ثروتمندترین و فقیرترین خانوارها بر اساس آمارهای وزارت کار

بر اساس آمار وزارت کار، مردم تهران در صدر گروه پردرآمدترین‌ها قرار دارند و مردم استان مازندران و البرز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را دارند.

ثروتمندترین و فقیرترین خانوارها بر اساس آمارهای وزارت کار

سالنامه آماری وزارت کار نشان می‌دهد خالص درآمد یک خانوار دهک سومی در سال گذشته ماهی هشت میلیون تومان بوده و در سال حدود هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان هزینه خالص داشته‌اند.

خالص درآمد یک خانواده دهک دهمی در سال گذشته بیش از ۴٢۴ میلیون تومان بوده و ثروتمندترین افراد در ماه به‌طور متوسط حدود ٣۵ میلیون و ٣٨۵ هزار تومان درآمد داشته‌اند، چیزی حدود پنج برابر خانوارهایی که در دهک سوم قرار می‌گیرند.

هزینه خالص یک خانواده دهک دهمی در سال گذشته حدود ٢۵ میلیون و ٣۶٢ هزار تومان بوده است.

مردم تهران در صدر گروه پردرآمدترین‌ها قرار دارند و مردم استان مازندران و البرز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را دارند.

مردم استان خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان جزو کم درآمدترین افراد کشور هستند.

درآمد خالص یک خانواده سه‌نفره در سال گذشته حدود ١۴ میلیون و ٧٧٢ هزار تومان بوده که حدود ١١ میلیون و ٩۵٧هزارتومان از این درآمد ماهیانه خرج هزینه‌های زندگی این خانواده شده است. 

منبع: فرهیختگان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    برای پردرآمد بودن باید یا آخوند باشی یا نظامی
    تهران هم بخاطر وجود حضرات و ثروتهای بادآورده نجومیشون توی صدره

  • ناشناس
    0

    چرند خالص !دهک دهمیها حتی از میلیون برابر دهک سومیها هم بیشتر در امد دارند و انچه مرکز امار صادر درکرده است پول توجیبی اقا زاده های ان دهک است!

  • ناشناس
    0

    نفرین خداوند بر مدیران کشوری

  • ناشناس
    2

    من خانه ندارم، ماشینم پراید هست، کارگر هم هستم، یارانه نمیدهند اف بر این حساب و کتاب، بالاخره یکروز باید جواب پس بدهند، البته یارانه دوزاری بدرد هم نمیخورد، نباید مشغول این تفکرات واهی شد.

  • ناشناس
    0

    این به خاطر سیاست های نادرست نظام در چهل سال گذشته و توزیع ناعادلانه ثروت در کشور هست که الان همه کشور فاقد رفاه اجتماعی بوده و متأسفانه برخی استانها مظلوم واقع شده و نشان فلاکت و بیکاری گرفته و در رنج و سختی روزگار سپری می کنند.

  • ناشناس
    0

    عوامل اختلاف درامدها در مدیریت نابلدان نهفته است قابل اصلاح است اگر ضریب هوشی و سلامت روان مدیران در سطح کلان قبل از انتصاب مورد سنجش قرار گیرد با چند برنامه ساده و تعدادی ادم صادق همه چی درست خواهد شد نگران نباشید خدا ناظر و حاضر است

  • ناشناس
    0

    سلام.یک مشاوراملاک میشناسم که باقولنامه جعلی 100تاخانه به نامش به ناحق است ولی یارانه از دولت میگیره.قیمت کاپشن 2میلیون تومان است ولی شورای عالی کارحقوق من را3میلیون تومان تعیین کرده.واینکه اگربا سیاه نوربمیرم بهتر است .‌تا ظلم دولت را ببینم که حقوق من رامثل کارمندان دولت که فوق العاده وسختی کارمیگیرنداضافه نمیکندبه ناحق.التماس دعا

  • هالو
    0

    وقتی به جای رسیدگی به مسائل و مشکلات زیر میزی کشمش میخوری همین است

  • پژوهشگر
    0

    سلام. همه این آمارها دروغ و دستکاری شده است. بنده با درآمد ماهیانه ۱۰ میلیون در دهک دهم قرار گرفته ام!!

  • سربازولایت
    1

    فقطبلدید حساب جیب مردم رو بکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها