نماینده مردم ساری در مجلس:

برنج ۵۰ هزار تومانی ایرانی در انبار؛ دولت به دنبال واردات برنج ۷۰ هزار تومانی

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس گفت: کشاورزان حتی رضایت دارند محصول خود را با قیمتی حدود ۵۰ هزار تومان به دولت تحویل دهند درحالی که هر کیلوگرم برنج با قیمت ۷۰ هزار تومان وارد کشور می‌ شود.

برنج ۵۰ هزار تومانی ایرانی در انبار؛ دولت به دنبال واردات برنج ۷۰ هزار تومانی

علی بابائی کارنامی در خصوص برنج باقی مانده روی دست کشاورزان، گفت: درحال حاضر یک میلیون تن برنج در استان مازندران دپو شده و با تداوم روند فعلی دچار خسارت و آسیب می‌شود و دولت برای آن برنامه‌ای ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نسبت به عملکرد آقای مخبر در زمینه خرید برنج‌های باقی مانده روی دست کشاورزان نقد جدی داریم زیرا علی‌رغم تذکرات نمایندگان خصوصا نمایندگان استان مازندران در مجلس اقدام خاصی انجام نداد و برنامه حمایتی از آنها ارائه نکرد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید برنج های باقی مانده روی دست کشاورزان را با قیمت کارشناسی حداقل ۴۳ هزار تومان خریداری کند، ادامه داد: کشاورزان توقع خرید محصول خود با قیمت بالا را ندارند، هرچند با وجود تورم، فروش این محصولات با قیمت ۷۰ هزار تومان نیز صرفه اقتصادی ندارد. کشاورزان نگران از بین رفتن برنج های برداشت شده هستند.

بابائی کارنامی با بیان اینکه حدود یک ماه دیگر فصل برداشت برنج آغاز می‌شود و اگر تا آن زمان برنج‌های موجود در انبارها تعیین تکلیف نشوند کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند، تصریح کرد: کشاورزان رضایت دارند محصول خود را با قیمتی حدود ۵۰ هزار تومان به دولت تحویل دهند این درحالی است که هر کیلوگرم برنج با قیمت ۷۰ هزار تومان وارد کشور می‌شود، متوجه این سیاست دولت نمی‌شوم.

دولت اگر فعلا ۱۰۰ هزار تن برنج را از کشاورزان خریداری کند باقی مانده محصولات نیز به فروش می‌رسد
نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همواره در فصل برداشت به مدت ۵ ماه واردات برنج متوقف می‌شد اما متاسفانه سال گذشته این ممنوعیت اعمال نشد، عنوان کرد: دولت باید مردادماه سال گذشته برنج پرمحصول را از کشاورزان خریداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه دولت در دوسال بیشترین زیان و ضرر را به باغداران مرکبات و برنجکاران استان‌های شمالی وارد کرد، گفت: دولت اگر فعلا ۱۰۰ هزار تن برنج را از کشاورزان خریداری کند باقی مانده محصولات نیز به فروش می‌رسد.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • رابی
    2

    کیلویی ۷۰ هزار تومان هم صرفه اقتصادی ندارد؟
    کشاورزان هم خدا را گرفته اند کول.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      بله ک صرفه نداره کشاورز هم داره مرغ و گوشت رو ب قیمت روز میخره

    • عادل
      0

      بله که صرف نداره ضرر هم داره با ۷۰. یه حساب سرانگشتی=
      با دلار ۳۵۰۰ سال ۹۶ برنج رو کشاورز عمده می داد کیلو ۱۰۰۰۰ الان با دلار ۵۰ عمده باید بفروشه ۱۰۰ حالا خودت قاضی باش چقدر کشاورزان بدبختن....

  • ناشناس
    2

    خوب اون وارداتیه کلی رانت داره و بخوربخور معلومه داخلی به درد دولت نمیخوره

  • 🐜
    1

    حکومت ملاح نصردینی همینه

    نظرات شما -
    • نخیر
      1

      ملانصرالدینی نیست
      چرچیل بازیه
      اینا اینقدر وقیح شدن که در روز روشن وسط مجلس دارن کلاه مردمو برمیدارن و خبرشم داره پخش میشه ولی چرا کسی که باید جلوی اینا رو نمیگیره؟؟
      چون پورسانتش واریز میشه تو حسابش،همون‌که هممون میشناسیمش

  • ناشناس
    0

    وقتی از دزدی واختلاس حمایت میشود ...باید هم تورم سر به فلک بزند

  • ناشناس
    2

    اگر دلالان و برنج کاران عزیز در دوسال گذشته طمع نمی کردند برنج هایشان در انبار نمی ماند.پاییز سال گذشته سیب زمینی حدود ۱۸ هزار تومان قیمت داشت در حالی که برخی کشاورزان به طمع سود بیشتر سیب زمینی ها را در سردخانه انبار کردند و علاوه بر پرداخت هزینه انبار داری بعد از ایام عید با کاهش قیمت سیب زمینی ، انها را به قیمت دوهژار و پانصد تومان به دامداران فروختند.

  • علی
    0

    وقتی کشاورز برنجش را در اختیار مردم قرار نمیدهد و آنرا احتکار میکند تا باچن برابر قیمت بفروشد تاوان انرا باواردات برنج باید پسدهد.

  • ناشناس
    0

    ارزان کنیدتامردم بتونن بخرندخیلی گران است هرکسی توان خریدن ندارندتشکر

  • ناشناس
    0

    حق کشاورزانی است که برنج را۱۵۰ تومانی هم می فروختند. برنج موقعی قیمتش واقعی باید بشه که آب مفتی کشاورز مصرف نکنه. فعلا چون کساورزان آب مفتکی مصرف می کنندبرنج ایرانی برای ایرانی باید کیلویی ۴۰ تومان باشه.

  • اسی
    0

    اینجاس که آدم یاد این ابیات شاعر شیرین سخن
    می افتد که می فرماید: اب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم/ یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم!

  • ناشناس
    0

    کجاست این برنج 50 هزار تومانی ایرانی .برنج 135هزار تومن باسم ایرانی گرفتم سه نوع آشغال ایرانی وخارجی را قاطی کرده بنام ایرانی اصل میفروشد.حقتونه از بس سر ملت کلاه گذاشتید.

  • کشاورز
    0

    جحح

  • کشاورز
    0

    کسی که کشاورزی نکرده حرف مفت نزنه 1 هکتار شالیزار 40 میلیون هزینه داره 2500 برنج بده کیلویی 60... 150 هزینه کم شه 110 تهش میمونه قیمت 1هکتار 5میلیارد پولشه برای 110 تومن اونم تو گل تا زانو کار کردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها