خبرفوری بررسی می‌کند

پذیره‌نویسی فصباح در فرابورس از امروز آغاز شد/ چه مقدار سود در انتظار خریداران خواهد بود؟

پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصباح» از امروز دوشنبه 29 آبان ماه به روش سلب حق تقدم در فرابورس ایران آغاز شد.

پذیره‌نویسی فصباح در فرابورس از امروز آغاز شد/ چه مقدار سود در انتظار خریداران خواهد بود؟

امیرحسین دانایی- شرکت صبا فولاد خلیج فارس بر اساس مصوبه مجمع فوق‌العاده به تاریخ 5 مهرماه جاری، در نظر دارد سرمایه خود را با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید از مبلغ 5500 ریال به 50 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

افزایش سرمایه این شرکت با هدف تامین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالانه 1.76 میلیون تن بریکت گرم انجام خواهد شد.

بدین ترتیب پذیره‌نویسی 9 میلیارد و 196 میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم 4839 ریال از امروز 29 آبان به مدت 15 روز کاری انجام خواهد شد.

photo_2023-11-20_16-35-41

از ارکان این پذیره‌نویسی می‌توان از کارگزاری صبا جهاد به عنوان عامل و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان متعهد پذیره‌نویسی نام برد. این صندوق تعهد داده است که در 5 روز پایانی مدت پذیره‌نویسی نسبت به خرید کل سهام باقی‌مانده اقدام کند.

آنچه باید درباره پذیره نویسی فصباح بدانید

پس از گذشت حدود چهارماه از عرضه اولیه شرکت صبا فولاد خلیج فارس در بازار دوم فرابورس، بالاخره آگهی پذیره نویسی بر روی کدال آمد.

بیشتر بخوانید: جزئیات عرضه اولیه فصبا در فرابورس

بدین ترتیب پیام زیر در پنل کارگزاری ها نمایان شد:

"به اطلاع می‌رساند؛ تعداد 9،196،114،900 سهم از سهام ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت صبا فولاد خلیج فارس (سهامی عام) در نماد (فصباح1) با نمونیک (SBLX1) امروز دوشنبه مورخ 1402/08/29 از طریق بازار دوم فرابورس ایران، بر اساس بند 25 اعلامیه مذکور پذیره‌نویسی می‌گردد. دراین خصوص توجه به موارد زیر ضروری است:

1) پذیره‌نویسی با قیمت ثابت 4،839 ریال و محدودیت حجمی در هر سفارش معادل 200،000 سهم می‌باشد.

2) مهلت پذیره ‌نویسی عمومی تا تاریخ 1402/09/13 می‌باشد، لذا نماد معاملاتی مذکور (فصباح1) در پایان روز معاملاتی سه‌شنبه مورخ 1402/09/13 متوقف می‌گردد. لازم به ذکر است شروع دوره سفارش‌گیری در نماد معاملاتی مذکور رأس ساعت 10:15 می‌باشد.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید به اطلاعیه‌ منتشر شده در سایت رسمی کدال مراجعه فرمایید.

مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران"

photo_2023-11-20_16-35-52

در پایان جلسه معاملاتی امروز از حدود 9 میلیارد برگه سهم در حدود یک میلیارد و 650 میلیون سهم معامله شد و تا تاریخ ذکر شده در پیام ناظر بازار، ادامه خواهد یافت.

Capture

در این پذیره نویسی شرکت کنیم؟

نماد اصلی سهم (فصبا) در روز معاملاتی با قیمت 6736 ریال با صف خرید قدرتمندی جلسه معاملاتی را به اتمام رساند.

با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای هر برگه سهم فصباح به قیمت 4839 ریال و عدم نیاز واریز 1000 ریالی برای تبدیل حق تقدم به نماد اصلی،  سودی در حدود 30 درصدی با فرض ثابت ماندن قیمت در نماد اصلی در انتظار خریداران خواهد بود.

لازم به توضیح است که محدودیت 200000 برای ارسال هر سفارش در نظر گرفته شده و اگر مایل به خرید بیش از 200000 سهم باشید، می توانید در قالب سفارشی جداگانه در خواست خود را ثبت نمایید.

از آنجایی که در پذیره نویسی های قبلی همانند گلدیراح، فرودح و آخرین پذیره نویسی بزرگ انجام شده با نام شگسترح سود معقولی نصیب سرمایه گذاران شد، به نظر می رسد 9 میلیارد برگه سهم در روزهای آتی و زودتر از روز پایانی به فروش برسد.

نکته پایانی: در صورتی که قصد مشارکت در این پذیره نویسی را دارید، با توجه به زمانبر بودن تبدیل حق تقدم به نماد اصلی، حتماً با سرمایه مازاد خود اقدام به خرید نمایید.

آیا شما در این پذیره نویسی شرکت خواهید کرد؟

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رکسانا
    0

    این سرمایه گذاریهای برای شرکت‌های بزرگ خوبه وافراد معمولی هرگز نباید وارد این معاملات شوند ‌
    نماد هم که صف خرید هست دستوری هست ‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها