درج عنوانی عجیب در قبوض آب

در اتفاقی بحث برانگیز درج مبلغی با عنوان جوانی جمعیت در قبوض آب برخی مشترکان خبرساز شده است.

درج عنوانی عجیب در قبوض آب

اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطلبی در حال انتشار است که در آن عنوان شده در قبض آب مشترکان مبلغی با عنوان جوانی جمعیت اخذ می‌شود که برخی این مبلغ را چهار هزار تومان عنوان کردند.

خبرگزاری دولت (ایرنا) در این خصوص توضیح داد:

 پیگیری‌ها از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نشان می‌دهد، مبلغ و ردیف آن فقط در قبض مشترکان پر مصرف اعمال و درج شده و برای سایر مشترکان چنین موضوعی صحت ندارد.

 بر اساس پیگیری‌ها در ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت آمده که دولت مکلف است جهت اجرای احکام این قانون بودجه لازم را در قوانین بودجه سنواتی و در ردیف‌های مشخص از محل درآمدهای ذیل برحسب نیاز تأمین و اختصاص دهد.

 در بند «ر» تبصره یک ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت افزوده: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از افزایش هزار ریال (۱۰۰ تومانی) به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب شهری مشترکان پرمصرف آب از طریق شرکت‌های آبفای شهری و به حساب خزانه واریز شود.

 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد تا برای سال ۱۴۰۱ اجرایی شود که مبلغ ۱۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب آب از مشترکانی که بالای الگوهای تعیین شده مصرف دارند، بر اساس این قانون اخذ خواهد شد و هم‌کنون در قبض آب مشترکان پرمصرف درج شده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • شیخ حسن حاجی حسین
    0

    از قلم افتاده بود عذر میخوام پیشاپیش گفته بودند که اب وبرق وگاز واتوبوس برای مردن سوریه ولبنان وعراق ویمن مجانی هست تکلیف بنزین روهم تموم کنید ازبس مردم سرپادرصف ایستادن برای خوشحال لحظه شماری میکنند

  • ناشناس
    0

    این قبض آب هستش اداره گاز الان یک سال داره از کل مشترکین به جای 9 درصد ارزش افزوده 15 درصد محاسبه میکنه و 10 درصد هم عوارض گاز رسانی میگیره هیچکس هم جوابگو نیست

  • ناشناس
    0

    حق انشعاب فاضلاب کم بود حق جوانی جمعیت هم به قبض آب مصرفی اضافه شد!

  • Hesam
    0

    ری استارت

  • ناشناس
    0

    بیشتر مردم عادی که پرمصرف هستند برای اینه که جمعیتشون بیشتره بنابراین از الگوی مصرف میزنند بالاتر!!!
    این پولی که به این بهانه میچاپن از مردم دقیقا برضد فرزندآوریه!!
    از بچه دارها میگیرند میریزند تو خزانه دولت برای خودشون که فرزند بیشتر بیارن نه مردم ایران!!!

  • 0

    دزدترین دولت تاریخ هزاران ساله ایران همینه ایران ستیز کامل
    وگرنه هر نفهمی هم اینو میفهمه که با اضافه شدن فرزند به خانواده مصرف آب به شدت افزایش پیدا میکنه
    این طرح حمایت برای اضافه کردن توله سگهای عرب و آخوندیه نه ایرانی!!

  • ناشناس
    0

    همه چیز از جیب مردم حتی جوانی و تولید مثلی که خود مردم نمیخواهند بچه دار شوند هم از جیب مردم . حالا که ازدواج نمیکنید و بچه دار نمیشید پولش رو بدین شما هم که ازدواج کردی و چهار تا بچه داری و مصرف اب واحدتون بخاطر بچه زیاد و حمام و مصارف خانگی بالا رفته باز هم باید پولشو بدبن . کلا زبان جمهوری اسلامی پوله تحریم هستیم شما مردم باید کمبودش رو جبران کنید نفت نمیفروشند بخاطر دشمنی با دنیا شما مردم باید مالیات بیشتر بدین اصلا خودتون و تفریج و ماشین و خون و حتی لباس جدید رو فراموش کنید هر چی پول دارین بدین مسئولین برادران نیاز دارند ، برادران اونور مرزمون هم بی پول شدن باید جبران کنید .

  • ناشناس
    0

    آقا حق تنفس رو هم بگیرین دیگه بابا
    نمیشه مجانی نفس بکشیم که
    پررو میشیم

  • ناشناس
    0

    شاید این اب را با اون اب اشتباه گرفته وشایدم چون میدوند بعد از اقدام به جوان سازی باید غسل کرد اب مصرف میشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها