العربی الجدید مطرح کرد؛

افشای توافقنامه به جریان انداختن پروازهای ایران و مصر از طریق عراق

العربی الجدید نوشت: یک مقام ایرانی در بخش حمل و نقل و خدمات مسافرتی از امضای یادداشت تفاهم میان مصر و ایران به منظور به جریان انداختن پروازها (از طریق بغداد) برای جابجایی گردشگران دو کشور و در چارچوب ویزای توریستی دارای مدت زمان مشخص خبر داد.

افشای توافقنامه به جریان انداختن پروازهای ایران و مصر از طریق عراق

العربی الجدید در بخش انگلیسی خود چنین نوشت: 

در این راستا روز یکشنبه خبرگزاری «ایسنا» از فرهاد دوایی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی نقل قول کرد این تفاهم‌نامه‌ از سوی هلدینگ تجاری اطلس میان انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس به واسطه عراق با مصر منعقد شده استو

در مقابل یکی از مقام‌های مسئول در اداره خطوط هوایی عراق در بغداد به خبرنگار «العربی الجدید» گفت این توافق هنوز اجرایی نشده به ویژه این‌که تمام فرودگاه‌های عراق سرگرم مراسم سفرهای مذهبی در کربلا و نجف هستند.

اما او طی یک تماس تلفنی گفت نقش عراق یک ایستگاه ترانزیتی برای شهروندان دو کشور قبل از رسیدن آن‌ها به مقصد نهایی یعنی مصر یا ایران خواهد بود و مسئولیت اطمینان یافتن از اعتبار  مدارک شهروندان دو کشور بر عهده عراق خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد گذرنامه شهروندان مصری هنگام ورود به ایران مانند شهروندان عراقی مهر نخواهد خورد و مهر شدن برگه ورود کفایت خواهد کرد. علت این امر ملاحظات مربوط به  اعمال محدودیت از سوی برخی کشورهای غربی برای کسانی است که به ایران سفر می‌کنند.

به نوبه خود احمد الحمدانی، کارشناس امور عراقی به «العربی الجدید» گفت این توافق بیشتر از آن‌که تجاری یا اقتصادی باشد معانی سیاسی دارد.

او افزود این توافق احتمالا نخستین در نوع خود در سطح بین المللی می باشد؛ چرا که میان دو کشوری که مدت پرواز میان‌ها بیش از شش ساعت نمی‌باشد یک ایستگاه ترانزیزیتی وجود دارد. با این وجود این مسئله احتیاط از جانب مصر و تلاش برای عدم شتابزدگی درخصوص اصلاح مستقیم روابط را نشان می‌دهد به ویژه با توجه به هشدارهای مختلف، از جمله هشدارهای مربوط به تحریم‌ها علیه ایران و دیگر هشدارهایی که به مسائل امنیتی مرتبط است.  

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها