اختلال شدید و کندی سرسام آور شب گذشته «اینترنت» کشور

به گفته شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالی که در مرکز IXP تهران که از شب گذشته برقرار بود، برطرف شده است. روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرده هم اکنون کلیه ‎ارتباطات در کشور پایدار هستند، با این حال برخی کارشناسان فنی اظهار دارند که اختلالات هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است.

اختلال شدید و کندی سرسام آور شب گذشته «اینترنت» کشور

سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران (IXP) که وضعیت ترافیک داخلی را نشان می‌دهد از ابتدای بهمن سال گذشته از دسترس خارج شده است.

این سایت زمانی از دسترس خارج شد که به منبعی برای رسانه‌ها برای نشان دادن وضعیت اختلال‌ها و قطعی‌ها روی شبکه داخلی تبدیل شده بود. چندی پیش شرکت زیرساخت اعلام کرد دلیل مسدود شدن این سایت زیاد بودن حملات سایبری در نیمه دوم سال گذشته بوده با این‌حال مشخص نیست چرا در حال حاضر این وبسایت کماکان فعالیت ندارد.

بروز اختلال گسترده در زیرساخت کشور که طی ماه‌های گذشته برای چندمین بار رخ می‌دهد، در شب گذشته نیز برای دقایق اوج گرفت. این اختلال کاری کرده بود که ارتباط کاربران داخل کشور در اپراتورهای مختلف با اختلال مواجه شود.

آنطور که کارشناسان اعلام کردند، سوییچ های تبادل ترافیک در دو مرکز امام و انقلاب تهران دارای ناپایداری بودند و اختلال در شبکه کشور به همین خاطر رخ داده بود.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    وضع اینترنت نشانگر وضع کشور هست . خرابه خراب

  • ایرانی مظلوم
    0

    وضعیت آزادی و کیفیت اینترنت دقیقا مثل وضعیت کشور آشفته و غم انگیزه .

  • ناشناس
    0

    با این وضع اسفبار اینترنت در کشور چرا هنوز عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط مجلس یازدهم استیضاح و برکنار نشده است! اگر سیدحمید سجادی هزاوه الآن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود مجلس یازدهم سه سوته او را استیضاح و برکنار کرده بود!

  • ناشناس
    0

    ازمایشی بود

  • ناشناس
    0

    واسه من تلگرام قطع واتساپ قطع اینستا قطع و کلا همه چیز قطع شده
    باید تند تند فیلترشکن جدید بگذاری
    آیا این درسته؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هزینه استفاده از اینترنت بین الملل بابت راه اندازی فیلتر شکن چهار برابر ترافیک داخلی است! مخابرات ایران اینگونه از مشتریان خود پول هنگفت در می آورد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها