کاشت مو با تراکم بالا

اولین دغدغه کسانی که قصد دارند برای کاشت مو اقدام می کنند، این است که چگونه می توانند بهترین تراکم مو را پس از انجام کاشت داشته باشند. زیرا میزان تراکم مو، اهمیت خاصی برای این افراد دارد.

کاشت مو با تراکم بالا

اگر تعداد این موها زیاد باشد، به این معنی است که کاشت مو با تراکم بالا برای فرد صورت گرفته است. افرادی که کاندید کاشت مو با تراکم بالا هستند، در ابتدا باید بدانند که بانک موی آن ها، تا چه میزانی گرافت های مو را ساپورت می کند. هر اندازه بانک موی افراد قوی تر باشد، برای تراکم بالای مو و ماندگاری آن، شانس بیشتری دارند.

 

تراکم طبیعی مو چقدر است؟

تراکم طبیعی مو به این معنی است که در هر یک سانتیمتر مربع پوست سر افراد، چند تار مو وجود دارد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته بر روی تراکم موها، مشخص شده است که به شکل طبیعی و به طور متوسط در هر سانتی متر مربع بر روی پوست سر هر فرد، ​​بین 124 تا 200 تار مو وجود دارد. به علت این موضوع که مقدار نزدیکی تار های موی یک فرد به هم، تراکم موی او را مشخص می کند، ممکن است فردی با تراکم موی بالا، دارای تارهای موی ظریفی باشد. گاهی نیز برخی افراد، از تراکم پایین مو برخوردارند ولی تار های موی آن ها ضخیم است. (کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر نیلفروش زاده)

آیا موهای کاشته شده با گذشت زمان ضخیم تر می شوند؟

پس از جراحی کاشت مو پر تراکم برای افراد، تقریبا در حدود ۸ ماه طول خواهد کشید تا موهای فرد، به تدریج ضخیم تر شده و همچنین تیره رنگ گردد. در واقع در آن زمان است که فرد می تواند الگوی نهایی رشد موی خود را مشاهده نماید. البته پس از ۱۲ ماه کلیه تغییرات اعمال شده به صورت کامل مشاهده خواهد شد. 

آیا کاشت مو با تراکم بالا برای همه امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، فرایند کاشت مو رابطه مستقیمی با برخی پارامتر ها دارد. مهم ترین عواملی که در این امر موثر هستند عبارتند از:

  • مهارت و تجربه تیم پزشکی

مهم ترین عامل تعیین کننده میزان تراکم مو در زمان کاشت، تجربه و تخصص تیم پزشکی می باشد. زیرا لازم است که پزشک عملیات برداشت، آماده کردن و کاشت مو را به بهترین نحو انجام دهد. پزشک می تواند با تخصص کافی خود، دلیل اصلی ریزش مو ها را تشخیص داده و از ریزش آینده آن ها جلوگیری کند.

  • ویژگی‌های فیزیکی افراد

علاوه بر مهارت پزشک، عامل مهم دیگر، ویژگی فیزیکی فرد متقاضی برای کاشت مو می باشد. لازم است قبل از کاشت مو، بررسی ها و آزمایش های لازم بر روی افراد داوطلب انجام پذیرد. از جمله این موارد می توان به رژیم غذایی، سابقه بیماری، دلیل ریزش مو و ... اشاره کرد. برخی از افراد بانک موی ضعیفی دارند و تراکم کاشت مو در آن ها تا حد مجازی ممکن است.

2

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

انجام کاشت مو پر تراکم و طبیعی از روش های مختلف، امکان پذیر می باشد که هر یک از این تکنیک ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این بین، کاشت مو به روش MICRO FIT  و FUT، تراکم بالاتری را خواهد داشت. علت آن است که این نوع کاشت ها، طرفداران بسیاری نیز دارد.

در این روش ها، امکان انجام هم زمان برداشت فولیکول و کاشت وجود دارد. این تکنیک بدون خونریزی و درد بوده و تراکم کاشت بالایی خواهد داشت.

عوامل تعیین کننده در میزان تراکم مناسب کاشت موی طبیعی

تراکم مناسب در کاشت موی طبیعی متقاضیان مختلف، با هم متفاوت بوده و به موارد زیر بستگی دارد:

1.     گرافت مو

به فولیکول برداشته شده از بخش اهدا کننده مو، گرافت می گویند. برای کاشت مو، گرافت ها به دسته‌ های معینی تقسیم می شوند. داوطلبانی که میزان گرافت های آماده شده آن ها برای کاشت مو کمتر از مقدار طاسی آن ها است، کاشت مو با تراکم بالا برایشان ممکن نمی باشد.

2.     ظرفیت پذیرش مو در پوست سر

افراد مختلف، برای کاشت مو از ظرفیت های متفاوتی در پوست سر خود برخوردار هستند. چنانچه کاشت انجام شده از میزان ظرفیت پوست سر بیشتر باشد، زخم هایی در پوست ایجاد خواهد شد.

3.     فاصله بین تارهای مو

برای اینکه پزشک بتواند کاشت موی مطلوبی را انجام داده و این عمل به خوبی صورت گیرد، لازم است که فاصله مناسبی میان تار های مو وجود داشته باشد.

4.     بانک مو

جهت پر کردن یک سانتی ‌متر مربع ناحیه بی موی سر، کاشت ۳۵ تا ۵۵ فولیکول کافی است. چنانچه فرد داوطلب بخواهد یک کاشت مو پر تراکم را داشته باشد، تعداد این فولیکول ها دو برابر شده و در هر سانتی متر مربع، ۷۰ تا ۱۰۰ واحد فولیکول کاشت می شود که این امر نیازمند داشتن یک بانک موی قوی خواهد بود.

5.     مهارت و تجربه جراح

تخصص و مهارت پزشک و ابزار و تجهیزات مورد استفاده او در زمان کاشت مو می تواند تاثیر بسیاری در کاشت مو با تراکم بالا داشته باشد. اگر عمل کاشت به وسیله یک پزشک با تجربه انجام شود، برداشت تعداد بیشتر فولیکول و عدم آسیب آن ها به طور صحیح محقق خواهد شد.

عوارض کاشت موی بیش از حد

به دلیل بروز برخی از عوارض، پزشک از کاشت بیش از حد مو خودداری کرده و معمولا تراکم کاشت را کمتر از میزان طبیعی انجام می دهد:

۱. اگر در ابتدای کاشت مو، گرافت های زیادی برداشت کنیم، به اکثر این فولیکول ها نیازی نبوده و به هدر می رود. همچنین اگر ریزش موی فرد ادامه دار باشد، برای کاشت در آینده فولیکولی باقی نمی ماند.

۲. چنانچه گرافت ها بیش از اندازه کاشت شوند، ممکن است عمل خونرسانی به دیگر فولیکول ها دچار اختلال شده و موهای طبیعی اطراف نواحی کاشته شده دچار شوک شده و ریزش پیدا کنند.

۳. کاشت بیش از حد گرافت موجب‌ آسیب یا انحراف در عمل خونرسانی به پوست سر شده و گاهی منجر به ایجاد اسکار و نکروز یا مرگ سلول‌ پوست سر خواهد شد.

3

چگونه کاشت مو با تراکم بالا را ماندگار کنید؟

یکی از مسائل مهم در کاشت موی افراد علاوه بر کاشت مو با تراکم بالا، ماندگاری و حفظ آن است. یک پزشک با تجربه در این زمینه می تواند کمک بسیاری به فرد داوطلب داشته باشد. پزشک می تواند بر اساس نیاز بدن، برای خونرسانی و مراقبت از موی کاشته شده، داروهای تقویتی لازم را تجویز نماید. همچنین پزشک می تواند به فرد، روش های محافظت از موی کاشته شده را توضیح  داده و از مشکلات احتمالی پس از کاشت جلوگیری نماید. به طور کلی با رعایت موارد زیر ماندگاری موی کاشته شده بهتر خواهد بود:

  • حفظ تغذیه سالم
  • عدم استفاده از مشروبات الکلی
  • عدم استفاده از دخانیات

 

نتیجه گیری

زمانی که افراد تصمیم به کاشت مو می گیرند، همواره تلاش می کنند تا زیر نظر بهترین پزشک متخصص این اقدام را انجام دهند. توصیه می شود افراد متقاضی کاشت، تصور واقع بینانه ای نسبت به تراکم مو داشته باشند. شما میتوانید برای انجام مشاوره تخصصی کاشت ابرو و کاشت مو به کلینیک پروفسور نیلفروش زاده مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    به خداازاراجیف مسولین مو میروید اما جاش ناحوره .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها