سنگاپور و زوریخ گران ترین شهر‌های جهان

دو شهر سنگاپور و زوریخ به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی گران‌ترین شهر‌های جهان معرفی شدند.

سنگاپور و زوریخ گران ترین شهر‌های جهان

واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) روز پنجشنبه اعلام کرد که سنگاپور و زوریخ به عنوان گران‌ترین شهر جهان در سال جاری و پس از آن ژنو، نیویورک و هنگ کنگ در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این واحد همچنین هشدار داده است که بحران جهانی هزینه زندگی هنوز به پایان نرسیده است.

براساس گزارش رویترز، به‌طور متوسط، قیمت‌ها برای بیش از ۲۰۰ کالا و خدمات پرمصرف سالانه ۷.۴ درصد افزایش یافته است، اما همین مقدار در مقایسه با رکورد ۸.۱ درصد افزایش در سال گذشته کاهشی بوده است، اما همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از روند ۲۰۱۷-۲۰۲۱ است.  

 سنگاپور به دلیل سطوح بالای قیمت در چندین دسته، برای نهمین بار در یازده سال گذشته در صدر جدول قرار گرفت.

 ایالت شهری به دلیل کنترل شدید دولت بر روی شماره خودروها، بالاترین قیمت حمل و نقل در جهان را دارد. همچنین یکی از گران‌ترین شهر‌ها برای پوشاک و مواد غذایی  است.

افزایش قیمت زوریخ منعکس کننده قدرت فرانک سوئیس و قیمت‌های بالای مواد غذایی، کالا‌های خانگی و تفریح ​​است. ژنو و نیویورک در جایگاه سوم قرار گرفتند، در حالی که هنگ کنگ پنجم و لس آنجلس در رده ششم قرار گرفتند.

آسیا همچنان شاهد افزایش قیمت نسبتاً کمتری نسبت به سایر مناطق است. شهر‌های چین با چهار شهر نانجینگ، ووکسی، دالیان و پکن در رتبه‌بندی سقوط کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کشور ایران ارزان ترین کشور جهان!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها