کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبر فوری:

محل هزینه‌کرد مالیات خودروهای میلیاردی مشخص شود/ دولت کسری بودجه‌اش را می‌خواهد تامین کند

کارشناس صنعت خودرو گفت: دولت برای کسب درآمد و کاهش کسری بودجه مجبور است به هر طریقی که ممکن است از مالیات خودروها درآمد کسب کند.

محل هزینه‌کرد مالیات خودروهای میلیاردی مشخص شود/ دولت کسری بودجه‌اش را می‌خواهد تامین کند

بابک صدرایی در گفتگو با خبر فوری افزود: تورم باعث شده خودروهایی که قبلا ارزش کمتری داشتند حالا میلیاردی شوند و مشمول مالیات شوند‌، ضمنا مگر عوارض از خودرویی که تولید و یا قبلا وارد شده، گرفته نشده‌است که دوباره می‌خواهند مالیات بگیرند؟

وی گفت: در همه جای دنیا یک سری عوارض وجود دارد که متعلق به خودروهای خاص است، اما در ازای آن محل هزینه کرد این تعرفه مشخص شده است، مثلا در ازای تعرفه مالیات راه ساخته می‌شود.

کارشناس خودرو بیان داشت: در سیستمی که هزینه‌کرد درآمدها مشخص نیست و صرفا برای کسری بودجه دولت مالیات گرفته می‌شود، جای نقد و انتقاد بیشتری هست.

او اظهار کرد: اجرای طرح مالیات خودرو در کشورهای دیگر متفاوت است. مثلا برخی عوارضی را از خودرو‌های خیلی سنگین، گران و یا پرمصرف می‌گیرند و حتی بابت خودروهایی که قدیمی‌تر هستند، مالیات بیشتری می‌گیرند تا مردم تشویق به خرید خودروی نو شوند.

صدرایی گفت: بحث بستن عوارض در شرایط فعلی اقتصاد کشور باعث فشار اجتماعی می‌شود. نمی‌شود دولت را مقصر دانست چرا که دولت نیز کسری بودجه دارد و باید بودجه اش را از طریقی تامین کند تا نیاز به چاپ اسکناس و ایجاد تورم نداشته‌باشد.

او تاکید کرد: برای وضع این قوانین، ملاکشان خودروی سالم است و صرفا ارزش اسم، نوع و برند خودرو درنظر گرفته می‌شود و همه خودروها را کارشناسی نمی‌کنند. چک مباحثی مثل رنگ و معاینه فنی به طور سالیانه نیازمند سازمان عریضی است که خود باعث فساد می‌شود. برای پرهیز از این مسئله مجبورند عرف قیمتی از نظر برند، کارکرد و... برای خودرو در نظر بگیرد و بر مبنای آن مالیات تعیین شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    2

    فقط دولت نیست خیلیای دیگ که همه میدونیم از خودرو سهم دارن خرج گروهکهای مختلف ازکجا تامین میشه ؟ از جیب کارگر بدبخت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط اون ادمک های تو خالی که از اینا پشتیبانی میکنن بابا بی مغز توام خونه میخوای ماشین میخوایی اگه نمیخواستی یه راست میرفتی غزه شهید شی دیگه اگه موندی پس یعنی میخوای زندگی کنی بچت و نوت هم هست الان همه چی 10 برابر شده به اونا برسه میشه 100 برابر حقوق هم زیاد نمیشه و فقط فقیر و فقیر تر میشیم هم من هم تو هرچقدرم بهت بدن باز کمه حالا از ما گفتن بود حالا بشین تو پراید 300 میلیونیت. اگه حقوق کارگر 30 میلیون بود ماهی مشکلی نبود ولی با 6 میلیون 50 ماه باید کار کنه نخوره حتی ماهی 1 میلیون یعنی به مدت 4 سال که بتونه یه پراید بخره این فاجعست میفهمی یا نه؟

  • ساربان
    2

    نه بابا ؟!
    راس میگی !؟
    از کجا فهمیدی !؟
    میگم خیلی خیلی زحمت کشیدی هاااا
    یه مدت برو سواحل تایلند استراحت کن
    مرسی که هستین شما کارشناسان
    ممنونیم
    یعنی ما خودمون نمیدونیم که دلار 4200 تومنی شد 52000 تومن
    و ماشین 750 میلیون تومنی شد 8 میلیارد تومن
    و دولت هم قانون گذاشت که بالای 3 میلیارد باید سالانه یک درصد مالیات بدی
    نه ما نمیفهمیم که ماشین با دلار میره بالا
    و زرنگی کردن مالیات ازش بگیرن
    مرسی که گفتی
    راستی
    میشه معنی دزد سر گردنه هم بگین یعنی چی !؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست عزیز معنی دزد سرگردنه یعنی جیب بری اسلامی وقانونی،،مگه ربا در اسلام وقرآن حرام نیست آقایون دارن ب اسم بانکداری اسلامی تا ۳۸درصد رو وامی که میگیری سود میکشند

    • ناشناس
      4

      من قبلاً از بانک سود می‌گرفتم بعد اتفاقاتی افتاد و مسائلی پیش اومد که فهمیدم راه رو اشتباه رفتم تا آخر عمر چنین اشتباهی رو تکرار نمی‌کنم
      هم پولم نجس شد هم زیان کردم

  • ناشناس
    7

    مالیات همه جای دنیا هست اینجا یکم عجیبه برا مردم

    نظرات شما -
    • و ......
      3

      خ ن گ اعظم الممالک
      کانادا و سوییس هم مالیا دارن
      بله
      دارن
      اما . اما تورم 3 درصد دارن . وام که میدم مردم سود 1 درصد میگیرن . معلم حقوقش 3500 دلاره یعنی 180 میلیون تومن در ماه
      فهمیدی یا نه ؟
      نکنه شما هم ازون دسته ای هستین که کل ایران رو حق خودتون میدونین !!!؟
      راستی اگر ایران فقط برای شماهاس
      لطفا به قید فوریت
      مشکلاتش هم حل کنین
      قیمت گوشت
      قیمت ماهی
      آسفالت جاده ها
      نبود معلم
      نبود شیر خشک و ......

    • ناشناس
      0

      اینجا دولت ۸۰۰میلیارد پول نفت کجاخرج کرد اگر ده درصدش میدادند ملت الان اروپا اینجا بندری میزد مردم گشته نگهداشتن تحریم هم آمد دیگه هم ملت هم نظام بدزمین خوردند

  • ناشناس
    5

    چند تا خودرو مدل بالا داری؟
    اینقدر زور بهت اومده

  • ناشناس
    3

    سوریه لبنان یمن فلسطین و بعدش هم بازسازی و دیه کشته های غزه اینها همه خرجه باید تامین بشه

  • جاوید
    5

    حاظرم شرط ببندم اکثر مردمی که دارن در مورد مالیات خودرو لوکس نظرات کارشناسیشون رو میگن و مدام غُر میزنن تو عمرشون یه همچین ماشینی رو نداشتن!

  • ناشناس
    0

    ایا بنظر شما درست است من کارمند با هزار قرض بامبلغ ۲۹۰ م ماشینی ثبت نام کرده ام وحتی قیمت واقعی ان را نمیدانم بعد از ۳ سال نه خریدی داشتم نه فروشی یعن در توانم نیست ۳۲م مالیات برای من بیاید وبدون اطلاع حساب مرا ببندند.من چه گناهی کردم به کی بگویم یک بنای افغان در این مملکت روزی یک ونیم ملیون مزد می گیرد ازرفاهیات بهره مند می شود مایات هم نمی دهد انوقت حساب مرا بخاطر یک ماشین ببندند چون گران شده.من که معامله ای نکردم. با۲۹۰ م ثبت نام کردم.

  • ناشناس
    0

    آره دیگه دولت میخاد به هر شکل در آمد کسب کنه،چون کفگیر آقایون به ته دیگ خورده،فقط کم مونده بخاطر نفس کشیدن مالیات بگیرن!!🙄😔😱😳😡😵

  • ليلا
    0

    ما موقع خريد اتومبيل خارجى ،ماليات ميپردازيم،باز مثل همه ي مردم عوارض شهر دارى ميپردازيم،موقع فروش ماليات ميپردازيم، ديگه بابت چي بايد ماليات بديم؟!!!شما خجالت نميكشيد؟!!دزدى از جيب مردم،اسمش شده ماليات؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها