بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در سعادت‌آباد

قیمت خانه در سعادت‌آباد نسبت به اغلب محله‌های منطقه دو تهران بیشتر است.

بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در سعادت‌آباد

خرید خانه در سعادت‌آباد نسبت به میانگین تهران تقریبا دوبرابر بیشتر تمام می‌شود. جدید‌ترین بررسی‌ها از ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در پایتخت مشخص می‌کند متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۶۶ میلیون تومان رسیده، اما این عدد در محله سعادت‌آباد که بخشی از منطقه دو است، از متری ۱۲۷ میلیون عبور کرده. به‌این ترتیب خرید خانه ۵۰ متری و نقلی در سعادت‌آباد به‌طور متوسط شش میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان خرج برمی‌دارد و کسی که دنبال یک خانه دوخوابه و ۱۰۰ متری است، باید ۱۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان جور کند.

قیمت خانه در سعادت‌آباد چقدر است؟

خرید خانه در سعادت‌آباد متری ۱۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد. این عدد را به‌شکل متوسط به‌عنوان قیمت آپارتمان‌های مسکونی سعادت‌آباد در ذهنتان داشته باشید؛ چون هر چقدر واحد موردنظرتان عمر بنای کمتری داشته باشد یا در فهرست امکانات آن چیز‌هایی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ به‌چشم بخورد، رقم پیشنهادی فروشنده‌ها هم بالاتر می‌رود. حالا اگر همان عدد متری ۱۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را که پلتفرم‌های فعال در حوزه مسکن به‌عنوان قیمت آپارتمان در سعادت‌آباد اعلام می‌کنند، ملاک قرار بدهیم، آنوقت خرید خانه ۵۰ متری و نقلی در این محدوده از تهران شش میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان هزینه دارد.

خرید خانه در سعادت‌آباد برای کسی که دنبال یک واحد دو خوابه و ۸۰ متری است، به‌شکل متوسط ۱۰ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان آب می‌خورد و خریداری که در سعادت‌آباد تهران یک خانه ۱۲۰ متری را زیرنظر دارد، باید بودجه‌ای درحد ۱۵ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان جور کند. اعداد و ارقامی که الان در بازار مسکن تهران حاکم است، نسبت به ابتدای سال تاحدودی کاهش پیدا کرده، اما لازم است بدانید درمقایسه با شهریور پارسال خرید خانه در سعادت‌آباد ۴۵ درصد بیشتر تمام می‌شود.

مقایسه خرید خانه در سعادت‌آباد و سایر محله‌های تهران

خرید خانه در سعادت‌آباد نسبت به اغلب محله‌های منطقه دو تهران بودجه بیشتری لازم دارد. الان که از عدد متری ۱۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سعادت‌آباد صحبت می‌کنیم، این عدد در آن بخشی از پونک که جزو منطقه دو به‌حساب می‌آید، به مرز متری ۸۰ میلیون تومان رسیده است. در ستارخان که یکی دیگر از محله‌های معروف منطقه دو است، با متوسط قیمت متری ۷۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان طرف هستیم و این عدد در محله‌ای مثل تهران‌ویلا به متری ۷۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. با همه این حرف‌ها خرید خانه در سعادت‌آباد نسبت به محله‌های گرانقیمت شمال تهران هنوز هم تفاوت قیمت زیادی دارد. مثلا در محله زعفرانیه واقع در منطقه یک پایتخت متوسط قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها از متری ۱۷۰ میلیون تومان جلو زده و در نیاوران خرید هر متر آپارتمان مسکونی ۱۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

خرید خانه در سعادت‌آباد البته دوبرابر میانگین شهر تهران تمام می‌شود. چون آخرین بررسی‌ها از بازار مسکن تهران نشان می‌دهد متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به متری ۶۶ میلیون تومان رسیده است. با این اوصاف خانه ۱۰۰ متری که به‌شکل میانگین در پایتخت شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، در سعادت‌آباد ۱۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

جدید‌ترین فایل‌های پیشنهادی برای خانه در سعادت‌آباد

آپارتمان ۹۵ متری در سعادت‌آباد با قیمت ۱۲ میلیارد تومان آگهی شده است. یعنی فروشنده روی عدد متری ۱۲۶ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان دست گذاشته که نزدیک به ارقام پیشنهادی همه فروشنده‌ها در این بخش از شهر است. واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم، طبق ادعای فروشنده با آسانسور، انباری و پارکینگ آگهی شده، اما عمر بنای آن به ۱۵ سال می‌رسد.

آپارتمان ۹۴ متری دیگری در همان حوالی ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این یکی متری ۱۰۸ میلیون تومان یعنی تقریبا ۱۵ درصد پایین‌تر از ارقام پیشنهادی بقیه فروشنده‌ها فروخته می‌شود و احتمالا عمر بنای ۲۰ ساله آن در قیمتی که مالک زیرنظر دارد، تاثیر گذاشته است؛ وگرنه امکاناتی مثل انباری، پارکینگ و آسانسور در آگهی به‌چشم می‌خورد. در طرف مقابل می‌توانیم به واحد ۱۰۰ متری در سعادت‌آباد اشاره کنیم که رقم پیشنهادی مالک آن متری ۱۶۴ میلیون تومان است و از این حیث با گران‌ترین محله‌های تهران برابری می‌کند.

این یکی جزو واحد‌های نوساز در محدوده سعادت‌آباد به‌حساب می‌آید و به‌جز اینکه به‌قول املاکی‌ها فول‌امکانات است، در ساختمان هم دو لاین آسانسور وجود دارد و فروشنده روی چیز‌هایی مثل متریال خارجی و درجه یک تاکید کرده است.

جدید‌ترین ارقام پیشنهادی در بازار مسکن سعادت‌آباد

متراژ

عمربنا

امکانات

قیمت کل

قیمت هر متر

95 متر

15 سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

12 میلیاد تومان

126 میلیون و 315 هزار تومان

94 متر

20 سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

10 میلیارد و 200 میلیون تومان

108 میلیون تومان

100 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

16 میلیارد و 400 میلیون تومان

164 میلیون تومان

55 متر

هفت سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

هفت میلیارد و 700 میلیون تومان

140 میلیون تومان

149 متر

10 سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

23 میلیارد تومان

154 میلیون و 362 هزار تومان

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • آدمیزاد
    0

    بودجه سه وعده غذایی یک خانواده چهار نفره چقدر است

  • امیر
    0

    خب،،،مبارک باشه،به سلامتی
    الان تا حرف بزنی یه چیزی بخوای بگی،۴ تا از حضرات عظام میگن حالا آدم سعادت آباد نشینه،مشکلی پیش نمیاد.برید از مناطق ۱۷ به بعد دنبال خونه باشید.
    بدبختی اینه که الان یه جوون نمیتونه به ۵ متر زمین حتی توی کهریزک و باقرشهر فکر کنه،چه برسه شمال غرب تهران....
    یعنی روی هرچی دزد و حرومی و نامرد رو سفید کردین بخدا قسم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها