صفر تا صد کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

اشتغال زایی و کسب درآمد از طریق تولید میوه خشک ، این روز ها به یک کسب و کار پر رونق تبدیل شده است. اینجا صفر تا صد کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن را با هم بررسی می کنیم.

صفر تا صد کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

کسب درآمد از طریق تولید و فروش چیپس میوه، یک ایده خلاقانه و پر درآمد است. راه اندازی خط تولید میوه خشک علاوه بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال، موجب حفظ ارزش های منابع آب و خاک کشور نیز می شود چرا که مانع از ضایع شدن محصولات کشاورزی و باغی که برای تولید آن ها آب، خاک ، زمان و نیروی انسانی مصرف شده است، خواهد شد. راه اندازی خط تولید چیپس میوه نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد و تنها با خرید یک دستگاه خشک کن میوه می توانید کار خود را شروع کنید.  در ادامه صفر تا صد کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

میوه خشک کن چیست؟

خشک کن ها دستگاه هایی هستند که بدون ایجاد پختگی و تغییر رنگ، آب میان بافتی مواد غذایی شامل انواع میوه، سبزیجات، صیفی جات، لواشک و... را خشک می کنند. این دستگاه ها برای انجام این کار باید به فن و المنت یا کوره حرارتی مجهز باشند. بسته به این که میوه خشک کن گاز سوز باشد و یا برقی، از کوره گاز سوز یا المنت برای تامین حرارت آنها استفاده می شود؛ حرارت ایجاد شده نیز به کمک فن ها درون کابین یا محفظه دستگاه به گردش در می آید و محصول خشک می شود.

 

انواع دستگاه خشک کن میوه

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، دستگاه های خشک کن میوه به لحاظ مصرف سوخت به دو دسته برقی و گازسوز تقسیم بندی می شوند. اگر بخواهیم میوه خشک کن ها را به لحاظ عملکرد و حجم کاری آنها طبقه بندی کنیم، میتوان آنها را در سه نوع خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی دسته بندی کرد. میوه خشک کن های خانگی همانطور که از اسم آن مشخص است برای مصارف خانگی و شخصی مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان از آن جهت کسب درآمد استفاده کرد چرا که معمولا ظرفیت این دستگاه ها کم و سرعت خشک کردن آنها پایین است. از دستگاه های نیمه صنعتی که معمولا به صورت کابینی طراحی می شوند در کارگاه های کوچک تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک استفاده می شود. دستگاه های صنعتی نیز دارای ظرفیت های بسیار بالا هستند و از آنها در کارخانه های تولید چیپس میوه و فرآورده های غذایی خشک استفاده می شود. این دستگاه ها در دو مدل کابینی و تونلی طراحی و تولید می شوند البته نمونه های کابینی این دستگاه ها کاربرد بیشتر و عملکرد بهتری دارد.

راه اندازی کارگاه تولید چیپس میوه

برای این که کارگاه تولید میوه خشک خود را راه اندازی و تجهیز کنید ابتدا لازم است مشخص کنید که چه مقدار سرمایه را برای شروع این کار کنار گذاشته اید ، برآورد می کنید که حجم کاریتان چقدر باشد و هدف گذاریتان چیست؟ آیا قرار است کارگاهی که تجهیز می کنید تا یک سال جوابگوی حجم کارتان باشد یا حداقل تا پنج سال آینده را تامین کند. کلیه این عوامل تاثیر بسیار زیادی در انتخاب تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی کارگاه دارد. یک کارگاه تولید چیپس میوه به طور کلی نیازمند وان شستشو، میز کار، دستگاه خشک کن میوه، اسلایسر دستی میوه ، هسته گیر، پوست گیر، ترازو و دستگاه دوخت پلاستیک است. ظرفیت دستگاه خشک کن و برقی یا دستی بودن تجهیزات وابسته به حجم کاری شما و بودجه ایست که در اختیار دارید.

صفر تا صد کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

خرید میوه خشک کن

جهت خرید دستگاه خشک کن میوه لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • متناسب با فضای کارگاه و یا محلی که قرار است دستگاه خشک کن در آنجا قرار گیرد دستگاه خشک کن را انتخاب کنید. به ابعاد دستگاه و تناسب آن با عرض درب و چارچوب ها، ارتفاع سقف و ... حتما توجه داشته باشید.
  • دستگاه خشک کن خود را متناسب با حجم کار و نوع محصولی که قرار است تولید کنید، خریداری کنید.
  • شما علاوه بر بودجه ای که جهت خرید دستگاه و تجهیزات نیاز دارید، به سرمایه در گردش هم جهت خرید میوه تازه و اولیه احتیاج دارید.

جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان جهت خرید دستگاه و تجهیزات می توانید با کارشناسان گروه صنعتی زامنس تماس بگیرید و یا به سایت زامنس مراجعه کنید.

طرز تهیه میوه خشک با دستگاه خشک کن صنعتی میوه

ابتدا میوه های تازه، رسیده، سفت و فاقد هر گونه لک، کرم خوردگی و زدگی را از بازار تهیه و آنها را بررسی و پاکسازی نمایید. آنها را در وان شستشو میوه اتوماتیک و یا دستی، بشویید و اجازه دهید نم آنها گرفته شود. در صورت نیاز میوه ها را پوست گیری و هسته گیری نمایید. برای میوه ای نظیر سیب، گرفتن هسته آن الزامی است. سپس آنها را به کمک دستگاه اسلایسر دستی و یا برقی در ضخامت مناسب اسلایس کنید. میوه های ورقه شده را در سینی مخصوص دستگاه قرار دهید . سینی را داخل دستگاه گذاشته و اجازه دهید متناسب با نوع میوه، در دما و زمان مناسب بار تازه خشک شود.

مدت زمان خشک شدن میوه در دستگاه خشک  کن زامنس

دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند زامنس، به گونه ای طراحی شده اند تا در کمترین زمان ممکن انواع میوه، سبزیجات، صیفی جات، گیاهان دارویی و گل محمدی، لواشک و غذای تشویقی حیوانات خانگی را خشک کنند. در جدول زیر دما و زمان حدودی برای خشک کردن برخی از محصولات آورده شده است.

صفر تا صد کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

لازم به ذکر است که این دما و زمان گفته شده تقریبی است و با توجه به رطوبت محیط ، نوع دستگاه خشک کن، رطوبت محصول، فشار گاز و میزان بار ورودی به دستگاه ممکن است تغییر کند. حتما توجه داشته باشید از قرار دادن میوه و یا سبزیجات خیس در دستگاه جدا خودداری فرمایید.

کسب درآمد و فروش محصولات

در ادامه توضیحات راجع به صفر تا صد درآمد با دستگاه میوه خشک کن باید بگوییم که صرفا خرید دستگاه و تولید محصول جهت درآمد زایی کافی نیست. شما باید کلیه روش ها جهت فروش محصولات خود را به کار بگیرید. از ثبت سفارش تا خرده فروشی و عمده فروشی. فروش به صورت حضوری و آنلاین در کلیه پلتفرم های داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار دهید. شما می توانید کلیه سوالات خود در رابطه با خرید دستگاه و تجهیزات و فروش محصولات تولید شده را ، به صورت تلفنی از کارشناسان زامنس بپرسید.

دفتر مرکزی 03137882166

کارشناس 09133035686 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی مقدم نیا
    0

    به عنوان یک مهندس کشاورزی این ایده را جهت جلوگیری از خام فروشی و تنظیم بازار بسیار قبول دارم از طرفی همین امر که مانع از فساد محصولات می شود هم بسیار قابل توجه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها