خبر مهم وزیر نیرو برای کارمندان

ساعت کاری ادارات دوباره از این تاریخ تغییر می‌کند

وزیر نیرو گفت:بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال‌جاری، ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.

ساعت کاری ادارات دوباره از این تاریخ تغییر می‌کند

علی اکبر محرابیان در همایش سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو از تعیین تکلیف ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق در تابستان امسال خبر داد و گفت: «بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال‌جاری، ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.»

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» گفت: «بی‌تردید مهم‌ترین وظیفه ما در این مسیر همراهی با دولت و ارکان مختلف نظام در تحقق این شعار است؛ البته تلاش برای مهار تورم در سال‌های مختلف صورت گرفته اما در سال ۱۴۰۲ این امر به صورت متمایز، علمی و اثربخش پیگیری می‌شود.»

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌های وزارت نیرو تابع این هدف است، افزود: «تأمین آب و برق مهم‌ترین رکن تولید است و بر این اساس با مجموع ناترازی موجود در صورت مدیریت بهینه مصرف و تقاضا مسیر برای رشد تولید هموار می‌شود.»

وی یادآور شد: «در تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب با ناترازی ۱۴ هزار و ۲۰ هزار مگاواتی برق روبرو بودیم، این در شرایطی است که با احتساب ۷۰ هزار مگاوات تقاضا این امکان وجود داشت که در اوج مصرف ۶ ساعت محدودیت برق در همه بخش‌ها اعمال شود.»

وی در این‌باره ادامه داد: «این در حالی است که با مدیریت مناسب در کنار تأمین برق بخش خانگی و عدم خاموشی در تابستان ۱۴۰۱، برق مازاد برای تقویت و رشد ظرفیت تولید به بخش تولید کشور ارائه شد.»

محرابیان با بیان اینکه در تابستان سال گذشته رشد مصرف برق خانگی برابر صفر بود، گفت: «از ۱۵ خرداد تا نیمه شهریور ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد با کاهش مصرف در بخش خانگی روبه‌رو شدیم، این در حالی است که از ۲۹ اردیبهشت تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، بر اساس جدول یک تا سه نوبت، خاموشی اعمال می‌شد.»

وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: «در بخش اداری برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص شده است، خوشبختانه هیأت دولت ساعت فعالیت اداری را در اسفند ۱۴۰۱ مصوب کرد و بر اساس آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار اداری از ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود، ضمن اینکه یک ساعت پیش از پایان ساعت کار اداری دستگاه‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.»

وی در ادامه به موضوع بند «ع» تبصره ۸ اشاره کرد و گفت: «اجرای این برنامه به مثابه تخصیص منابع آب برای توسعه طرح‌های صنعتی کشور است؛ امروز صنایعی وجود دارند که به دلیل عدم ظرفیت منابع آبی امکان توسعه ندارند، اما اجرای این قانون می‌تواند تا ۲ میلیارد متر مکعب به ظرفیت منابع آبی صنایع کشور اضافه کند.»

محرابیان از این برنامه با عنوان «بازتخصیص آب به صنایع» یاد کرد و افزود: «از این طریق، بازتخصیص آب به صنایع کشور با اولویت منابع آب غیرمتعارف اعم از دریا، پساب و غیره صورت می‌گیرد که با ایجاد ارزش افزوده برای آب و در نهایت توسعه صنعت و رشد تولید همراه خواهد بود.»

 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    0

    بنظرم بهتره یه تفکیک بین ادارات قائل شد. مثلاً ساعت کاری بانکها و اداراتی که ارباب رجوع مردمی دارند تغییر نکنه
    آخه کی ۶ صبح می‌ره بانک...؟!

  • ناشناس
    0

    بنظرم بهتره یه تفکیک بین ادارات قائل شد. مثلاً ساعت کاری بانکها و اداراتی که ارباب رجوع مردمی دارند تغییر نکنه
    آخه کی ۶ صبح می‌ره بانک...؟!

  • ناشناس
    0

    يگ گروه را هم استخدام كنيد ،،،براي تعغير ساعت

  • ناشناس
    0

    دلقک بازی

  • ناشناس
    0

    با این شرایط اختصاص وعده ناهار به کارکنان دولت که اضافه کاری نمی کنند قطع خواهد شد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اضافه کاری در ادارات چه کار بکنی چه نکنی پرداخت میشه. حالا به رییس آن اداره مربوطه که به هر بیکار در اداره چند ساعت اضافه کار بده. آیتمهای اصافه کار ساز ماهانه ادارات از نگاه روسای ادارات:
      خواب ۱۲ ساعت
      کامپیوتر باز ۱۴ساعت
      خوردن۱۶ساعت
      خرید برای خونه۱۴ساعت
      پاره کردن کاغذ۶ ساعت
      به ارباب رجوع بگی اتاق کناری۵ ساعت
      به ارباب رجوع بگی رییس تشریف ندارند ۷ ساعت
      به ارباب رجوع بگی رییس رفته مامویت۴ ساعت
      به ارباب رجوع بگی رییس جلسه داره۳ ساعت
      به ارباب رجوع بگی رییس مرا خواست۳ ساعت
      به ارباب رجوع بگی بعدا بیا ۸ ساعت
      به ارباب رجوع بگی به همکارم مربوط بود ایشون هم منتقل شد منتظر باش تا همکار جدیدمون بیاید به شما خبر میدهیم۱۱ ساعت

  • ناشناس
    0

    بنظرم ساعت کار 6 تا 1 ساعت منطقی نیست اولا" ساعت 6 تا 8/5 ارباب رجوع نیست در ثانی مصرف برق در ساعات اولیه در مناطق گرمسیری فرقی نداره در این ساعات اولیه هم مصرف هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هدف از این اقدام، کاهش هزینه های جاری دولت از بابت حذف اضافه کاری و وعده ناهاری بیشتر کارمندان و کاهش مصرف برق کامپیوتر و وسایل خنک کننده است و خدمت به ارباب رجوع مطمح نظر نیست!

  • ناشناس
    1

    ندانم کاری یه سری بیسواد بی تجربه که دور همی دارند مملکت را بر باد می دهند. این چندمین تغییر ساعت کار است؟ بی فکر چیزی را تصویب می کنند و بعد که گندش در می آید هی تغییر می دهند. در ضمن بچه مدرسه ا ی که هفت و نیم هشت شروع می کنند را کی ببره مدرسه؟

    نظرات شما -
    • محمد مهدی
      5

      برادر تابستون که مدرسه ها تعطیل !!!

    • ناشناس
      0

      محمد مهدی جون الان بهاره نه تابستون

  • ناشناس
    1

    داداش ما جوان ها ساعت ۱۲ظهر تازه بیدار میشیم ما شب کاریم واسه ما ساعت شب کاری بزارید

  • بهرام
    0

    دکتر بهرام نیکخو پاتولوژیست در سنندج که مدت پانزده سال است رییس دانشکده پزشکی است و حقوق هیئت علمی میگیرد آزمایشگاه پاتولوژیش از ۶صبح تا ۱۰شب و هر شش روز هفته باز و فعال است تبعیض تا کی؟؟

  • 🐜
    1

    بفکرسفره ملت باشید که خربزه آب است ملت راب نان خالی خوری انداختید صحبت از عقب وجلو کردن ساعت می‌کنید

  • شب کاری ادارت= افزایش بهره وری
    1

    به ابراهام رییسی بگویید یک بار تصویب کند ادارات از ساعت۱۰شب تا۶ صبح باز باشند چون اکثریت که به اداره مراجعه میکنی یا خوابیدند یا ماموریتند یا در حال خوردن هستند. اون بقیه هم در حال زیر آب زدن هستند.که همه در شب بهتر انجام می شود.

  • به آغ
    0

    لطفا ساعت کاری را برای کارمندان پیر و سابقه بالا که توسط آشناهای با نفوذشان همچنان شاغل هستند جوری تعیین کنید که زیاد به آنها سخت نگذرد همکاران زیرساخت

  • وزیر
    0

    وزیر بی لیاقت و بی کفایت بهداشت
    در حالی که دولت جلسه دارد و درباره مسایل بی اهمیت و برای آینده مصوبه می دهد چرا تعرفه سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت که از ابان ۱۴۰۱ به دولت ارایه شده عمدا به تاخیر می اندازید و سال جدید هم امد و در جلسه ازخودت بی کفایت تر وزیران دولت تصویب نمیشود؟؟؟

  • علی
    0

    وزیر محترم نمیتونه قانون ساعات کاری ماهیانه رو تخفیف بده چون مخالف قانون هست . محبوره بگه از ساعت ۶ ولی عملا هر سال برای ساعات پیک از ۷تا ۱۳عملی میشه که خیلی تاثیر گذاره در کاهش مصرف

  • ناشناس
    0

    من فلسفه قانون عدم تغییر ساعت رو درک نکردم. این که همون شد

  • ناشناس
    0

    عملا میشه 6-12. 12 برای نماز و ناهار تعطیل می کنند و بعیده تا 1 برگردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها