علت برگشت بینی گوشتی بعد از عمل

افتادگی یا برگشت بینی‌های گوشتی بعد از عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد. امروزه برای جلوگیری از این اتفاق، از روش‌ها و تکنیک های نوینی استفاده می‌شود که احتمال برگشت بینی گوشتی بسیار کم شده و اکثرا اصلا اتفاق نمی‌افتد.

علت برگشت بینی گوشتی بعد از عمل

البته انتخاب جراح بینی ماهر و روش جراحی او نیز بی‌تاثیر نیست. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع و نکاتی که باید رعایت کنید، می‌پردازیم.

 

ویژگی های بینی گوشتی

بینی گوشتی معمولا دارای غضروف ضعیف و نازک اما پوست بینی ضخیم است. همچنین اکثر بینی‌های گوشتی دارای افتادگی نوک بینی هستند، همچنین پل بینی در این نوع بینی‌ها پهن است. به‌طور کلی ویژگی‌های بینی‌های گوشتی عبارتند از:

پوست ضخیم

پوست بینی‌های گوشتی از پوست بینی‌های دیگر ضخیم‌تر است. به همین دلیل معمولا بزرگتر و پهن‌تر به نظر می‌رسند و ظاهری حجیم به بینی می‌دهند.

نوک بینی بزرگ و پهن

ویژگی دیگری که بینی‌های گوشتی دارند، بزرگ و پهن بودن نوک این نوع بینی‌ها است. چرا که پوست بینی در این قسمت بسیار ضخیم‌تر و چرب‌تر است. علاوه بر این غدد چربی فراوانی نیز در نوک بینی وجود دارد که این مورد نیز نوک بینی را پهن و حجیم می‌کند.

نوک بینی افتاده

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز بینی‌های گوشتی، افتادگی نوک بینی است. نوک بینی افتاده به‌دلیل غضروف‌های ضعیف و نازک در نوک بینی است.

غضروف‌های نازک

همانطور که گقته‌شد غضروف‌های بینی‌های گوشتی نازک و ضعیف هستند که این باعث می‌شود بینی استحکام ناچیزی داشته‌باشد.

پهن بودن پل بینی

بینی‌های گوشتی پل بینی پهنی دارند که این به‌دلیل توده و حجم بیشتر پوست در این نوع بینی‌ها است.

2

علت برگشت پذیری بینی گوشتی

منظور از برگشت پذیری بینی‌های گوشتی این است که بینی بعد از عمل جراحی به حالت قبل از عمل یا حالتی ناخواسته در بیاید. برگشت بینی‌های گوشتی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • نوع پوست و بافت بینی
  • استفاده از تکنیک جراحی نامناسب
  • عدم رعایت دستورات پزشک
  • عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل
  • عفونت و التهاب بعد از عمل
  • تغییرات در بافت‌های بینی

البته باید در نظر داشت امروزه به‌دلیل پیشرفت پزشکی و روش‌های جراحی، احتمال برگشت بینی‌های گوشتی بسیار کم شده‌است. اگر به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه کنید که تجربه و مهارت زیادی در این زمینه دارد میتوانید نتایج خوبی از جراحی دریافت کنید.

نحوه ی جراحی بینی های گوشتی

عمل بینی‌های گوشتی که برای بهبود ظاهر بینی است، به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. در ادامه به معرفی این دو روش جراحی می‌پردازیم:

روش باز

این روش از پرطرفدارترین و رایج‌ترین روش‌ها است. این روش به جراح این امکان را می‌دهد که تمام جزئیات بینی را به‌طور دقیق مشاهده کرده و تغییرات را به‌درستی انجام دهد. در عمل بینی باز، جراح برشی در ناحیه کلوملا ایجاد کرده و پوست بینی را بلند می‌کند تا دسترسی کامل به جزئیات ساختمان بینی داشته باشد. در واقع عمل بینی باز منجر به اعمال درست تغییرات و قرینه‌شدن دو طرف بینی و سوراخ‌های بینی می‌شود.

روش بسته

برخلاف روش باز در عمل جراحی بسته بینی‌های گوشتی، برش‌ها داخل سوراخ‌ها ایجاد می‌شوند. در این روش جراح از طریق برش‌های داخل بینی به غضروف‌ها دسترسی پیدا می‌کند، بنابراین دید و دسترسی کمتری به ساختمان بینی دارد. چون تمام برش‌ها در این روش داخل بینی است، هیچ بخیه‌ای روی سطح پوست بینی مشاهده نمی‌شود. با این که روش بسته عوارض کمتر و دوره بهبودی کمتری نیز دارد اما ممکن است نتیجه جراحی طبیعی و قابل‌قبول نباشد.

3

در نهایت پیشنهاد می‌شود از روش باز برای جراحی بینی‌های گوشتی استفاده کنید، به‌خصوص اگر بینی شما نیاز به اصلاحات گسترده و بیشتری دارد. معمولا افرادی که بینی های گوشتی دارند تقاضای عمل بینی به صورت طبیعی دارند تا نتیجه ای بسیار زیبا تر  و نچرال داشته باشند. (مشاوره با بهترین جراح بینی طبیعی در تهران)

نکات ضروری برای جلوگیری از برگشت بینی های گوشتی

دانستن برخی نکات بعد از انجام عمل جراحی بینی گوشتی برای شما ضروری است تا از برگشت بینی گوشتی جلوگیری کنید.

  • انجام دستورات و راهنمایی‌های بعد از عمل: 

قبل از هرچیز باید بدانید، پیروی کردن از دستورات و راهنمایی‌های جراح برای شما ضروری است. تمامی دستورات و مراقبت‌های بعد از عمل بینی را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

  • چسب زدن درست بینی: 

از پزشک خود بخواهید روش درست چسب زدن را به شما یاد بدهد. چسب زدن درست می‌تواند تاثیر زیادی بر فرم گرفتن صحیح بینی شما و جلوگیری از برگشت افتادگی نوک بینی شما بگذارد.

  • استفاده از کمپرس سرد: 

بهتر است تا چند روز بعد از جراحی، از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس سرد باعث می‌شود تورم بینی و صورت شما زودتر بهبود پیدا کند.

  • جلوگیری از ضربه خوردن به بینی: 

سعی کنید تا یک مدت پس از عمل از رفتن به مکان‌های شلوغ و خطرناک پرهیز کنید تا از ضربه خوردن به بینی خود جلوگیری کنید.

  • انتخاب جراح ماهر و باتجربه: 

حتما دقت کنید که برای انجام عمل بینی گوشتی، جراحی ماهر با نمونه‌کارهای قابل‌قبول را انتخاب کنید. جراحی که از روش‌های نوین و جدید جراحی استفاده کند، احتمال برگشت بینی‌های گوشتی را تقریبا به صفر می‌رساند. شما میتوانید نمونه کار های عمل بینی توسط دکتر مسعود راستکاری را در سایت ایشان مشاهده کنید.

  • پرهیز از دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی: 

مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی روند بهبود بینی شما را کند خواهد کرد.

نتیجه گیری

در گذشته احتمال برگشت بینی‌های گوشتی وجود داشت اما امروزه معمولا نتایج جراحی رضایت‌بخش است. در آخر اگر قصد جراحی بینی گوشتی دارید، در انتخاب پزشک خود دقت کنید و علاوه بر این تمام مراقبت‌ها و نکات بعد از عمل را به‌درستی انجام دهید تا احتمال برگشت بینی خود را به زیر صفر برسانید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها