روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن

شاید شما هم شنیده باشید که این روز‌ها روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن می‌توانند معجزه کنند! جوانی فرصتی ارزشمند است و تنها هنگامی متوجه این نعمت می‌شوید، که از دست رفته باشد! از گذشته‌های دور، افراد بسیاری به دنبال یافتن اکسیر جوانی، شهر و دیار خود را ترک کرده‌اند تا مگر این اکسیر را بیابند.

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن

امروزه در هر شهر و دیاری انواع و اقسام اکسیر جوانی در دسترس همگان است. البته باید دقت داشته باشید که هر یک از روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست، هر چند گزینه‌ی مناسبی به شمار آیند ولی بسته به نوع پوست، ممکن است برای فردی گزینه‌ی مناسب باشد ولی برای دیگری نتواند مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی انواع روش های جوانسازی پوست

با گسترش تحقیقات وسیع و همه جانبه در مورد جوانسازی و جوان نگه داشتن سلول‌های بدن، دانشمندان به اطلاعات بسیاری در این زمینه دست یافته‌اند. ادر ادامه به معرفی انواع روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن می‌پردازیم:

قرص کلاژن

یکی از روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، استفاده از بهترین قرص کلاژن ساز است. هر چند  موادغذایی مانند آووکادو، فلفل و ... حاوی کلاژن هستند، اما نیاز روزانه‌ی بدن برای جوانسازی سلول‌ها نمی‌تواند از طریق کلاژن خوراکی تامین شود.

در حقیقت کلاژن یک پروتئین ساختاری است که در بافت پیوندی بدن، یافت می‌شود. وجود این پروتئین، به مقاومت پوست در برابر کشیدگی و شل شدگی، کمک می‌کند. از این رو پزشکان به مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن توصیه می‌نمایند.

75 درصد از وزن خالص پوست را کلاژن تشکیل می‌دهد. با بالارفتن سن، لایه‌های داخلی پوست، کلاژن خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل پوست آسیب‌پذیر و غیر قابل انعطاف می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف قرص کلاژن که یکی از مکمل‌های کلاژن دار است، می‌تواند ضمن بهبود رطوبت پوست، شبکه‌ی کلاژن پوست را تقویت نماید.

این مکمل‌ها همچنین سبب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست سالمندان می‌شوند و قادرند تراکم پوست ضعیف آنان را افزایش دهند، به این ترتیب تاثیر قرص کلاژن در جوانسازی پوست نمایان می‌شود.

 

سرم های جوانساز

 

71

 

یکی از کارهای مهم پزشکانی که در زمینه‌ی پوست فعالیت دارند، تشخیص نوع درمان برای پوست‌های مختلف است. از این رو توصیه می‌شود به هیچ عنوان خودسرانه به دنبال زیبا شدن نروید. استفاده از سرم‌های جوانساز یکی از روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، به شمار می‌آید.

مصرف این سرم‌های جوانساز، به مقدار مناسب و در بازه‌ی زمانی محدود، می‌تواند در کم‌ترین زمان به از بین رفتن چروک‌های پوست کمک نماید. یادتان باشد با یک بار مصرف این سرم‌ها نباید منتظر ظهور تغییرات باشید، زیرا تاثیر‌گذاری این محصول نیاز به زمان دارد.

با استفاده از این سرم‌ها، نیاز به صرف هزینه برای جراحی و مراقبت‌های بعد از آن، وجود ندارد. در این راستا لازم است تا هنگام خرید این سرم‌ها، برند‌های استاندارد و تایید شده را انتخاب نمایید تا ترکیباتی نظیر آنتی اکسیدان‌ها، کلاژن و ویتامین‌های موجود در آن‌ها علاوه بر جوانسازی، به مراقبت ویژه از پوست شما بپردازند. از انواع این سرم‌ها می‌توان به سرم‌های آبرسان و سرم ویتامین C اشاره نمود.

کرم دور چشم

یکی دیگر از انواع روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، استفاده از کرم دور چشم است. این کرم‌ها حاوی ترکیباتی هستند که بافت پوست دور چشم را به گونه‌ای تقویت می‌نمایند که ظرف مدت کوتاهی (تقریباً دو هفته)، سیاهی، کبودی و چروک دور چشم، کاملاً از بین می‌رود و بهبود قابل ملاحظه‌ای در پوست اطراف چشم، حادث می‌شود.

این کرم‌ها معمولاً بر پایه‌ی آب همراه با گلیسیرین تهیه می‌شوند و حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات آبرسان هستند. هنگام تهیه‌ی کرم دور چشم لازم است به نکات زیر توجه نمایید:

  • این کرم را از برند‌های معتبر و استاندارد مانند «کرم دور چشم اویکینگ آی کرم فوراور» تهیه نمایید.
  • به طریقه‌ی صحیح مصرف کرم دور چشم توجه نمایید.
  • در صورت حساسیت به موادی مانند ویتامین K، هیدروکینون و رتینول باید از مصرف کرم دور چشم خودداری نمایید.

تزریق بوتاکس

 

72

 

آیا تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست موثر است؟ تزریق بوتاکس به نواحی دارای چین و چروک صورت نیز یکی از روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، به شمار می‌آید. بوتاکس در حقیقت سم تولید شده توسط یک باکتری است که می‌تواند فلج عضلانی ایجاد نماید.

با تزریق بوتاکس، قسمت‌هایی از صورت، دچار فلجی می‌شوند و در حقیقت، این سم سبب کاهش انقباض در این بخش‌ها خواهد شد. هنگام تزریق بوتاکس، باید مقدار این سم، به درستی تعیین شود در غیر این صورت، ممکن است فلجی در بخش‌های بیشتری از صورت گسترش یابد و کار جوانسازی، از کنترل خارج شود.

تزریق بوتاکس با یک سوزن ریز انجام می‌شود. قبل از تزریق، تعیین محل دقیق تزریق باید مورد توجه قرار گیرد. بوتاکس مانند فیلر، چین و چروک‌ها را پر نمی‌کند. در حقیقت کار بوتاکس، ایجاد آرامش در عضله با فلج کردن آن است. برای تزریق بوتاکس، باید حتماً از متخصصین پوست مشورت بخواهید و از تزریق بوتاکس در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها جداً بپرهیزید.

لایه برداری شیمیایی

یکی از روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، لایه برداری شیمیایی پوست است. در این روش، با استفاده از یک محلول شیمیایی روی پوست، لایه‌های بالایی پوست از بین می‌روند. پوستی که دوباره رشد می‌کند، دارای شرایط بهتری نسبت به پوست قبلی است و صاف‌تر و شفاف‌تر به نظر می‌رسد.

لایه‌برداری می‌تواند بسته به نوع درمان برای از بین بردن جای زخم یا چین و چروک به سه صورت سبک، متوسط یا عمیق انجام شود. این روش، یک روش ترمیمی است و استفاده از مواد شیمیایی، معمولاً با عوارضی مانند، تغییر در رنگ پوست و ایجاد آسیب‌های جدی به بدن همراه باشد. این روش برای هر پوستی مناسب نیست و باید برای استفاده از این روش، حتماً به پزشک متخصص پوست، مراجعه نمایید.

استفاده از دستگاه هایفو

یکی از روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، استفاده از دستگاه هایفو است. با این روش، امواج اولتراسوند با انرژی متمرکز، دقیقاً لایه‌ی زیرین سطح پوست را هدف قرار می‌دهند. این امواج با آسیب زدن به سلول‎‌ها، سبب تحریک آن‌ها برای کلاژن‌سازی می‎‌شوند.

فیلر برای جوانسازی پوست

یکی از‌ دیگر از این روش های جوانسازی پوست در کمترین زمان ممکن، استفاده از فیلر یا پرکننده است. با بالا رفتن سن، حجم در نواحی مختلف صورت، کم می‌شود و تغییرات بسیاری در چهره اتفاق می‌‌افتد. فیلر می‌تواند با پر کردن این نواحی، جوانی و شادابی را به صورت بازگرداند. فیلر معمولاً حاوی ژل یا چربی است. بعضی از فیلر‌ها، می‌توانند علاوه بر پرکردن حجم، سلول‌ها را برای ایجاد کلاژن، تحریک نمایند. 

کلام آخر

برای مراقبت از پوست، استفاده از روش‌های پر ریسک و دردسر‌ساز، انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. شما می‎‌توانید با تهیه‌ی پکیج جوانسازی پوست و ضد پیری استاندارد از برند فوراور (Infinite by Forever)، قرص کلاژن، کرم دور چشم و... بدون درگیر شدن با مشکلات جراحی یا استفاده از دارو‌های شیمیایی، به جوانسازی پوست خود بپردازید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها