۳ پیش‌بینی از آینده بازار مسکن

کاهش قیمت مسکن ادامه دار است؟

درخصوص پیش‌بینی از آینده بازار مسکن تحلیل‌های مختلفی وجود دارد که از سه زاویه قابل بررسی است؛ گروهی از کارشناسان به جنبه زمانی ادوار رونق و رکود بازار ملک می‌پردازند.

کاهش قیمت مسکن ادامه دار است؟

کارشناسان معتقدند اگر رکود بازار مسکن تا پایان شهریور ادامه پیدا کند ـ که به احتمال زیاد اینگونه خواهد بود ـ این بازار اولین مرحله از ورود به فاز رکود را سپری کرده و برای آینده آن از بین ۳ فرضیه‌ رکود تورمی، رکود غیرتورمی و ثبات قیمت همراه با رونق تدریجی معاملات، گزینه سوم محتمل‌تر خواهد بود.

هفته جاری تحرک خاصی در بازار مسکن دیده نشد و این بازار همانند دو ماه اخیر همچنان در رکود به سر برد. در این شرایط که انتظارات کاهشی در بازار ملک ایجاد شده در مواردی، سازندگان و مالکان، واحدهای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند. البته واسطه‌های ملکی می‌گویند که آپارتمان‌های زیر قیمت هم مشتری چندانی ندارند.

درخصوص پیش‌بینی از آینده بازار مسکن تحلیل‌های مختلفی وجود دارد که از سه زاویه قابل بررسی است؛ گروهی از کارشناسان به جنبه زمانی ادوار رونق و رکود بازار ملک می‌پردازند. از این منظر اگر بپذیریم که بازار مسکن از ابتدای خرداد وارد دوره بلندمدت رکود شده و این رکود تا پایان شهریور ادامه پیدا کند ممکن است ۱۰ تا ۱۲ فصل آینده (۳۰ تا ۳۶ ماه) شاهد کسادی معاملات باشیم.

 

سه فرضیه درباره آینده بازار مسکن

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • shahram
    0

    نه اقتصاد داریم
    نه کاسبی مردم چه کارمند چه کاسب میچرخه
    کارگران همه با نون بخور نمیر
    خدا وکیلی مملکت رو باد فنا دادید رفت ...
    مسئولین مملکت که 44 ساله حکومت و قانون و قدرت و ...دستتون هست ، فقط به مردم بگید برنامه بعدیتون چی هست ؟اصلا برنامه ای دارید ؟
    یا دوباره میخواید بگید تحریمهای ظالمانه آمریکا مسبب این داستانها است. (یادمون نرفته زمان احمدی نژاد نفت میفروخت بشکه ای 160 دلار ولی وضع همین بود)
    فقط عربستان رو نگاه کنید که به همه اهدافش رسیده و حتی به آمریکا هم زور میگه و حرفش به کرسی میشینه.

  • ناشناس
    0

    تا 10-15 سال اینده با توجه به روند فعلی چندان کسی تو ایران نمیموند که به مسکن نیاز داشته باشد .

  • ناشناس
    0

    کدام کاهش که شما ازش خبر دارید؟مصالح گران وعوارض شهرداری وبیمه گرانشد. چه باعث ارزان شدن مسکن میشود؟تقاضا هم که زیاد دولت بی تدبیر وقتی که مسکن تورم 500 درصدی را مبیند چطور میخواد مسکن ارزان بشه؟

  • ناشناس
    0

    بازار املاک الآن در فاز رکود تورمی افسار گسیخته قرار دارد و تا موقعی که معضل برنامه هسته ای بلند پروازانه ایران توسط اعضاء دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل نشود امیدی به ثبات قیمتها و رونق خرید و فروش املاک نخواهد بود!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها