جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران که بهتر است بشناسید

موقعیت مکانی خوب هتل لاله تهران باعث شده تا مهمانان به جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بسیاری در شهر تهران دسترسی داشته باشند.

جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران که بهتر است بشناسید

هتل لاله در قلب پایتخت قرار گرفته و در مجاورت پارک لاله واقع شده و به همین دلیل دارای آب و هوای مطبوع و چشم‌انداز بسیار زیبایی می‌باشد. در ادامه با جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران

موزه هنرهای معاصر

در موزه هنرهای معاصر، جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن، نگهداری می‌شود. این آثار مربوط به زمان جنگ جهانی دوم تا قبل از دهه ۱۹۸۰ میلادی است. این آثار شامل کارهای مهمی از جنبش‌های هیجان‌نمایی، انتزاعی، مفهومی، پاپ آرت، فوتورئالیسم، مینیمالیسم و... می‌باشد.

در موزه معاصر بیش از 4000 اثر که از نخبگان ارزشمند هنرهای تجسمی ایران و جهان است، در این موزه نگهداری می‌شود. در این بین حدود ۴۰۰ اثر بی‌نظیر وجود دارد. آثار این موزه ارزش بسیار بالایی داشته که حدود دو و نیم میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

آثار این موزه در دهه ۱۹۷۰ زیر نظر فرح پهلوی، تهیه و خریداری شده است. برخی از این آثار شامل کارهای هنرمندانی همچون گوگن، پیکاسو، پولاک، وارهول، ارنست، لویت، جاکومتی، ماگریت و... را می‌توان نام برد. در این مجموعه از آثار نقاشی و هنرمندان معاصر ایران همچون سهراب سپهری نیز نگهداری می‌شود.

به طور کل موزه هنرهای معاصر ایران، شامل ۹ گالری می‌باشد که سه گالری از این موزه مربوط به آثار ارزشمند هنرمندان است و شش گالری موقت هم در مسیر بازدیدکنندگان قرار دارد. موزه هنرهای معاصر یکی از جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران می‌باشد.

در محوطه موزه معاصر تهران، آثار هنری و تندیس‌هایی از هنرمندان مختلف دنیا قرار گرفته که معروف‌ترین مجسمه محوطه موزه، مربوط به پیکره درمانگر اثر رنه ماگریت، هنرمند و نقاش بلژیکی می‌باشد. این موزه در خیابان کارگر شمالی، در مجاورت پارک لاله قرار گرفته است.

2

موزه فرش تهران

موزه فرش ایران در سال ۱۳۵۶ تاسیس شد. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله قرار گرفته و هدف از ساخت این موزه، به نمایش گذاشتن هنر اصیل ایرانی در پیش روی جهانیان است. در موزه فرش تهران، فرش‌های نفیس و ارزشمند ایرانی که به دست هنرمندان توانا کشور ساخته و پرداخته شده به نمایش درآمده است.

در این آثار می‌توان باغ‌های خیالی را با خطوط موزون و رقصان برروی فرش‌ها مشاهده کرد. فرش‌های ایرانی در جهان، شهرت بسیاری پیدا کرده و توریست‌های زیادی از این موزه استقبال می‌کنند. موزه فرش از دیگر جاهای دیدنی نزدیک هتل‌ لاله تهران است.

در هر نقطه از کشور عزیزمان، نقشه فرش‌های خاص و متفاوتی وجود دارد، به صورتی که هر منطقه با منطقه دیگر، نقوش متفاوتی دارند. در موزه فرش، فرش‌های متفاوتی از هر منطقه به نمایش درآورده است. هدف از تاسیس این موزه، زمینه برای پژوهش، در هنر و صنعت فرش ایرانی بوده است.

مجموع آثار موجود در این موزه، ۱۳۵ تخته فرش است که بیشتر مربوط به شهرهای تبریز، کاشان، کرمان، هریس و اصفهان می‌باشد. از آثار مهم موزه فرش، می‌توان به قالیچه‌ای زیبا اشاره کرد که در آن نقوش داستان‌های حماسی شاهنامه بایسنقری را به نمایش گذاشته است.

نمای بیرونی ساختمان، شبیه به دار قالی می‌باشد و در بازدید از موزه فرش ایران می‌توان نمونه‌های بسیاری از فرش‌های ایرانی را که از قرن نهم هجری قدمت داشته تا نمونه فرش‌های امروزی را مشاهده کرد و محو زیبایی و هنر بی‌نظیر هنرمندان ایرانی شد. موزه فرش یکی از جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران است که مهمانان می‌توانند از آن بازدید نمایند.

هدف این موزه، فراهم آوردن بستری مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های فرش ایرانی و خارجی می‌باشد. در این موزه، فرش‌های دستباف و گلیم با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسد. موزه فرش ایران در میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی قرار گرفته است.

پارک لاله

یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران، پارک لاله می‌باشد که از معروف‌ترین پارک‌های تهران است. پارک لاله از سمت شمال به خیابان دکتر فاطمی و از سمت غرب به خیابان کارگر، از سمت جنوب به بلوار کشاورز و از سمت شرق به خیابان حجاب منتهی می‌شود.

این پارک در گذشته، زمین سوارکاری و رژه ارتش بوده که در دوره پهلوی دوم به پارک تغییر کاربری داده است. درختان چنار، سرو و اقاقیا، فضایی بسیار سرسبز و زیبا را در پارک به وجود آورده است. از امکانات پارک لاله می‌توان به زمین بسکتبال، والیبال و میز شطرنج اشاره کرد و همین‌طور کتابخانه کودک از جمله امکانات مفرح و سرگرم کننده پارک لاله می‌باشد.

از جاذبه‌های پارک لاله می‌توان به بازارچه خود اشتغالی پارک اشاره نمود که در ضلع غربی پارک قرار گرفته و با حضور در این بازارچه، می‌توان از صنایع دستی ایرانی که توسط هنرمندان ایرانی تهیه شده، خریداری کرد. همچنین طعم غذاها و خوراکی‌های محلی در این بازارچه، طرفداران بسیاری دارد.

بوفه و کافه‌های کوچکی که در بازارچه پارک لاله قرار دارند، آماده خدمت‌رسانی به گردشگران می‌باشند و می‌توان از خدمات این بوفه‌ها بهره‌مند شد. در ضلع شمالی پارک لاله، نگارخانه‌ای قرار گرفته که مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری مختلف، کارگاه‌های هنری، نشست‌های تخصصی و رویدادها به شمار می‌رود.

3

تئاتر شهر

تئاتر شهر تهران از جمله جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران است که از معروف‌ترین بناهای فرهنگی در پایتخت به شمار می‌رود. این مجتمع فرهنگی میزبان گروه‌های مختلف نمایشی می‌باشد. تئاتر شهر تهران در سال ۱۳۵۱ در هشتم بهمن ماه تاسیس شد.

اجرای افتتاحیه تئاتر شهر، نمایش باغ آلبالو بود که نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی آربی اوانسیان اجرا شد. مجموعه تئاتر شهر، امکانات رضایت‌بخش و استانداردی را برای گروه‌های نمایشی در نظر گرفته است تا موارد لازم برای اجرای نمایش در دسترس هنرمندان باشد.

 ازجمله این امکانات می‌توان به واحدهای نورپردازی، تاسیسات، حمل و نقل، دکور صدا، آکسسوار، طراحی صحنه، ازجمله بخش‌هایی است که در مجموعه تئاتر شهر فعالیت دارند‌. ساختمان تئاتر شهر با امکاناتی همچون کافه تریا، کتابخانه تخصصی، بخش‌های اداری و مدیریتی در جهت رفاه هنرمندان و بازدیدکنندگان تلاش می‌کنند.

مجموعه تئاتر شهر تهران به دلیل کاربرد ویژه برای اجرای تئاتر، از مهم‌ترین ساختمان‌های فرهنگی در حوزه نمایش، شناخته شود. همچنین معماری و طراحی ساختمان تئاتر و قدمت تاریخی آن باعث شده این مجموعه فرهنگی هنری، اهمیت بیشتری داشته باشد.

4

بلوار کشاورز

بلوار کشاورز تهران در سال‌های گذشته به بلوار الیزابت دوم معروف بوده و یکی از مکان‌های مناسب برای تفریح در شهر تهران بوده است. اکنون بلوار کشاورز به یکی از جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران شناخته می‌شود.

بلوار کشاورز در منطقه ۶ تهران واقع شده و دلیل نام‌گذاری این بلوار به کشاورز، این است که ساختمان پیشین وزارت کشاورزی ایران در این بلوار قرار داشته و به همین دلیل این بلوار به نام بلوار کشاورز نامیده می‌شود. بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان دکتر غریب ۲.۲ کیلومتر طول دارد.

بلوار کشاورز در ضلع جنوبی پارک لاله قرار داشته و از زیبایی‌های بلوار کشاورز می‌توان به رودی که در این بلوار جریان دارد اشاره نمود. این رود به نام رودخانه کرج شناخته می‌شود. بلوار کشاورز تهران در شهریور سال ۱۳۹۴ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

سخن پایانی

هتل ۵ ستاره لاله تهران دارای ۱۳ طبقه و ۳۸۰ واحداقامتی است که با ارائه بهترین امکانات و خدمات، اقامت دلنشینی را برای مهمانان عزیز رقم می‌زند. موقعیت عالی هتل باعث شده تا مهمانان دسترسی راحتی به جاهای دیدنی نزدیک هتل لاله تهران، داشته باشند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها