فرودگاه سال

چگونه فرودگاه چانگی سنگاپور، همه را مسحور خود کرد؟

چانگی بر اساس نظرسنجی مشتریان از میان بیش از ۵۵۰ فرودگاه در سراسر جهان در جوایز سالانه فرودگاه جهانی توسط Skytrax به عنوان فرودگاه سال امسال انتخاب شد.

چگونه فرودگاه چانگی سنگاپور، همه را مسحور خود کرد؟

ویدئویی از یکی از مسحورکننده‌ترین فرودگاه‌های جهان در رسانه اجتماعی تیک تاک در روز‌های اخیر وایرال شده است. این کلیپ توسط کاربری به نام کیتا توزر (kitatozer) به صورت پست متشر شده و از زمانی که برای اولین بار در اوایل سپتامبر (شهریور) به اشتراک گذاشته شد ۴.۳ میلیون بازدید داشته است.

به نقل از نیوزویک، این ویدئو صحنه‌هایی از فرودگاه چانگی در سنگاپور را نشان می‌دهد. این کلیپ با تصویری از آن چه شبیه یک ماشین تراموای مرتفع به نظر می‌رسد که در یک سرسبز در حال حرکت است آغاز می‌شود. این کلیپ سپس مناطق دیگری از فرودگاه با تزئینات گیاهی و یک آبشار پوشیده شده را به نمایش می‌گذارد. این پست در زمانی منتشر شده که سفر‌های هوایی در دروان پسا کووید در حال رشد هستند. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی گزارش داد که در سطح جهانی ترافیک هوایی در ماه مه (اردیبهشت) ۹۶.۱ درصد افزایش در مقایسه با سطح ترافیک هوایی در مه ۲۰۱۹ میلادی (پیش از پاندمی کووید) داشته است.

چانگی بر اساس نظرسنجی مشتریان از میان بیش از ۵۵۰ فرودگاه در سراسر جهان در جوایز سالانه فرودگاه جهانی توسط Skytrax به عنوان فرودگاه سال امسال انتخاب شد. طبق آن چه در وب سایت آن فرودگاه ذکر شده فرودگاه چانگی که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون حدود ۱۲ بار این عنوان را کسب کرده به دلیل "تجربیات مسافران" شهرت پیدا کرده است.

پیش بینی می‌شود فرودگاه چانگی به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین قطب‌های فرودگاهی در جنوب شرقی تا دو دهه آینده افزایش ترافیک ۳ تا ۴ درصدی را تجربه کند.

در وب سایت آن فرودگاه هم چنین آمده است:"با این سرعت ظرفیت فعلی فرودگاه تا اواخر دهه ۲۰۲۰ میلادی تکمیل خواهد شد".

به گفته وب سایت آن فرودگاه آبشار واقع شده درون محوطه آن که با عنوان "گرداب باران" شناخته می‌شود بلندترین آبشار سرپوشیده جهان است. دره جنگلی در آن فرودگاه نیز حدود ۹۰۰ درخت و حدود ۶۰ هزار درختچه را در خود جای داده است.

نظرات کاربران نسبت به این ویدئو در تیک تاک جالب توجه بوده است. یک کاربر نوشته است: "آیا اینجا واقعا یک فرودگاه است"؟ کاربر دیگری نوشته است:"به نظر می‌رسد چیزی در آینده باشد". یک کاربر دیگر نوشته است:"خیلی سورئال است" و کاربری نوشته است:"مثل یک رویاست واقعا عالی می‌باشد".

فرودگاهی که

فرودگاهی که

فرودگاهی که

 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها