بهترین ارز دیجیتال زیر یک دلار

بازدهی بیت‌کوین درمقایسه با خرداد پارسال به حدود ۳۶ درصد می‌رسد. پالیگان و ریپل در همین بازه زمانی از رهبر بازار ارز دیجیتال اوضاع بهتری داشتند

بهترین ارز دیجیتال زیر یک دلار

بیت‌کوین حدفاصل خرداد پارسال تا امسال را با ثبت بازدهی مثبت ۳۶ درصد پشت سر گذاشته است. رهبر بازار ارز دیجیتال که در این برهه حوالی محدوده ۲۶ هزار دلار معامله می‌شود، خرداد پارسال تقریبا ۲۰ هزار دلار ارزش داشته است. در همین مدت پالیگان که کمتر از یک دلار قیمت دارد و تسلطش به کل حجم معاملات بازار به نیم‌درصد نمی‌رسد، بازدهی تقریبا ۷۰ درصدی را تجربه کرده و آن‌هایی که در کیف پولشان ریپل داشتتند، به سود ۵۶ درصدی رسیدند. در این مطلب سراغ بهترین ارزهای زیر یک دلار رفتیم.

شماره یک| ریپل

ریپل با نماد XRP فعلا بهترین وضعیت را بین ارز‌های دیجیتال زیر یک دلار دارد. ریپل با سهم ۲.۲ درصدی از کل معاملات، از نظر تسلط به بازار جایگاه ششم را در اختیار دارد و از این حیث اوضاعش از سایر رمز‌ارز‌های زیر یک دلار بهتر است.

 

قیمت لحظه‌ای ریپل عصر امروز دوشنبه ۲۹ خرداد به ۰.۴۹۰ دلار یعنی به‌ پول خودمان تقریبا ۲۴ هزار تومان رسید تا بازدهی روزانه آن دقیقا به صفر درصد برسد. درقیاس با دوشنبه گذشته و ۱۴ روز قبل بازدهی ریپل به‌ترتیب منفی پنج و منفی هفت درصد محاسبه می‌شود، اما اگر به یک سال قبل برگردیم، بازدهی ریپل عدد مثبت ۵۶ درصد را نشان می‌دهد که از بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار بازار ارز دیجیتال به‌مراتب بهتر است.

شماره دو| دوج‌کوین

دوج‌کوین در روز‌های اخیر به کمترین سطح خود از فروردین ۱۴۰۰ رسید. به‌همین خاطر در این برهه خیلی از تریدر‌های بازار ارز دیجیتال خرید دوج‌کوین را یک تاکتیک منطقی می‌دانند. البته آن‌هایی که در کیف پولشان دوج‌کوین دارند، بابت این ارز دیجیتال نسبت به هفته قبل یک درصد ضرر کردند و افت ارزش دارایی آن‌ها نسبت به یک ماه قبل ۱۵ درصد تخمین زده می‌شود.

قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین عصر امروز به ۰.۰۶۲۱ دلار رسید. با احتساب نرخ‌ امروز دلار به عدد سه هزار و ۵۰ تومان به‌عنوان قیمت هر واحد دوج‌کوین می‌رسیم که البته این عدد نسبت به قله تاریخی دوج‌کوین  به‌معنی کاهش ٩٠ درصدی ارزش این میم‌کوین است.

دوج‌کوین تا لحظه نگارش این مطلب سهم هفت‌دهم درصدی از خریدوفروش‌های بازار داشته و از این نظر جایگاه هشتم را بین تمام رمز‌ارز‌ها به‌خود اختصاص داده است.

شماره سه| کاردانو

کاردانو از نظر تسلط به‌بازار جلوتر از دوج‌کوین قرار دارد و به‌خاطر اینکه سهم تقریبا هشت‌دهم درصدی از معاملات دارد، هفتمین ارز دیجیتال بازار است. قیمت کاردانو امروز به ۰.۲۶۱ دلار یعنی تقریبا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید که به‌معنی بازدهی روزانه منفی دو درصدی آن است.

قیمت کاردانو یا همان ADA درمقایسه با هفته قبل شش درصد، درقیاس با یک ماه قبل ۲۸ درصد و نسبت به یک سال قبل ۴۳ درصد ریخته است و الان قیمتش با زمستان ۹۹ برابری می‌کند. به‌خاطر همین بخشی از تریدر‌ها خرید کاردانو در این برهه را توصیه می‌کنند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر اوضاع بازار سروسامان بگیرد، کاردانو می‌تواند دوباره به روز‌های اوجش برگردد.

قیمت کاردانو روز ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ یعنی برای اولین بار تا مرز ۳.۱ دلار بالا رفت و دوباره از از اسفند آن سال به جمع رمزارز‌های زیر یک دلار اضافه شد. با این اوصاف قیمت کاردانو نسبت به قله تاریخی خودش تقیریبا ۹۲ درصد ریخته است.

شماره چهار| ترون

قیمت ترون امروز دوشنبه ۲۹ خرداد به ۰.۰۷ دلار رسید. به‌این ترتیب تریدر‌های ایرانی بازار ارز دیجیتال برای خرید ترون امروز باید سه هزار و ۴۴۵ تومان هزینه می‌کردند.

قیمت ترون نسبت به دیروز حدود چهاردهم درصد پایین آمده و وقتی نمودار ترون را نگاه می‌کنیم، متوجه ریزش قیمت یک درصدی نسبت به هفته قبل و افت قیمت یک درصدی درمقایسه با ماه قبل می‌شویم.

ترون البته با روز‌های اوج خودش که به سال ۹۶ تعلق دارد، فاصله چشمگیری دارد. آن موقع هر واحد ترون ۰.۳ دلار ارزش داشت و حالا چیزی نزدیک ۷۶ درصد از ارزش ترون در سال ۹۶ آب رفته است.

ترون با سهم تقریبا نیم‌درصدی از معاملات بازار، جزو ۹ ارز دیجیتال مهم دنیاست و در ۲۴ ساعت قبلی چیزی نزدیک ۱۹۵ میلیون دلار بابت خریدوفروش ترون ردوبدل شده است.

شماره پنج| پالیگان

پالیگان تا لحظه نوشتن این مطلب به حدود نیم‌درصد از حجم معاملات بازار تسلط داشت. به‌همین خاطر تا یک هفته قبل جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار بود و الان البته به جایگاه دوازدهم سقوط کرده است.

پالیگان یا همان MATIC عصر امروز ۰.۶۰ دلار یعنی تقریبا ۲۹ هزار و ۵۸۰ تومان معامله می‌شد که فرق زیادی با قیمت پالیگان در روز گذشته ندارد. البته قیمت پالیگان نسب به پارسال حدود ۷۰ درصد بالا آمده و به‌خاطر اینکه نرخ دلار در بازار آزاد ارز خودمان در این مدت رشد داشته، ترید‌های ایرانی سود بیشتری به‌جیب زدند. به‌این ترتیب پالیگان که کمتر از یک دلار ارزش دارد، نسبت به بیت‌کوین بازهی سالانه بیشتری تجربه می‌کند، اما ارزش همین ارز دیجیتال نسب به هفته قبل پنج درصد، نسبت به دو هفته قبل ۳۱ درصد و درقیاس با یک ماه قبل ۳۰ درصد پایین آمده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها