لوموند بررسی کرد؛

سیاست محدودکننده اوپک و روسیه، باعث افزایش قیمت در پمپ بنزین‌ها می شود

لوموند نوشت: کشورهای تولیدکننده نفت خواستار حفظ قیمت های بالا هستند که به 90 دلار در هر بشکه نزدیک می شود.

سیاست محدودکننده اوپک و روسیه، باعث افزایش قیمت در پمپ بنزین‌ها می شود

این نشریه فرانسوی نوشت: تشدید جنگ روسیه و اوکراین در دریای سیاه  که نقل و انتقال نفتکش‌های روسی را برای رسیدن به دریای مدیترانه و آسیا تهدید می‌کند. سیاست محدودیت عرضه از سوی کشورهای صادرکننده نفت و تا حدی روسیه عامل د یگر افزایش قیمت در هر بشکه است.

همه چیز نشان می دهد که قیمت ها همچنان بالا خواهد بود. همه نگاه ها به عربستان سعودی، رئیس اوپک، است. روز پنجشنبه سوم  اوت، ریاض تمدید کاهش تولید یک میلیون بشکه ای خود را که در ماه ژوئیه تصمیم گرفته بود، برای ماه های اوت و سپتامبر ادامه داد و به راهبرد خود برای جلوگیری از کاهش قیمت ادامه داد. عملیاتی با هماهنگی روسیه که از کاهش 300 هزار بشکه ای تولید روزانه خود خبر داد.

عربستان سعودی و روسیه خواستار حفظ قیمت‌های بالا در شرایط کاهش رشد هستند که ترجیح می‌دهد منجر به کاهش تولید شود. سیاست آنها در حال ثمربخشی است و قیمت ها در حال افزایش هستند: قیمت نفت برنت دریای شمال در سپتامبر از 86 دلار  در هر بشکه در لندن فراتر رفت که بالاترین سطح آن از ژانویه است، و نفت  وست تگزاس اینترمدیت امریکایی به 83 دلار نزدیک شد.

آرامکو عربستان کاراصلی  را انجام می دهد. ماه ژوئیه، تولید روزانه آن به 9.05 میلیون بشکه کاهش یافت که بسیار کمتر از ظرفیت شرکت ملی است. روسیه تاکنون نقش «مسافر قاچاق» کارتل را بازی کرده است: به گفته تحلیلگران، قطعاً سیاست محدودکننده ای را به نمایش می گذارد، اما به گفته تحلیلگران، تا تابستان، تولید آن 9.4 میلیون بشکه تثبیت شده بود. شرکت های نفتی آن نفت خام خود را به کشورهایی مانند هند و چین هدایت کرده اند که تحریم های اتحادیه اروپا و گروه 7 را اعمال نمی کنند. اگرچه روسیه مجبور است نفت «اورال»خود را به پالایشگاه ها با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت برنت یا وست تگزاس اینترمدیت واگذار کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها