آشنایی با رستوران های قدیمی و کلاسیک شهر تهران

هنوز هم افراد زیادی هستند که به دنبال رستوران‌های قدیمی می‌گردند تا بتوانند غذای خود را به دور از شلوغی‌ها و زندگی مدرن شهری میل کنند. به همین دلیل است که امروزه حتی با ورود به شهرهای مدرن نیز شاهد سالن‌های غذاخوری با این سبک غذاها و دکوراسیون هستیم.

آشنایی با رستوران های قدیمی و کلاسیک شهر تهران

در این فرصت می‌خواهیم سری به کوچه و پس‌کوچه‌های تهران بزنیم و با تعدادی از رستوران‌های قدیمی و کلاسیک سطح شهر آشنا شویم.

رستوران‌های قدیمی تهران کدامند؟

در میان تنوع بالای رستوران‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، برخی از آنها قدیمی و کلاسیک‌اند و با دکوراسیون سنتی و غذاهای کاملا ایرانی، آماده پذیرایی از مهمانان خود هستند. از میان تعداد زیادی از این سالن‌های غذاخوری در تهران، می‌توانیم به «هانی»، «مسلم»، «عالی قاپو»، «نایب»، «گیلار»، «قدح»، «مس توران» و... اشاره کنیم. تمام این رستوران‌ها غذاهای خود را با کیفیت بالا و با استفاده از مواد اولیه درجه یک تهیه می‌کنند و به همین دلیل طعمشان نسبت به دیگر رستوران‌های سطح شهر متفاوت‌تر بوده و می‌توانند انتخاب مناسبی برای سرو شام یا ناهار باشند.

رستوران هانی تهران

رستوران هانی یکی از معروف‌ترین غذاخوری‌ها شهر تهران است که اولین شعبه آن در سال 1356 تاسیس شد و پس از آن شعب جدیدتری نیز در نقاط مختلف شهر افتتاح کرد که با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد. از جمله ویژگی‌های این رستوران می‌توانیم به کارکنان مجرب و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه آن اشاره کنیم که باعث شده افراد زیادی برای صرف غذا به آن مراجعه کنند.

  • آدرس رستوران هانی تهران: خیابان ری، ضلع شمال غربی میدان قیام

رستوران مسلم تهران

چلوکبابی مسلم قدیمی‌ترین رستوران در تهران است و غذاهایی بسیار خوب و منویی منحصر به‌ فرد دارد. این مجموعه از ساعت 11 صبح تا 6 عصر به مراجعین خدمات ارائه می‌کند و منوی کاملی از غذاهای ایرانی و سنتی را در نظر گرفته که پرطرفدارترین‌های آن، انواع کباب و ته‌چین هستند. از آنجایی که مسلم همیشه شلوغ است، برای ورود به فضای داخل آن و صرف غذا باید مدت زمان طولانی را در صف بمانید.

  • آدرس رستوران مسلم تهران: بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک 4

رستوران عالی قاپو تهران

عالی قاپو نیز از زیباترین رستوران‌های سنتی تهران بوده که برخورداری از فضایی سنتی و شیک، باعث جذب بیشتر مشتریان شده است. این مجموعه منویی کامل از غذاهای متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار داده است و در عین‌حال به دلیل داشتن فضای بسیار جذاب، حس خوبی را به مراجعه‌کنندگان منتقل می‌کند.

  • آدرس رستوران عالی قاپو تهران: ونک، ابتدای خیابان گاندی، پلاک 55

رستوران نایب تهران

رستوران نایب توسط نایب غلامحسین، فرزند سرآشپز معروف ناصرالدین‌شاه، تاسیس شده و محل اصلی آن در بازار است. در حال حاضر شعبه‌های بسیار زیادی از این مجموعه در تهران وجود دارد که اصلی‌ترین آن در بازار زرگرهاست. فضای رستوران نایب کاملا سنتی و قدیمی بوده و قیمت غذاها نیز زیاد است. البته در قبال پرداخت این هزینه، کیفیت غذاها نیز در سطح بالایی قرار دارد. به دلیل شلوغی این مجموعه در بیشتر روزهای هفته، بهتر است میز خود را از قبل رزرو کنید.

  • آدرس رستوران نایب تهران: بازار زرگر‌ها، بازار صحاف‌ها، پلاک‌های 31، 33 و 35

رستوران مس توران تهران

مس توران نیز یکی از زیباترین سالن‌های غذایی سنتی در تهران است که فضای زیبا، غذاهای ایرانی باکیفیت، موسیقی اصیل و برخورداری از حس نوستالژی، باعث شده تا حال و هوای متفاوتی را به مخاطب منتقل کند. در گوشه و کنار اتاق‌های این رستوران که با اشیاء قدیمی تزئین شده است، ردپایی از گذشته وجود دارد. این سنتی بودن را می‌توانید در منوی مس توران نیز ببینید که شامل انواع خورشت‌ها، کباب‌ها، ته‌چین‌ها و... است.

  • آدرس رستوران مس توران تهران: میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر، جنب مهمان‌سرای وزارت امور خارجه

اسنپ فود

سفره خانه سنتی حوض خونه تهران

رستوران حوض‌خونه نیز با فضای زیبا و دلنشینی که با استفاده از عناصر سنتی تزئین شده، یکی از بهترین سالن‌های غذاخوری پرطرفدار تهران است. در منوی این مجموعه می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را ببینید که کته فسنجان، قورمه سبزی، قلیه ماهی، مرغ ترش و ته‌چین از پرطرفدارترین آنها هستند. اگر به فضاهای سنتی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به حوض خونه بزنید و از فضای بی‌نظیر آن لذت ببرید.

● آدرس رستوران حوض خانه تهران: خیابان ولیعصر، انتهای ضلع شمالی پارک ساعی، روبه‌روی خیابان ساعی یکم، پلاک 2366

رستوران سنتی گیلار تهران

رستوران سنتی گیلار در منطقه نیاوران واقع شده و منوی آن شامل انواع غذاهای سنتی گیلان است. با ورود به این مکان، فضایی زیبا و دکوراسیونی سنتی خواهید دید که حس قرار گرفتن در خانه‌های ساده روستاهای شمال را به شما منتقل می‌کند. در منوی گیلار انواع غذاهای شمالی سنتی مانند میرزا قاسمی، کته‌کباب و ماهی‌های مخصوص گیلان قرار دارد و هر شب موسیقی محلی زنده در آن پخش می‌شود.

  • آدرس رستوران سنتی گیلار تهران: نیاوران، به سمت تجریش، نرسیده به چهارراه مژده، رستوران گیلار

رستوران قدح تهران

قدح آخرین رستوران سنتی است که در لیست ما قرار گرفته است. در منوی این مجموعه انواع کباب با گوشت تازه وجود دارد. نکته قابل توجه درباره این رستوران آن است که غذاهای آن از حجم بالا و در عین‌حال قیمت مناسب دارند. پخت برنج ایرانی در این رستوران همراه با کره حیوانی است که در ظروف قدیمی چینی و سفالی سرو می‌شود و این موضوع لذت صرف غذا را چندبرابر خواهد کرد.

  • آدرس رستوران قدح تهران: خیابان خیام، روبروی مسجد سید نصرالدین، خیابان شهید کربلایی، پلاک 76

سفارش آنلاین غذاهای سنتی در اسنپ فود

اسنپ فود

در این مطلب به معرفی چند نمونه از رستوران‌های قدیمی و کلاسیک در شهر تهران پرداختیم که بدون شک فضای سنتی آن‌ها از نظر شما هم جذاب و متفاوت خواهد بود. در منوی تمام این رستوران‌ها، غذاها به شکل ایرانی و گاهی محلی بوده و باکیفیت بسیار بالایی طبخ می‌شود. اگر تمایلی به مراجعه حضوری به این سالن‌های غذاخوری ندارید، می‌توانید سامانه اسنپ فود را برای سفارش غذا آنلاین انتخاب کنید. این پلتفرم لیست کاملی از رستوران‌های تهران و همچنین مواردی که در این مطلب معرفی شد را در خود جای داده و شما می‌توانید غذای دلخواهتان را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

منبع: برگرفته از بلاگ اسنپ فود

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها