نماینده مردم تبریز در مجلس:

یکی از مشکلات اساسی مردم در سال جدید معیشت مردم و تورمی است

یک نماینده مجلس گفت: ابرچالش سال ۱۴۰۲ مشکلات تورمی و اقتصادی است و مجموعه حاکمیت و سیاست باید راهکاری را برای برون رفت از این مشکلات ارائه دهند. راهکار هم چیزی نیست که به سادگی شکل بگیرد.

یکی از مشکلات اساسی مردم در سال جدید معیشت مردم و تورمی است

مسعود پزشکیان دیگر نماینده‌ای است که ابرچالش سال ۱۴۰۲ را معیشتی دانسته و گفت: ابرچالش سال ۱۴۰۲ مشکلات تورمی و اقتصادی است و مجموعه حاکمیت و سیاست باید راهکاری را برای برون رفت از این مشکلات ارائه دهند. راهکار هم چیزی نیست که به سادگی شکل بگیرد. بیشتر اوقات اقتصاددانان گفته اند که مجموعه‌ای از مداخلات است که می‌تواند این روند را اصلاح کند. اینکه بگوییم این کار را انجام دهیم و درست می‌شود نشانه جهل و ساده گرفتن قضیه است.

پزشکیان ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی مردم در سال جدید معیشت مردم و تورمی که به وجود آمده خواهد بود؛ در بودجه گفت شده ۴۵ درصد تورم خواهیم داشت، حقوق‌ها را ۲۰ درصد افزایش دادند و از سوی دیگر برای ماشین، مسکن، برق، ... مالیات اضافه شده است. درصد افزایش کم، اما تورم بالا است و به دلیل مالیات‌ها قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و کسانی که عادی زندگی می‌کردند با مشکلات اقتصادی رو به رو خواهند شد و این خود به خود چالش به وجود خواهد آورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات سال جاری حضور اصلاح طلبان را خواهیم داشت؟ گفت: بستگی به جهت‌گیری‌ها دارد یکی از آن‌ها فقهای شورای نگهبان است که چگونه می‌خواهند تصمیم بگیرند و دوم اینکه آیا می‌توانیم زمینه را باز کنیم که همه بتوانند حضور داشته باشند چون با این روند حلقه را تنگ‌ و تنگ‌تر می‌کنیم و باید صبر کنیم تا ببینیم آن‌ها چه تصمیمی می‌گیرند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها