"ودی" رکورد زد

بیمه دی با سرمایه اسمی ۵۹۵ میلیاردی، در بازار اول فرابورس تقریبا ۶ هزار میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.

"ودی" رکورد زد

این نماد بیمه ای در دو دوره گذشته به ترتیب ۳۰ و ۳۶۰ تومان سود نقدی بین سهامداران خود توزیع کرده است. ظرف یک سال گذشته ( از آبان ۱۴۰۱ ) ، سهم سهامداران خود را سوپرایز کرده و از قیمت ۲۹۰ تومان به حوالی ۱۲۰۰ تومان رسیده و تقریبا ۳۰۰% سود سرمایه به سهامداران تقدیم کرده است. با احتساب سود نقدی دریافتی دوره ۱۴۰۱ ( ۳۰ تومان به ازای هر سهم ) و افزایش قیمت سهم ( جهش ۳۰۰%)، بازدهی این سرمایه گذاری ۳۲۴ محاسبه شده است ؛ عددی که تمام بازارهای موازی را پشت سر گذاشته و حسرتی برای سهامداران باقی نگذاشته است. اگر در آیان ۱۴۰۱ ۱۰۰ میلیون تومان سهم ودی" می خریدید. در آبان ۱۴۰۲ ۴۲۴ میلیون تومان سرمایه داشتید.

هم اکنون سهم در حال تست مجدد منطقه شکسته شده است به جهت تلاقی فاکتورهای حمایتی تکنیکال نظیر میانگین متحرک بلندمدت ۱۰۰ روزه، سطح فیبوناچی ۲۳.۶ و همچنین منطقه مقاومتی که تبدیل به حمایت شده است ( ۸۵۰ تومان )، گاوهای بازار دل و جرات بیشتری برای ورود به سهم در این منطقه دارند البته خرید در ۹۸۰ تومان چندان توصیه نمی شود، چرا که مقاومت روانی مهم ۱۰۰۰ تومان پیش روی قیمت است و به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری بهتر است تا شکست کامل منطقه قیمتی 1000 تومان صبر کرد برای آن دسته از سرمایه گذارانی که در قیمت فعلی به سهم ورود میکنند. با رعایت حد ضرر ۸۵۰ تومان و تارگت قیمتی ۱۲۰۰ تومان، نسبت ریسک به ریواردی معادل ۱.۷ محاسبه شده است؛ یعنی به ازای هر ا میلون زبان ۰ ۱۰۷ میلیون تومان شود.

Picture2

صورت های مالی ۶ ماهه این نماد بیمه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در توصیف وضعیت ایده آل بیزینس باید گفت که تقریبا تمام آیتم های کلیدی صورت سود و زیان دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ در نیمه نخست ۱۴۰۲ پوشش داده شده است. عایدی شرکت از محل فعالیت های بیمه ای در این مدت ۶ ماهه بیش از ۳.۵ هزار میلیارد تومان گزارش شده، حال آنکه عدد فوق در دوره یک ساله ۱۴۰۱ . ۳.۵ همت بوده ، و یا مثلا سود ناخالص شرکت از محل فعالیتهای نیمهای موفق به فتح قله ۱ هزار میلیارد تومانی شده است .

عددی که در دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ ۵۱۰۰ میلیارد تومان گزارش شده بود ( پرش ۱۱۴% ). از اساسی ترین بهبودهای بنیادی این نماد بیمه ای می‌توان به کاهش ضریب خسارت شرکت اشاره کرد که تاثیر بسیار مطلوبی در برش ۱۱۴ سود ناخالص بیزینس داشته است. در این مدت ۶ ماهه، ضریب خسارت مجموعه با کاهش ۲۲ واحدی از ۱۹۸ در شهریور ۱۴۰۱ یه ۷۶% تقلیل یافته است؛ یعنی به ازای هر ۱۰۰ میلیون درآمد حق بیمه، ۲۴ میلیون تومان نزد شرکت باقی مانده و ۷۶ میلیون خسارت پرداخت شده است.

نکته حائز اهمیت برای سهامداران این نماد بیمه ای آن است که در انتهای شهریور ۱۴۰۴، سرفصل ذخیره حق بیمه ( حق بیمه عاید نشده ) در صورت وضعیت مالی، رقم سنگین ۸۰۱ هزار میلیارد تومان گزارش شده است، رقمی که نسبت به دوره مشابه تقریبا ۱۰۸ برابر شده و مهر تاییدی بر پتانسیل بالای درآمدی و در نتیجه سود سازی این نماد بیمه ای است. گفتنی است که مانده این ذخیره در گذر زمان به سرفصل درآمدی شرکت منتقل میشود و در نتیجه در گزارشات آتی، رقمهای سنگین تری را در سرفصل درآمدی شرکت خواهیم دید.

مهمترین مجرای درآمدی شرکت سرفصل درآمد حق بیمه ناخالص بوده که در واقع معرف تمام حق بیمه‌های صادره پس از کسر ذخایر بیمه‌ای است بررسی ارقام این سرفصل در گزارشات مالی سالهای اخیر دلگرمی خاصی از بابت ثبات و تداوم فعالیت های اصلی شرکت به سهامداران می دهد برای درک بهتر روند صعودی این سرفصل استراتژیک و پتانسیل بالای سودسازی شرکت در دوره ۱۴۰۲ ، به نمودار زیر دقت فرمایید پوشش بیش از ۹۰ درآمد دوره قبلی تنها ظرف مدت 6 ماه !!!

Picture4

بسیاری از سرمایه گذاران بنیادی بر این باورند که دو آیتم سود عملیاتی و سود عملیاتی هر سهم بیزینس‌ها از اساسی ترین فاکتورهای ارزیابی سلامت مالی و عملیاتی شرکت هستند، چرا که این اعداد ماحصل فعالیتهای عملیاتی سازمان بوده و در نتیجه تکرار پذیر هستند. سود عملیاتی این نماد بیمه ای در این مدت ۶ ماهه به ۸۳۰ میلیارد تومان رسیده رقمی که سود عملیاتی دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ را به طور کامل کاور کرده و نسبت به رقم مقایسه ای ۰ ۲.۴ برابر شده است. همچنین عایدی عملیاتی هر سهم نیز تقریبا 110 تومان محاسبه شده است: رقمی که نوعی سیگنال بنیادی قوی برای شکست مقاومت ۱۰۰۰ تومان در بازار محسوب می شود؛ چرا که این رقم نه تنها سود عملیاتی هر سهم دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ را پوشش داده، بلکه نسبت به مدت مشابه نیز ۱۳۵۰% رشد داشته است. ما حصل فعالیت های ۶ ماهه شرکت ۸۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص معادل ۱۰۸ تومان به ازای هر سهم است. رقمی که نسبت به مقطع مقایسه ای ۴۹) (تومان) بیش از ۱۲۰ رشد داشته و سود هر سهم دوره ۱۴۰۱ (۵۴) تومان ) را به طور کامل پوشش داده است. با فرض تکرار این سیکل عملیاتی در ۶ ماهه آتی سود هر سهم شرکت به حوالی ۲۰۰ تومان خواهد رسید و با در نظر گرفتن نسبت ple منطقی ۸ قیمت سهم تا پایان سال به ۱۶۰۰ - ۱۵۰۰ تومان خواهد رسید، تقریبا ۶۰۰۵۰ بازدهی از قیمت های فعلی در تاریخ نگارش این مقاله، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:

قیمت پایانی: ۹۹۴ تومان

ارزش بازار : ۵۰۹ هزار میلیارد تومان

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها