دیگر خودروهای برقی را لازم نیست شارژ کنید

گروه هیوندای موتور چند سالی است که در زمینه رباتیک نیز فعالیت می‌کند و اخیراً عملکرد ربات شارژ خودکار خودروهای برقی را به نمایش گذاشته است.

دیگر خودروهای برقی را لازم نیست شارژ کنید

جدیدترین ربات هیوندای در زمینه علمی تخیلی و نجات جان انسان‌ها در آخرالزمان کار نمی‌کند بلکه به رفاه بیشتر مالکان خودروهای برقی می‌اندیشد. ربات شارژ خودکار هیوندای که به‌طور اختصاری ACR نامیده می‌شود برای اتصال و شارژ خودروهای برقی بدون نیاز به پیاده شدن رانندگان از خودرو طراحی شده است. کره‌ای‌ها پس از نمایش انیمیشنی از محصول جدید خود در سال ۲۰۲۲ هم‌اکنون ویدئویی از عملکرد نسخه پیش‌تولیدی آن را منتشر کرده‌اند.

دیگر شارژ خودروهای برقی را ربات‌ها انجام می‌دهند!

هیوندای برای این نمایش از دو ACR تک بازویی برای شارژ آیونیک ۶ استفاده می‌کند. راننده از مزیت سیستم پارک خودکار آیونیک ۶ برای قرار گرفتن خودرو در جایگاه مناسب سود برده و سپس ربات شارژ خودکار هیوندای برای باز کردن درگاه شارژ اقدام می‌کند. این ربات از دوربین برای تشخیص محل دقیق درگاه و زاویه اتصال استفاده کرده است. پس از این مرحله بازوی رباتیک اقدام به اتصال شارژر به درگاه و شروع شارژ می‌کند. ACR همچنین به عابری که در حال نزدیک شدن به کابل شارژ است هشدار می‌دهد. پس از آنکه عملیات شارژ تمام شد ACR شارژر را جمع کرده و درگاه شارژ خودرو را می‌بندد.

دیگر شارژ خودروهای برقی را ربات‌ها انجام می‌دهند!

آن چیزی که در ویدئو بسیار ساده به نظر می‌رسد شامل متغیرها و محاسبات بسیاری است چراکه ربات هیوندای باید اطلاعاتی از محل دقیق پارک خودرو، شکل درگاه شارژ، وضعیت آب‌وهوا و وزن کابل شارژ را به منظور اطمینان از ارتباط بین شارژر و خودرو به دست آورد. به همین منظور آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای الگوریتم ویژه‌ای را برای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی مبتنی بر دوربین سه‌بعدی توسعه داده است. این آزمایشگاه برای اطمینان از اینکه ACR می‌تواند در شرایط واقعی عمل کند یک جایگاه شارژ سفارشی را در مرکز تحقیق و توسعه خود ساخته و آن را تست کرده است. ACR هیوندای ضدآب و گردوخاک بوده و می‌تواند در شرایط آب و هوایی بد نیز کارایی داشته باشد. همچنین سیستم‌های ایمنی با حسگر لیزر یکپارچه می‌تواند موانع ساکن و متحرک را تشخیص داده و به عابران نیز هشدار دهد. دونگ جین هیون مدیر آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای می‌گوید:

ربات شارژ خودکار ما به شارژ آسان‌تر و راحت‌تر خودروهای برقی به ویژه در محیط‌های تاریک کمک می‌کند. این ربات باعث راحتی دسترسی به ویژه برای افرادی با مشکلات تحرکی خواهد شد. ما به توسعه بیشتر ACR برای بهبود ایمنی و رفاه مالکان خودروهای برقی ادامه می‌دهیم

دیگر شارژ خودروهای برقی را ربات‌ها انجام می‌دهند!

هیوندای همچنین خاطرنشان می‌سازد ایده افزایش راندمان کلی سیستم با ترکیب ACR و سیستم‌های پارک خودکار انجام می‌شود تا شارژ چندین خودروی پارک شده امکان‌پذیر باشد و راندمان کار بالا رود. احتمالاً این کار به‌صورت تردد ربات بین چندین خودرو یا شروع شارژ خودروی بعدی پس از پایان شارژ خودروی اول انجام خواهد شد. درهرصورت چنین محصولی می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای جایگاه‌های شارژ عمومی باشد. البته ربات شارژ خودکار هیوندای هنوز آماده ورود به بازار نیست اما شاهد حضور آن در نمایشگاه حمل‌ونقل سئول ۲۰۲۳ خواهیم بود.

منبع: پدال
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باپای چپ بریم دستشویی یاپای راست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها