که موقع نصب جت دیفیوزر برای بستن پیچ‌ها استفاده می‌شوند. 

نوعی از جت دیفیوزر گالوانیزه وجود دارد که دارای یک رابط استوانه‌ای با قابلیت اتصال به هر نوع کانال گرد مثل کانال‌های اسپیرال و خرطومی را دارا است؛ همچنین می‌شود آن را در سه‌راهی، چهارراهی و... خروجی هوا نصب نمود.

ویژگی‌های جت دیفیوزر گالوانیزه

علاوه بر قابلیتهایی که توضیح دادیم در ادامه مطلب لیست کاملی از ویژگیهای جت دیفیوزر گالوانیزه برای شما نام‌برده میشود:

دارای فریم محکم و مقاوم در برابر ضربه 

تولید شده از جنس آلومینیوم باکیفیت بالا 

دارای پره‌های ثابت در درجه‌های ۰، ۱۵ و ۳۰ 

دارای سایزهای مختلف متناسب با نیاز متقاضیان 

قابل‌استفاده برای سقف‌های بلند 

قابل‌استفاده برای سیستم تهویه‌ای مرکزی 

ارائه با رنگ پیش‌فرض سفید و همچنین رنگ‌های سفارشی 

قابل‌ارائه به شکل چند المانی 

چرخش بخش میانی برای تنظیم جهت هوا 

طراحی جت دیفیوزر گالوانیزه

جت دیفیوزر گالوانیزه دارای سه قسمت است. نخستین قسمت، بخش لوله‌ای یا استوانه‌ای‌شکل است که در نمای پشتی آن قرار دارد. این قطعه که درون لوله کانال هوا واقع است، جریان هوای دهانه انشعاب را به‌طرف مرکز هدایت می‌کند. دومین قسمت، دریچه هوا است که داخل نشیمن‌گاه قرار دارد. این قسمت با چرخش در مدار خود به تنظیم هوای عبورکننده می‌پردازد. آخرین بخش جت دیفیوزر گالوانیزه نمای بیرون آن است که روی سایر قطعات نصب می‌شود. جت دیفیوزر گالوانیزه هم با پیچ و هم به شکل پیچ مخفی ساخته می‌شود. مدل پیچ مخفی آن زیباتر است و به همین خاطر طرف‌داران بیشتری در میان خریداران دارد. 

مزایای استفاده از جت دیفیوزر گالوانیزه

افزایش سرعت جریان و طول برد هوا 

ظاهر زیبا و شیک 

بهره‌برداری دکوراتیو از آن 

کاهش طول و تعداد انشعاب کانال‌ها 

امکان نصب روی کانال‌های گرد و چهارگوش 

مقاوم در برابر خوردگی به دلیل استفاده از آلومینیوم در بدنه آن 

قابلیت متعادل‌کردن فشار سیستم کانال‌کشی به دلیل سطح مقطع کم خروجی 

امکان نصب جت دیفیوزر به‌صورت تکی یا ترکیبی بر دهانه انشعابات خروج هوا 

کاهش صدا و عبور یکنواخت هوا به دلیل طراحی آئرودینامیک جت دیفیوزر گالوانیزه 

نکات موردتوجه در تنظیمات فصلی جت دیفیوزر گالوانیزه

در جت دیفیوزرها یک سیستم پخش‌کننده هوا به شکل شیپوری است که داخل آن یک حجم کروی قرار داده شده و می‌تواند دور خط محوری در تمام جهات تا ۳۰ درجه بچرخد. در نتیجه علاوه بر قابلیت فرستادن جریان هوا به سمت موردنظر، جهت پرتاب جریان هوا در فصول گرم و سرد سال نیز قابل‌تغییر است. در زمستان‌ها و تابستان‌ها برای بهینه‌سازی شرایط مطبوع، نازل‌های جت دیفیوزر گالوانیزه که به‌صورت افقی در محیط نصب شده‌اند را به سمت بالا یا پایین به شکل زیر تنظیم می‌کنند:

درصورتی‌که هوای وزشی با هوای محیط هم‌دما است، نازل‌های جت دیفیوزر به شکل افقی تنظیم می‌شوند. 

در تابستان‌ها که هوای وزشی سردتر از هوای محیط است، نازل‌های جت دیفیوزر به‌طرف بالا منحرف می‌شوند. 

در زمستان‌ها که هوای وزشی گرم‌تر از هوای محیط است، نازل‌های جت دیفیوزر به‌طرف پایین منحرف می‌شوند. 

باتوجه‌به مطالب گفته شده جت دیفیوزر گالوانیزه قابل‌استفاده در فضاهای وسیع و مرتفع تولیدی، صنعتی، ورزشی و غیره است که اغلب نسبت به سایر انواع دریچه بسیار مؤثرتر واقع میشود. در برخی مواقع ممکن است تجهیزات موجود در محل مثل قفسه‌ها، ماشین‌آلات، پروژکتورها و سایر موارد مانع جریان هوا شود در نتیجه طراحان برای انتقال هوا به همه قسمت‌ها، تعداد دریچه‌ها را بیشتر می‌کنند. این عمل باعث افزایش انشعاب کانال‌ها، هزینه‌ها و تداخل با سایر تأسیسات می‌شود؛ به همین دلیل جت دیفیوزر گالوانیزه بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

پیشنهاد میشود برای خرید انواع کانال های اسپیرال و جت دیفیوزر گالوانیزه از سایت مارپیچ صنعت نوین پویا دیدن فرمایید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها