انواع روش های جوانسازی واژن

در حال حاضر زیباسازی و انواع روش های جوانسازی واژن در بین بانوان، بسیار رواج یافته است و این امر با روش های متنوع و گسترده ای امکان پذیر می باشد.

انواع روش های جوانسازی واژن

واژن بانوان به علت های مختلفی مانند افزایش سن، بارداری، زایمان، کاهش وزن و ... دچار چروکیدگی و شل شدگی می شود. با بروز این تغییرات، واژن حالت سفتی و تنگی خود را از دست داده و در مواردی نیز بانوان با افتادگی رحم مواجه می شوند. تمامی این عوامل می تواند باعث اهمیت عمل جوانسازی واژن شود که این زیبا سازی در بهبود کیفیت روابط زناشویی افراد بسیار موثر خواهد بود. در این مطلب به انواع روش های جوانسازی واژن و موارد مربوط به آن می پردازیم.

 

چرا خانم ها به سراغ انواع جراحی های زیبایی واژن می روند؟

در سال های اخیر، محبوبیت جوانسازی واژن در سطح جهان و البته کشورمان در حال افزایش است. بسیاری از بانوان به دنبال بارداری و پس از آن زایمان، به خصوص به روش زایمان طبیعی، با شکل ناهنجار و نامطلوب واژن مواجه می شوند. این اختلال می تواند تاثیر بسیاری در زندگی شخصی آنان داشته باشد که از این موارد باید به پایین آمدن کیفیت روابط زناشویی، بی اختیاری در ادرار و ... اشاره کرد. به صورت کلی بروز این عوامل برای فرد مشکل ساز شده و به همین علت خانم ها به سراغ انواع جراحی های زیبایی واژن می روند. چرا که این گونه اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیافته و از  مزایای زیر بهره مند خواهند شد:

  1. درمان درد و سوزش در زمان فعالیت ورزشی
  2.  افزایش زیبایی واژن
  3. افزایش تحریک پذیری کلیتوریس
  4. ایجاد تقارن ظاهر لابیا ها
  5. رفع تیرگی و چین و چروک های لابیا
  6. بهبود درد هنگام پوشیدن لباس تنگ
  7. بهبود بی اختیاری ادرار
  8. بر طرف نمودن درد در زمان ارتباط جنسی

انواع روش های جوانسازی واژن

جوانسازی و زیباسازی واژن با روش های مختلفی صورت می گیرد که مهم ترین و رایج ترین این روش ها در زیر عنوان شده است:

جراحی لابیاپلاستی

در عمل لابیاپلاستی، لابیا ها کوچک، جمع و متقارن می شوند. لابیا های کوچک در بخش آویزان دستگاه تناسلی قرار دارند که این قسمت داخل لپ های بزرگ می باشد. در اکثر موارد این جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود و افراد هیچ نوع درد و ناراحتی را احساس نمی کنند. به علت زیاد بودن میزان گردش خون در ناحیه واژن، روند بهبودی پس از عمل لابیاپلاستی، مدت ۳ روز تا یک هفته می باشد. این عمل به شکل سرپایی انجام شده و به بستری شدن فرد نیازی نخواهد بود.  (مشاوره جراحی لابیاپلاستی توسط دکتر مهرنوش امیری)

لابیاماژورپلاستی (کوچک کردن لابیا ماژور)

لابیا مینور و لابیا ماژور قسمت هایی از آلت تناسلی بانوان است.  در واقع به لبه‌ های بزرگ واژن، لابیا ماژور و به لبه‌ های کوچک آن، لابیا مینور می گویند. عمل لابیاپلاستی برای کوچک کردن لابیا های مینور و عمل لابیاماژورپلاستی، روشی برای کوچک کردن لابیا های ماژور واژن می باشد. وظیفه اصلی لابیای ماژور، حفاظت لابیا مینور، مدخل واژن و همچنین کلیتوریس است. بیشترین و رایج ترین دلایل بانوان که موجب ترغیب آنان به عمل  لابیاماژورپلاستی می گردد، چروک شدن و نیز کم حجم و یا پر حجم بودن آن ناحیه از واژن می باشد.

2

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)

گاهی اوقات ممکن است کانال واژن و عضلات داخل آن، استحکام و سفتی خود را از دست داده و دچار شل شدگی شوند. در این شرایط با گشاد شدن کانال واژن، فرد احساس می کند که مانند سابق، توانایی لازم را ندارد. علاوه بر این با بروز این اختلال، برخی از ارگان های بدن که در اطراف واژن قرار دارند، به داخل واژن می افتند. مثلا اگر مثانه فرد به داخل واژن او بیفتد، می گویند که فرد دچار افتادگی مثانه شده است. در این موارد که شدت افتادگی و شلی واژن زیاد است، پزشک معالج برای فرد، واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن را توصیه می کند. پزشک متخصص در روند واژینوپلاستی، بافت اضافی را برداشته و عضلات لگنی را به هم نزدیک می کند. در نتیجه واژن نسبت به قبل تنگ تر خواهد شد.

تزریق چربی و ژل به واژن

تزریق ژل به لبهای بزرگ ناحیه تناسلی، باعث افزایش حجم و رفع چین و چروک آن بخش می شود. در حقیقت این روش جوانسازی بسیار آسان بوده و نتایج مطلوب آن بلافاصله قابل مشاهده می باشد. البته این روش زیباسازی واژن برای برخی افراد به علت داشتن شرایطی خاص، توصیه نمی شود. از این افراد می توان به بانوان باردار، دیابتی، دارای مشکلات انعقادی خون، سابقه حساسیت و ... اشاره کرد. مدت زمان ماندگاری روش تزریق ژل به واژن به نوع برند ژل بستگی دارد که معمولا حدود یک تا دو سال خواهد بود. از دیگر روش های تزریقی جهت جوانسازی واژن که نیاز به بخیه و برشی هم ندارد، می توان به تزریق چربی اشاره کرد. به این علت که چربی، یک فیلر طبیعی از بدن خود فرد است، این روش کاملا بدون عارضه می باشد و هیچ آلرژی و عفونتی را برای فرد به دنبال نخواهد داشت.

سفید کردن واژن

یکی از مواردی که موجب شکایت بسیاری از بانوان می شود، تیرگی دستگاه تناسلی آن ها است که خانم ها را به فکر سفید کردن ناحیه تناسلی می اندازد. دستگاه تناسلی در طول دوره بلوغ به علت تغییرات هورمونی تیره می شود. یکی از راه های رفع این مشکل، استفاده از یک دستگاه لیزر به روز و منحصر به فرد می باشد و با کمک آن، ناحیه تناسلی روشن و سفید خواهد شد.

هزینه جوانسازی واژن

هزینه فرآیند زیباسازی و جوانسازی واژن در کشور ما در مقایسه با دیگر کشور های جهان بسیار مناسب است. افراد زیادی از کشور های مختلف برای جراحی زیبایی واژن به کشور ایران سفر می کنند. عوامل مختلفی بر روی هزینه ‌های جوانسازی موثر هستند که از جمله این موارد عبارتند از:

  • تجربه و مهارت پزشک متخصص که هر اندازه این تخصص بیشتر و پزشک سابقه بالاتری داشته باشد، هزینه افزایش می یابد‌.
  • میزان اختلال در شکل ظاهری لابیا ها نیز در انجام فرآیند و نیز هزینه جراحی بسیار تاثیر گذار هستند.
  • افزایش تعداد برش‌ های مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب توسط پزشک، مستلزم زمان بیشتری است که بر هزینه نهایی موثر خواهد بود.
  • ابزار و موارد مصرفی برای انجام جراحی مانند استفاده از لیزر، بخیه و ... از موارد دیگر موثر در هزینه نهایی است.
  • محل کلینیک یا بیمارستان نیز از مسائل مهم در هزینه ‌های جاری است و کلینیک ‌های پیشرفته و پزشکان باتجربه تضمینی برای موفقیت عمل می باشند و هزینه های بالاتری را دارند.

3

نتیجه گیری

جوانسازی واژن عملی زیبایی و درمانی است که با هدف کیفیت بالاتر در زندگی فردی افراد انجام می شود. پس از مراجعه بانوان به پزشک متخصص در این زمینه، پزشک با در نظر گرفتن شرایط جسمی و مشکلات آنان، روش درمانی موثر را توصیه می کند. از پزشکان متخصص و باتجربه در زمینه جوانسازی واژن، می توان به خانم دکتر مهرنوش امیری اشاره کرد که در حوزه زیبایی واژن بانوان، توانسته است عملکردی بسیار موفق و درخشانی را داشته باشد. ایشان دارای مدرک تخصص زنان و زایمان می باشند و با برخورداری از سابقه طولانی در امر جوانسازی واژن بانوان، با بهره مندی از نتایجی مطلوب و کمترین عوارض، همواره در این زمینه پیشتاز بوده اند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دکتر مهرنوش امیری مراجعه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها