برای بازسازی خانه از کجا شروع کنم؟

وقتی خانه خود را بازسازی می‌کنیم، تغییری در اسکلت ساختمان نمی‌دهیم؛ ولی تغییراتی اعمال می‌کنیم که خانه، زیباتر و عمر و دوام آن بیشتر شود. بعضی افراد تفاوت نوسازی و بازسازی را نمی‌دانند.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنم؟

در نوسازی، ما بیشتر دنبال تغییرات ظاهری و زیباسازی فضا هستیم؛ ولی در بازسازی ممکن است علاوه بر افزایش زیبایی منزل، تغییرات اساسی‌تری در ساختمان ایجاد کنیم؛ به عنوان مثال تغییرات تاسیسات ساختمان، بزرگ و کوچک کردن اتاق‌ها و رفع نقاط فرسودگی، همگی نوعی بازسازی منزل به حساب می‌آید.

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد برای اعمال تغییر در منزل خود می‌پرسند این است که برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم و نحوه شروع بازسازی خانه را به صورت مختصر و مفید شرح دهیم.

گام اول: تعیین هدف از بازسازی و مشخص کردن فضاهای مورد نظر برای بازسازی

ابتدا ببینید که کدام بخش‌های منزل شما نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. تعیین نقاط مورد نظر برای بازسازی منزل به شما کمک می‌کند که کلیه ابهام‌ها را کنار بزنید و با یک ذهنیت روشن مشخص وارد فاز طراحی و اجرا شوید.

2

گام دوم: بودجه مورد نظر خود برای بازسازی منزل را تعیین کنید

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از شروع بازسازی منزل باید انجام دهید، تعیین بودجه مورد نظرتان برای بازسازی منزل است. اگر بودجه خود را تعیین نکنید، دو حالت ممکن است پیش بیاید:

·         هزینه بازسازی خیلی بیشتر از توان مالی شما تمام می‌شود.

·         ممکن است منابع مالی خود را در فضاهایی خرج کنید که چندان ضروری نیستند و زمانی که به فضاهایی می‌رسید که بازسازی آن‌ها لازم است، متوجه می‌شوید که منابع مالی کافی برایتان باقی نمانده است.

گام سوم: زمان مورد نظر برای بازسازی ساختمان را مشخص کنید

اکنون که نقاط مورد نظر برای بازسازی ساختمان را مشخص کردید و بودجه لازم برای بازسازی را تعیین کردید، بهتر است زمان مورد نظرتان برای بازسازی خانه را نیز مشخص نمایید. در صورتی که لازم باشد خانه خود را به صورت اساسی بازسازی کنید، تعیین زمان به شما کمک می‌کنید در فاصله بازسازی منزل، ساختمانی را برای زندگی خانواده خود اجاره کنید تا آرامش خانواده‌تان حفظ شود.

گام چهارم: یک شرکت خبره و تخصصی برای بازسازی حرفه‌ای خانه پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین کارها برای شروع بازسازی خانه این است که ببینید کدام کارها را می‌توانید خودتان انجام دهید و برای انجام کدام کارها به یک شرکت یا پیمانکار خبره و حرفه‌ای احتیاج دارید. اگر به این نتیجه رسیدید که برای انجام بازسازی، به یک شرکت یا پیمانکار حرفه‌ای نیاز دارید، شماره ده شرکت و پیمانکار را لیست کنید، با آن‌ها تماس بگیرید، قیمت‌ها، نمونه‌کارها و نظرهای مشتریان‌شان را بررسی و در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پس از انتخاب پیمانکار یا شرکت، پیشنهاد می‌شود که قرارداد بازسازی خانه را با تعیین قیمت، زمان انجام کار و جریمه تأخیر، منعقد کنید. این کار باعث می‌شود که بازسازی خانه با انسجام، نظم و آسودگی خاطر پیش برود.

3

یک چک‌لیست ابتدایی برای بررسی نقاط مناسب برای بازسازی خانه

در این بخش از مقاله تصمیم داریم چک‌لیستی از نقاط مناسب برای بازسازی منزل ارائه دهیم. در صورتی که ایده‌ای برای بازسازی منزل خود ندارید، این چک‌لیست می‌تواند به شما کمک کند که نقاط مناسب برای بازسازی منزل را بیابید:

·         تعویض در و پنجره‌های ساختمان و استفاده از محصولات ضد سرقت

·         رنگ‌آمیزی یا نقاشی دیوارها و سقف یا نصب کاغذ دیواری یا ترکیبی از هر دو کار

·         تعویض سیستم لوله‌کشی آب منزل خصوصاً در بخش سرویس بهداشتی و حمام برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سایر بخش‌ها و نصب توالت فرنگی، وان و روشویی جدید

·         تعویض کفپوش، دیوارپوش، کابینت‌ها، شیرآلات، سینک ظرفشویی، هود، گاز، فر و لوله‌کشی آشپزخانه

·         تعویض کفپوش سالن پذیرایی

·         تغییر نورپردازی منزل با در نظر گرفتن فضای منزل

مواردی که در این چک‌لیست بیان کردیم، عمده‌ترین تغییراتی است که در اغلب خانه‌ها در هنگام بازسازی اتفاق می‌افتد.

شرکت بازسازی تهران ایده؛ شرکتی مطمئن، حرفه‌ای و تخصصی برای بازسازی خانه

در این مقاله تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم. همچنین نحوه شروع بازسازی خانه را به صورت مختصر و مفید، شرح دادیم. امیدواریم نکات این مقاله به شما کمک کند که بازسازی منزل خود را به شیوه‌ای درست و اصولی انجام دهید و در نهایت بهترین نتیجه را رقم بزنید.

در صورت تمایل به بازسازی حرفه‌ای و اصولی منزل خود، پیشنهاد می‌شود که از یک شرکت معتبر و حرفه‌ای کمک بگیرید؛ شرکتی که دانش و تجربه کافی برای بازسازی باکیفیت منزل شما را داشته باشد.

شرکت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی تهران ایده یکی از شرکت‌های تخصصی و حرفه‌ای که در زمینه بازسازی منزل فعالیت می‌کند. این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه خود می‌تواند بازسازی منزلتان را با در نظر گرفتن علایق و سلایق شما انجام دهد. شرکت بازسازی تهران ایده علاوه بر اجرای فرایند بازسازی، در حوزه طراحی و ارائه پیشنهاد برای بازسازی املاک نیز فعالیت می‌کند.

در صورتی که تمایل دارید از متخصصان و کارشناسان شرکت تهران ایده برای بازسازی خانه خود کمک بگیرید؛ کافی است کلمه تهران ایده را در گوگل جستجو و سپس روی اولین نتیجه کلیک کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02188707414 تماس بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از بنیان از بنیان .دیگه خونه قابل تعمیر نیست .خاکش خاک مرده شده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها