بیش از 80 درصد سهم بازار تراکنش‌های پرداخت الکترونیک در اختیار 6 شرکت است

طبق گزارش رسمی شاپرک که عملکرد شرکت‌ و نهادهای پرداختی مختلف را نشان می‌دهد؛ در سال 1401 بیش از 80 درصد سهم بازار تراکنش‌های پرداخت الکترونیک در اختیار 6 شرکت از 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت PSP بوده است.

بیش از 80 درصد سهم بازار تراکنش‌های پرداخت الکترونیک در اختیار 6 شرکت است

80% سهم بازار پرداخت الکترونیک در اختیار نیمی از 12 شرکت PSP (سهم از مبلغ تراکنش‌ها)

6 شرکت، به پرداخت ملت، سامان، سداد، پاسارگاد، پارسیان و ایران کیش در سال 1401 بخش قابل توجهی از مبالغ تراکنش‌ها روی تمامی ابزارهای پرداخت را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم در مجموع برای هر سه ابزار پرداخت ارائه شده توسط آنها شامل درگاه پرداخت اینترنتی، کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی ارائه شده است.

6 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت دیگر فقط در 20 درصد از مبالغ تراکنش‌های پرداخت الکترونیک سهم دارند.

 

بثقثف

 

پر استفاده ترین ابزار پرداختی کدام است؟

شاید برایتان جالب باشد، که با وجود فراگیر شدن خرید اینترنتی، تعداد روافزون فروشگاه‌های اینترنتی و افزایش علاقه افراد به خرید کالا و خدمات موردنیاز خود به صورت آنلاین، همچنان دستگاه‌های کارتخوان پراستفاده‌ترین ابزار پرداختی هستند و درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به کارتخوان ضریب نفوذ کمتری دارد.

اما درگاه پرداخت اینترنتی همچنان ابزار پرداختی محبوب بین کسب‌وکارهای اینترنتی است.

 

التلاتات

 

سهم از مبلغ تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی، سپهر و آپ جز 6 درگاه اول

با بررسی سهم کل شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت یا به اصطلاح PSPها، 6 شرکت ذکر شده در بالا در راس جدول هستند، اما اگر سهم بازار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت را به تفکیک ابزار پذیرش پرداخت بررسی کنیم، درگاه سپهر و درگاه آپ جز 6 درگاه اول هستند و ابزار درگاه پرداخت اینترنتی آنها اهمیت بالاتری دارد.

 

PSPهایی که سهم از تراکنش ابزار درگاه پرداخت اینترنتی آنها بیشتر است

به پرداخت ملت و سامان بیش از 50 درصد سهم از مبلغ تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آنها، سداد، پارسیان، سپهر و آپ در راس جدول هستند.

 

بازار پرداخت یاری چه سهمی از این تراکنش‌ها دارد؟

پرداخت یارها، زیرساخت درگاه پرداخت اینترنتی را از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دریافت می‌کنند و تفاوت درگاه ارائه شده توسط PSP و پرداخت یارها مراحل ثبت نام و مدارک درخواستی و سرویس‌های ارائه شده توسط آنهاست.

به همین علت پرداخت یارها با هرکدام از PSPها که همکاری کنند تراکنش آنها نیز در مجموع تعداد تراکنش‌های PSPها محاسبه شده است اما گزارش مشابهی برای بررسی عملکرد موردی پرداخت یارها توسط شاپرک منتشر نشده است.

 

تمایل کسب و کارها به دریافت درگاه از پرداخت یارها افزایش یافته است

در صورتی که کسب‌وکارها برای دریافت درگاه پرداخت به شرکت PSP مراجعه کنند، برای دریافت هر درگاه از هر PSP باید یک بار مراحل ثبت نام را طی کنند تا درگاه پرداخت با مدل تسویه پایه و بدون امکانات جانبی به آنها تحویل داده شود.

مراحل ثبت نام و مدارک درخواستی برای دریافت درگاه از PSPها معمولا زیاد و پیچیده است.

پرداخت یارها با هدف تسهیل دسترسی کسب‌وکارها به سرویس‌های پرداختی موردنیازشان، درگاه پرداخت را همراه با سرویس‌های کاربردی ارائه می‌دهند. برای مثال یکی از پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی، زیبال است که بیش از 5 سال به صورت تخصصی در زمینه ارائه راهکارهای پرداختی به کسب‌وکارها فعالیت می‌کند و توانسته است دامنه گسترده‌ای از محصولات پرداختی موردنیاز کسب و کاره را ارائه دهد.

 

یک زیرساخت، 6 درگاه پرداخت

زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، با 6 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت همکاری می‌کند و کسب‌وکارها با یک بار اتصال به زیرساخت جامع زیبال، همزمان 6 درگاه پرداخت معتبر، به پرداخت ملت، آپ، سامان، سداد، سپهر، ایران کیش را دریافت می‌کنند.

دریافت 6 درگاه دو فایده دارد:

  1. امکان انتخاب درگاه دلخواه و تغییر آن در صورت نیاز فقط با یک کلیک
  2. امکان استفاده از سرویس مسیردهی هوشمند زیبال و هدایت خودکار تراکنش‌ها به بهترین درگاه

 

بررسی دو روش برای دریافت همزمان 6 درگاه پرداخت ملت، آپ، سامان، سپهر، سداد، ایران کیش - گزینه‌های بیشتر، دردسر کمتر

 

سرویس‌های درگاه پرداخت اینترنتی زیبال

  1. مسیردهی هوشمند : این سرویس در هر ثانیه کیفیت تراکنش درگاه‌های مختلف را بررسی و تراکنش‌ها را به بهترین درگاه در هر لحظه هدایت می‌کند تا پایداری درگاه پرداخت حداکثر شود.
  2. بازگشت آنی وجه : امکان استرداد آنی وچه تراکنش به حساب پرداخت کننده، بدون نیاز به دریافت اطلاعات حساب مشتری، آنی و در لحظه
  3. تسهیم : امکان تقسیم وجوه بین بی نهایت شریک و ذی نفع و تسویه با آنها در زمان دلخواه با درصد سهم دلخواه
  4. گزارشات تحلیلی : دسترسی به اعلانات لحظه‌ای تراکنش‌ها و گزارشات تحلیلی در پنل کاربری

 

درگاه پرداخت زیبال، پاسخی کامل برای نیازهای پرداختی کسب‌وکارهاست. درگاه زیبال همراه با سایر سرویس‌های کاربردی، روی یک زیرساخت واحد و یکپارچه ارائه شده است؛ تا کسب‌وکارها بدون دغدغه بتوانند محصولات موردنیاز خود را دریافت کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها