نافرمانی قیمت دلار؛ کشمکش در بازار بالا گرفت

قیمت دلار که روز گذشته در نیمه کانال ۵۰ هزار تومان بود امروز کمی خود را بالا کشید و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد. رقمی که نشان می‌دهد کشمکش در بازار دلار بالا گرفته و دلار در میانه راه کاهش و افزایش قیمتی قرار دارد.

نافرمانی قیمت دلار؛ کشمکش در بازار بالا گرفت

روند قیمت دلار در چند هفته گذشته نوسانی بوده و در روزهای اخیر این نوسان به اوج خود رسیده است. یک روز فشار کاهشی‌ها در بازار بیشتر می‌شود و دلار به میانه کانال ۵۰ هزار تومان می‌رسد. روز دیگر فشار افزایشی‌ها غلبه می‌کند و قیمت دلار وارد کانال بالاتر می‌شود.

اخبار سیاسی در این روزها تعیین‌کننده است. اخباری که هم از وین و نشست شورای حکام به گوش می‌رسد و هم سیگنال‌های مثبت و منفی ارسال شده از کاخ سفید.
برخی از گزارش‌ها خبر می‌دهد که به زودی ۲۴ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ارزی ایران در عراق و کره جنوبی آزاد می‌شود. منابعی که می‌تواند باعث زلزله در بازار ارز شود و قیمت دلار را دچار شوک کاهشی کند. اما در مقابل گزارش‌های دیگری وجود دارد که می‌گوید طلب ارزی ایران از کشورها به قوت خود باقی است و نهایتا در قالب کالاهای بشر دوستانه آزاد می‌شود و نه دلاری که بتواند بر قیمت بازار ارز اثر بگذارد.
قیمت دلار امروز ۱۶ خرداد هم نشان داد که خبر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی توانسته معامله‌گران را مجاب کند و قیمت دلار نه تنها کاهش نیافته که با کمی افزایش به ۵۱ هزار تومان رسیده است.

این افزایش نشان می‌دهد بازار و معامله‌گران اگرچه محتاط و دست به عصا حرکت می‌کنند اما هنوز نه خبر احیای برجام را جدی گرفته‌اند و نه آزادسازی دلارهای بلوکه شده را. پیش از این هم کارشناسان بارها اعلام کرده بودند که بازار ارز و قیمت دلار دیگر به خبرهای سیاسی منتشر شده واکنش نشان نمی‌دهد و نسبت به این اخبار تکراری ضد ضربه شده است.
مطالعه کنید.تنها عاملی که می‌تواند قیمت دلار را کاهشی کند، امضای توافق است. امضایی که به این توافق جنبه رسمی و اجرایی بدهد واگرنه خبر توافق سال‌هاست که نوسان‌گیر قیمت دلار بوده و اکنون دیگر نیست.

قیمت دلار امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ به حدود ۵۱ هزار تومان رسیده است. قیمت دلار فردایی هم در همین محدوده است و حدود ۵۱ هزار و ۸۰ تومان قیمت دارد. به عقیده معامله‌گران اگر دلار کف حمایتی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست بدهد، احتمال ریزش بیشتر آن وجود دارد و قیمت دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان می‌شود.

اما اگر قیمت دلار به محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان برسد، اولین سد مقاومتی را درست کرده و پس از رسیدن و ماندن دلار در این قیمت باید منتظر افزایش قیمت دلار بود. پس از آن مقاومت های ۵۲ هزار و ۶۰۰ و همچنین ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    2

    هر موقع خبری از گشایشی و نرمشی در جهت بهبود اوضاع ملت پبش میاید، رونمایی یا پرتاب موشکی و ...... صورت می گیرد تا خدای نکرده سو تفاهمی در برداشت از اولویتهای نظام پیش نیاید!!

  • ناشناس
    0

    با حرف که وضع درست نمیشه

  • رابی
    4

    دلخوش به این مقدار نباشید.دلار ۱۰۰ هزار تومانی در راه است.ما نه تنها دنیای شما را ویران می کنیم بلکه آخرت شما را نیز به فنا خواهیم داد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      انشاالله به زیر ۳۰ هزار تومان سقوط خواهدکرد،،

  • ناشناس
    2

    ایشالا ریزشی خواهد شد،،،

  • بابا بیخیال
    0

    این مقدار دلار فقط خرج کشور خودشان( اعراب خاورمیانه) میباشد برای ایرانی چیزی نمی ماند ،
    خبر فوری ترسو ! چرا برای همه ی خبر ها ، جای اظهار نظر می‌گذارید ،؟؟!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها