پرفروش‌ترین بسته مرغ پاک شده؛ کیلویی ۱۳۶ هزار تومان!

مرغ کامل و خردشده در بسته ۱.۸ کیلویی تقریبا ۲۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

پرفروش‌ترین بسته مرغ پاک شده؛ کیلویی ۱۳۶ هزار تومان!

قیمت مصوب مرغ تقریبا از یک هفته قبل کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام شد اما هنوز در خرده‌فروشی‌ها آن را با قیمت بیشتری به مردم می‌فروشند. الان در شهری مثل تهران خرید یک کیلو مرغ می‌تواند تا کیلویی ۱۲۰ هزار تومان هزینه داشته باشد و وقتی سراغ مرغ قطعه‌بندی و پاک‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌رویم، قیمت مرغ دقیقا به کیلویی ۱۳۶ هزار تومان می‌رسد. چون بسته مرغ خردشده مهیاپروتئین را که تقریبا یک کیلو و ۸۰۰ گرم وزن دارد، ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروشند.

مرغ کامل خردشده برند مهیاپروتئین یکی از پرفروش‌ترین بسته‌های مرغ قطعه‌بندی‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که الان نسبت به یک ماه قبل ۵۰ هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود. اواسط فروردین امسال قیمت بسته مرغ کامل خردشده برند مهیاپروتئین ۱۹۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود و حالا آن را ۲۵ درصد گران‌تر می‌فروشند. این بسته به‌اسم مرغ بدون پوست و با وزن ۱.۸ کیلو فروخته می‌شود و به‌همین خاطر می‌توانیم قیمت هر کیلو از آن را ۱۳۶ هزار تومان بدانیم.

قیمت سینه مرغ مهیاپروتئین در بسته ۱.۸ کیلویی به ۳۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. یکی از گران‌ترین بسته‌های مرغ قطعه‌بندی‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که تا ۱۰ روز پیش آن را ۲۸۴ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروختند و در فروردین قیمتش ۲۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است. به‌این ترتیب قیمت یک کیلو از این بسته را باید به‌شکل تقریبی ۱۷۶ هزار تومان حساب کنیم. در این بسته معمولا چهارتا تکه سینه بدون استخوان مرغ می‌گذارند که وزن هر کدام از تکه‌ها چیزی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم است. البته این را هم باید اضافه کنیم که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسته ۱.۸ کیلویی سینه مرغ با استخوان مهیاپروتیئین هم وجود دارد که این یکی را ۲۶۱ هزار تومان می‌فروشند.

قیمت سینه مرغ پویاپروتئین با وزن هزار و ۸۰۰ گرم ۲۶۱ هزار تومان است. یعنی معادل بسته ۱.۸ کیلویی سینه مرغ با استخوان مهیاپروتیئن فروخته می‌شود و اگر مثلا به دو هفته قبل فلش‌بک بزنیم، متوجه رشد ۱۰ درصدی قیمت آن می‌شویم. چون تا آن موقع بسته ۱.۸ کیلویی سینه مرغ پویاپروتئین را ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروختند. در این بسته معمولا شش‌تا تکه سینه بدون پوست با وزن تقریبی ۳۰۰ گرم وجود دارد.

بسته ۱.۸ کیلویی ران مرغ پویاپروتئین را ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت این یکی تا دو هفته قبل ۲۰۸ هزار و ۸۰۰ بود و الان ۱۲ درصد گران‌تر فروخته می‌شود. شش‌تا تکه ران مرغ بدون پوست در این بسته می‌گذارند که وزن هر کدام از آن‌ها حول‌وحوش ۳۰۰ گرم است.

ساق مرغ آواپروتیئن در شهروند و بقیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای جزو بسته‌های پرفروش است. با وزن ۱.۸ کیلو فروخته می‌شود و قیمتش به ۲۶۱ هزار تومان رسیده است. تا دو هفته قبل قیمت بسته ۱.۸ کیلویی ساق مرغ آواپروتئین ۲۳۴ هزار تومان بود و قبل از عید آن را ۲۱۷ هزار تومان می‌فروختند. در بسته ۱.۸ کیلویی آواپروتئین ۱۲ تا ۱۵ تکه ساق مرغ پاک‌شده می‌گذارند که هر کدام از آن‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم وزن دارند.

قیمت بسته ۹۰۰ گرمی جوجه‌کباب زعفرانی رزا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ۱۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. در این بسته معولا ۱۰ تا ۱۲ تکه سینه بدون استخوان می‌گذارند که هر کدامشان ۸۰ تا ۱۰۰ گرم وزن دارند. همین بسته ۹۰۰ گرمی را دو هفته قبل در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروختند و یک ماه قبل قیمتش ۱۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

قیمت گوشت چرخکرده برند مهیاپروتئین در بسته نیم‌کیلویی به ۸۸ هزار تومان رسیده است. دو هفته قبل آن را ۷۹ هزار تومان می‌فروختند. نیمه فروردین امسال ۷۱ هزار تومان قیمت داشت و قبل از تعطیلات عید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شد. به‌این ترتیب قیمت بسته نیم‌کیلویی گوشت مرغ چرخکرده مهیاپروتئین در همین ۵۰ روزی که از سال جدید گذشته، تقریبا ۵۰ درصد گران شده است. بسته گوشت چرخکرده مهیاپروتین شامل ۷۵ درصد سینه و ۲۵ درصد ران است و می‌شود از آن در غذا‌هایی مثل ناگت، کباب کوبیده و کوکو و .. استفاده کرد.

پرفروش‌ترین بسته مرغ قطعه‌بندی‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

برند

بسته

قیمت

مهیاپروتئین

مرغ کامل (1.8 کیلو)

196 هزار و 200 تومان

مهیاپروتئین

سینه بدون استخوان (1.8 کیلو)

316 هزار و 800 تومان

پویاپروتئین

سینه با استخوان (1.8 کیلو)

261 هزار تومان

پویاپروتئین

ران مرغ (1.8 کیلو)

232 هزار و 200 تومان

رزا

جوجه زعفرانی (900 گرم)

174 هزار و 200 تومان

آواپروتیئن

ساق مرغ (1.8 کیلو)

261 هزار تومان

مهیاپروتئین

گوشت چرخکرده (نیم کیلو)

88 هزار تومان

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها