قیمت خانه در محله جیحون/ کف قیمت اجاره‌بها چقدر است؟

محله جیحون که در منطقه ۱۰ شهرداری تهران واقع شده است به دلیل قیمت مناسب نسبت به باقی مناطق از معامله بیشتری در حوزه مسکن برخوردار است. اما حدود قیمتی خرید مسکن در این محله چند است و با حداقل چه بودجه‌ای می‌توان در این محدوده خانه اجاره کرد؟

قیمت خانه در محله جیحون/ کف قیمت اجاره‌بها چقدر است؟

جیحون-مرتضوی در گذشته یکی از محله‌های خوش آب و هوای تهران بوده است. دهه‌های گذشته در این محدوده خبری از بافت متراکم شهری نبوده و اغلب خانه‌ها کاه‌گلی و یک طبقه بنا می‌شده‌اند و تنها در شرق این محله آب لوله‌کشی در اختیار مردم بوده است.

محله جیحون تقاطع‌های مهمی با دیگر خیابان‌های مهم منطقهٔ ۱۰ دارد؛ خیابان‌هایی از قبیل طوس، دامپزشکی، هاشمی، امام خمینی، مالک اشتر، مرتضوی و کمیل.

البته اکنون محله جیحون در محدوده‌ای از تهران قرار دارد که بیشترین معامله مسکن در آن انجام می‌شود و به دلیل حدود قیمتی مناسب هر سال در آغاز فصل اجاره تعداد زیادی از مستاجران را به سمت خود هدایت می‌کند.

1686562_603

قیمت خرید و اجاره مسکن در محله جیحون

مشاوران املاک این منطقه معتقد هستند خانه‌ها در محله جیحون هر چه به ایستگاه‌های مترو نزدیک شوند از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.

خانه‌های نوساز در این محله از حدود متری ۷۰ میلیون تومان قیمت می‌خورند و تا متری ۸۵ میلیون تومان می‌رسند. برای اجاره خانه‌ای حداقلی و کوچک نیز در محله جیحون حداقل باید ۵۰ میلیون تومان رهن در نظر داشت که اجاره ماهانه آن به حدود هفت تا هشت میلیون تومان می‌رسد.

حمل‌ونقل عمومی و مترو جیحون

برای دسترسی به جیحون از طریق مترو، می‌توان با استفاده از ایستگاه مترو شادمان در خط ۲ مترو تهران به این محله دسترسی پیدا کرد.

اتوبوس‌های تندرو BRT نیز در ایستگاهی به نام بهبودی در بخش شمالی جیحون برای تردد مسافران شهری تعبیه شده و دسترسی به این محله را بسیار سهل کرده است.

وجود این امکانات رفاهی در کنار دیگر خدمات شهری در این محله عاملی است که تقاضا را برای سکونت در جیحون افزایش داده است و قیمت آپارتمان در خیابان جیحون، تحت تاثیر آن قرار دارد.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها