همتی: مهار تورم در گرو مهار متوسط رشد نقدینگی است/ با روند اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، مهار رشد نقدینگی ممکن نیست

رییس کل اسبق بانک مرکزی می گوید ««مهار تورم»، در گرو مهار متوسط رشد نقدینگی است» و «با انتشار آمار‌های پولی مربوط به سه ماه زمستان معلوم می‌شود هنوز راه درازی در پیش است».

همتی: مهار تورم در گرو مهار متوسط رشد نقدینگی است/ با روند اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، مهار رشد نقدینگی ممکن نیست

همتی نوشت: «مهار تورم»، در گرو مهار متوسط رشد نقدینگی است. با روند اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی ناشی از تأمین مالی دولت و تسهیلات تکلیفی بانک‌های دولتی و کژ منشی برخی بانک‌های خصوصی مهار خلق پول و رشد نقدینگی ممکن نیست.

با انتشار آمار‌های پولی مربوط به سه ماه زمستان معلوم می‌شود هنوز راه درازی در پیش است.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تورم را خودتان ایجاد میکنید. 1402 نشده چندین درصد روی خودرو گذاشتید. چرا در برخي کشورها چندین سال است چیزی گران نمی شه و قیمت ثابته. شما به جای اینکه حقوق کارمند و کارگر را ببری بالا جنس ارزان به مردم بفروش. اون را هم کپنی کن الآن هم میشه کارت اعتباری کرد. ماشین را هم ارزان کن مردم دنبال دلال بازی‌ نروند و سودی برای مردم نداشته باشد. این وضعیت را خودتان درست کردید و برای درست. کردن تصمیمات قوی‌ می خواهد و باید خلاف این جریان شنا کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها