همتی در واکنش به آزاد شدن منابع ارزی مسدودی در کره‌جنوبی/ چرا روند توافق را طول داده و بعد از سه سال تحمیل هزینه، به همان نقطه اول رسیدید؟

رئیس پیشین بانک مرکزی نکاتی درخصوص آزاد شدن منابع ارزی مسدودی در کره جنوبی مطرح کرد.

همتی در واکنش به آزاد شدن منابع ارزی مسدودی در کره‌جنوبی/ چرا روند توافق را طول داده و بعد از سه سال تحمیل هزینه، به همان نقطه اول رسیدید؟

عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: این‌که انتقاد می‌شود چرا دولت پذیرفته است که منابع ارزی در کره‌جنوبی برای خرید کالاهای اساسی و دارو باشد، باید توضیح بدهم که موضوع صرفا مربوط به این دولت نیست. در دولت قبل هم پذیرفته شده بود؛ چرا که هرگونه توافقی خارج از برجام، همراه با ادامه تحریم هاست.

ایرادی که می‌توان گرفت: این است که چرا روند توافق را طول داده و بعد از سه سال تحمیل هزینه، به همان نقطه اول رسیدید؟ چرا اروپا را دور زدید و متوسل به کشورهای منطقه شدید؟ و مهمتر این.که چرا به رغم ادعای یک دولت مقتدر، نتوانستید برجام را اجرا کنید و یا به یک توافق هسته‌ای بهتر، جهت رفع تحریم‌ها دست یابید؟

دیگر از چاپ پول «بدون پشتوانه» در سال ۱۳۹۸ هم نمی‌توانید صحبت کنید، چونکه امروز با توافق انجام گرفته، بانک مرکزی می‌تواند با پشتوانه همان ارزهای آزاد شده و از طریق تامین ارز واردات کالاهای اساسی و دارو، انبساط پولی یک سال گذشته شما را نیز عقیم کند.

نکاتی درخصوص آزاد شدن منابع ارزی مسدودی در کره جنوبی

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • سلام
    1

    تا تحریم و دشمنی با بلاد کفر هست فقر تورم بیکاری هم هست یا اینور جوب یا اونور جوی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مال خودشون هست دوست دارن داخلش موشک بذارن یانارنجک چهل تیکه به توچه حسودیت میشه توکه قبل سرکاربودی قند وعسل همتی جون

  • رعنا
    0

    رای مو ایه اله همتی بید

  • ناشناس
    1

    دولت آقای رئیسی به این اقدام خود (فرسایشی کردن مذاکرات احیای برجام و تحمیل هزینه های سنگین آن بر زندگی روزمره مردم) می گوید مقاومت قهرمانانه و خنثی کردن تحریمها و گره نزدن اقتصاد مردم به مذاکرات احیای برجام!

  • ناشناس
    1

    زیرا حاکمان ایران برای ملتش هیچ ارزشی قائل نیست ولی امریکا به خاطر هرتابعه خودش حتی دو تابعیتیها ارزس قائل است

  • ناشناس
    0

    جالب اینه که تا حالا همش میگفتن 7 میلیارد دلار اما حال که زمان ازادیش رسید اول بسمالله شد 6 میلیارد دلار یعنی هیچی نشده یک میلیاردش چپو شد .

  • علیرضا
    2

    درود
    این آقای همتی نزدیک انتخابات مجلس این حرفها را میزند چند وقت پیش خودش به خزانه خالی و منفی دورانش اعتراف هم کرد، ولی هیچ پاسخ درستی نداد برای وضع آن دوران. تازه یک بار از ذخیره ارزی کشور برای جبران کسری برداشت کردند. بعد برای لوله کشی نفتی از خوزستان تا بلوچستان بودجه دادند.
    همینطور برای کانال آب از سواحل جنوب به کویر ایران .

  • ناشناس
    0

    این کشمکش بین اصولگرا واصلاح طلب ضربه بزرگی به این کشور وارد می کنند هر جناح می آید جناح دیگر ولو که متخصص است در هرزمینه کنار می زند ؛ شماها فقط فقط تشنه قدرتی نه به فکر مردم مظلومان

  • جواد
    1

    لطفا نظرسنجی را برای همه خبرها فعال کنیداین نباشد که فقط برای بعضی خبرها بطور سلیقه ای فعال باشد

  • جواد
    1

    درضمن شماره تلفنی فعال برا دریافت دیدگاها راه اندازی کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها