یک کارشناس خودرو:

واردات خودروهای برقی مصرف سوخت را کاهش نمی‌دهند!

یک کارشناس خودرو گفت که واردات خودروهای برقی مصرف سوخت را کاهش نمی‌دهند.

واردات خودروهای برقی مصرف سوخت را کاهش نمی‌دهند!

میلاد بیگی گفت: اگر بخواهیم در کشور خودروهای تمام برقی وارد کنیم، نیازمند زیرساخت های قابل توجهی نظیر ایستگاه‌های شارژ مخصوص در کشور هستیم. زیر ساخت‌های برق کشور هم باید جوابگوی این خودروها باشند، زیرا در تابستان به دلیل کمبود برق توانایی استفاده بیش از حد، از شبکه برق را نخواهیم‌داشت.

این کارشناس خودرو اظهار داشت: از آنجایی که برق به دست آمده در ایران عمدتا از سوختن سوخت های فسیلی تولید می‌شود با آوردن خودروهای برقی در کشور عملا مصرف بنزین را به مصرف گاز تغییر می‌دهیم، پس مصرف سوخت را آنچنان کاهش نخواهد داد. باید توجه داشت خودروهای تمام برقی هزینه‌های نسبتا بالایی برای تعویض باطری دارند و با توجه به سیستم موجود در تاکسیرانی فعلی کشور، استفاده از خودروهای گران قیمت برقی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی افزود: تنها در بخش‌هایی مثل هتل‌ها و یا فرودگاه‌ها و برخی از مناطق خاص می‌توان از خودروهای برقی استفاده و جایگاه‌های شارژ آن‌ها را احداث کرد که این مسئله هم به صورت فراگیر در کشور امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر مسئولین هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا می‌خواهند در زنجیره ارزش خودروهای برقی سهیم باشند؟ یا می‌خواهیم صرفا مصرف کننده باشیم؟ در چنین وضعیتی، این طرح در کل شکست خورده خواهد بود. بحث خودروهای برقی در حال حاضر در ایران بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به نظر می‌رسد به مرحله نهایی و عملی منجر نخواهد شد.

منبع: تیترتجارت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    کارشناس سهمیه ای

  • ناشناس
    0

    واردات خودروهای دست دوم ارزان قیمت را به کشور افزایش بدین،
    قیمت خودروهای مونتاژ کاران داخلی را هم کاهش بدین،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها