دیدنی های مشهد؛ از آرامگاه فردوسی تا سرزمین موج‌های آبی

شهر مشهد به واسطه حرم امام رضا یکی از پرگردشگرترین مقاصد مذهبی توریستی ایران است که سالانه میلیون‌ها گردشگر برای زیارت و تفریح به این شهر سفر می‌کنند. آب و هوا و طبیعت دیدنی مشهد موجب شده تا این شهر بزرگ غیر از حرم امام رضا جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیاری داشته باشد.

دیدنی های مشهد؛ از آرامگاه فردوسی تا سرزمین موج‌های آبی

در هر زمانی که به مشهد سفر کنید، به‌راحتی می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر زیبا دیدن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با دیدنی های مشهد صحبت کنیم و اشاره‌ای به مهم‌ترین جاهای گردشگری مشهد خواهیم داشت. اگر برنامه سفر به مشهد را در پیش دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آرامگاه فردوسی؛ از بهترین جاهای دیدنی مشهد

آرامگاه شاعر بزرگ و حماسه‌سرای ایرانی، فردوسی در فاصله 15 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار گرفته است و به‌عنوان یکی از پرگردشگرترین جاهای دیدنی مشهد نیز شناخته می‌شود. مجسمه و تندیسی باشکوه و بزرگ از فردوسی در محوطه اصلی آرامگاه قرار گرفته و بنای یادبود مقبره فردوسی توسط استاد هوشنگ سیحون طراحی شده است. اطراف مقبره فردوسی با نوشته‌های برجسته‌ای از اسطوره‌های شاهنامه فردوسی قرار دارد.

در کنار مقبره فردوسی دو تن از هنرمندان نامدار کشورمان نیز آرام گرفته‌اند. مهدی اخوان ثالث شاعر برجسته به‌همراه استاد محمدرضا شجریان در جوار آرامگاه فردوسی آرمیده‌اند.

اگر قصد سفر هوایی به مشهد یا سایر شهرها را داشتید، با خرید آنلاین بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی طاها گشت سفرتان را می‌توانید نهایی کنید. طاها گشت یکی از باسابقه‌ترین آژانس‌های هوایی است که خدمات بسیار فوق‌العاده و مناسبی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

2

طرقبه؛ طبیعت بکر و سرسبز مشهد

طرقبه یکی از جاهای تفریحی مشهد است که معمولا افراد بومی و گردشگران در ایام آخر هفته به این منطقه خوش آب‌و‌هوا و کوهستانی سفر می‌کنند. فاصله طرقبه با مرکز مشهد در حدود 16 کیلومتر است و مسیر دسترسی بسیار راحتی دارد. رستوران‌های بسیار باکیفیتی در طرقبه قرار گرفته‌اند که برای صرف ناهار یا شام می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. طرقبه مشهد یکی از دیدنی های مشهد است که در سفر به این شهر به همراه خانواده می‌توانید از آن لذت ببرید.

در نظر داشته باشید به‌واسطه خرید بلیط هواپیما مشهد در کمترین زمان ممکن، چیزی در حدود 1 ساعت و نیم می‌توانید به این شهر مذهبی توریستی سفر کنید. توجه کنید که بلیط هواپیما را از مراکز معتبر فروش بلیط و تورهای گردشگری مانند آژانس هواپیمایی طاهاگشت تهیه کنید، تا در طول سفر از پشتیبانی عالی و خدمات مطلوب بهره ببرید.

پارک ملت مشهد؛ یکی از مکان های تفریحی رایگان مشهد

پارک ملت مشهد یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های این شهر است. در پارک ملت بیش از 35 هزار درخت قدیمی وجود دارد که آب‌و‌هوای این منطقه را کاملا پاکیزه و مطلوب می‌کند. پارک ملت مشهد در سال 1343 افتتاح شده و در ضلع غربی آن، زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال و تنیس قرار گرفته است. همچنین پارک ملت یکی از استانداردترین شهربازی‌های کشور را دارد که چرخ و فلک 80 متری آن یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های ایران است.

در نظر داشته باشید در هنگام خرید تور مشهد از بهترین و باسابقه‌ترین آژانس‎های گردشگری استفاده کنید. به‌عنوان مثال آژانس هواپیمایی طاها گشت سال‌ها است در زمینه عرضه تور مشهد و سایر تورهای گردشگری داخلی و خارجی فعالیت می‌کند و بهترین خدمات گردشگری را در این زمینه به مسافران ارائه می‌دهد.

مجموعه تفریحی چالیدره؛ یکی از تفریحات لاکچری در مشهد

مجموعه تفریحی چالیدره یکی از دیدنی های مشهد شناخته می‌شود که در 30 کیلومتری غرب مشهد و بین 2 کوه قرار گرفته است. در اصل مجموعه چالیدره در ییلاق‌های طرقبه قرار دارد. جذاب‌ترین قسمت چالیدره دریاچه یا سد چالیدره است که به مکانی گردشگری برای تفریح و ورزش‌های آبی تبدیل شده است. در اطراف این دریاچه می‌توانید، ماهی‌گیری کنید. همچنین غواصی، قایق‌سواری و لنج‌سواری از جمله تفریحات آبی است که می‌توانید در دریاچه چالیدره انجام دهید.

به‌وسیله تله سیژ چالیدره می‌توانید از مناطق کوهستانی آن بازدید داشته باشید. همچنین تفریحات بسیار گسترده‌ای مانند زیپ لاین، بانجی جامپینگ، موتور چهار چرخ و آفرودسواری را در مجموعه گردشگری چالیدره می‌توانید تجربه کنید. در اصل چالیدره مجموعه تفریحی گردشگری بسیار بزرگی است که کلیه تفریحات جذاب را در اختیارتان قرار می‌دهد.

پارک کوهسنگی؛ از جاهای دیدنی مشهد در شب

مجموعه پارک کوهسنگی یکی از جاهای دیدنی معروف مشهد است که با وجود هوای بسیار عالی و مناسب مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. فاصله پارک کوهسنگی با مرکز مشهد در حدود 15 دقیقه است و مسیر دسترسی بسیار مناسبی دارد. مجموعه کوهسنگی مشهد تاریخچه بسیار قدیمی دارد و از زمان حکومت صفویه و شاه عباس اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

در حقیقت شاه عباس صفوی در سن 16 سالگی در منطقه کوهسنگی تاج پادشاهی را بر سر نهاده است. در مجموعه پارک کوهسنگی آرامگاه چند تن از عارفان نیز قرار دارد. یکی از جلوه‌های بی‌نظیر پارک کوهسنگی، نورپردازی جذاب آن در هنگام شب است. کوهسنگی را می‌توان به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب نیز معرفی کرد.

سرزمین موج‎های آبی؛ یکی از بهترین تفریحات مشهد

سرزمین موج‎های آبی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد شناخته می‌شود. این مجموعه بزرگ با فاصله 15 کیلومتری از مرکز مشهد قرار گرفته است. سرزمین موج‌های آبی هم‌زمان پذیرای بانوان و آقایان در 2 مجموعه جداگانه است. در حقیقت مجموعه سرزمین موج‎های آبی اولین پارک آبی سرپوشیده ایران است که در سال 1386 افتتاح شده است.

انواع سرسره‌های جذاب مانند سرسره جت موج، سرسره سقوط آزاد، سرسره تورنادو و بسیاری از سرسره‌های هیجان‌انگیز دیگر در مجموعه سرزمین موج‎های آبی مشهد قرار دارد. همچنین این مجموعه شامل رستوران، فست فود، اتاق ماساژ، حمام سنتی و خدمات دیگر است که یک روز پرنشاط و جذاب را برایتان رقم خواهد زد.

3

سفر به مشهد؛ با استفاده از تورهای گردشگری طاهاگشت

در این مقاله در رابطه با دیدنی های مشهد صحبت کردیم و اشاره‌ای به بهترین مقاصد گردشگری مشهد داشتیم. شهر مشهد به‌واسطه حرم امام رضا یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور است که در هر فصل تعداد فراوانی از گردشگران به این شهر مذهبی توریستی سفر می‌کنند. برای سفر به مشهد از طریق تورهای گردشگری توصیه می‌کنیم، از خدمات آژانس هواپیمایی طاهاگشت استفاده کنید. طاها گشت یکی از باسابقه‌ترین آژانس‌های هوایی است و در طی سال‌های اخیر بهترین خدمات گردشگری مانند هتل، بلیط هواپیما و تورهای گردشگری داخلی و خارجی را به مسافران خود ارائه داده است. برای آشنایی بیشتر با خدمات طاها گشت به نشانی اینترنتی این مجموعه به آدرس tahagasht.com مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    کلمه زیارت کنار تفریح می اورند این خانزاده های دودوزه...... پدیده شاندیزشان هم میمونی شد

  • سید
    0

    موج های بی که بسته شده؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      موج های آبی بسته نشده
      موج های خروشان چند روز به خاطر بی حجابی بسته شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها