توصیه یک کارشناس ارشد آمریکایی به پنتاگون:

بیت کوین استخراج کنید تا همچنان ابرقدرت باقی بمانید

در یک پایان‌نامه جدید کارشناسی ارشد، فردی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ادعا کرده است که بیت‌کوین تنها نوعی پول دیجیتال نیست؛ بلکه سلاحی است که پنتاگون در جنگ‌های مدرن باید از آن استفاده کند.

بیت کوین استخراج کنید تا همچنان ابرقدرت باقی بمانید

جیسون لوری، یکی از افراد شاخص نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا، در یک پایان‌نامه جامع ۴۰۰ صفحه‌ای می‌گوید که سازوکار اجماع در اثبات کار بیت‌کوین، نشان دهنده یک تغییر عظیم در شیوه جنگ قدرت‌های جهانی است.

پولیتیکو روز پنج‌شنبه گذشته در یک گزارش تفصیلی نوشت که به‌جای چکمه‌های روی زمین یا سلاح‌های اتمی در آسمان، لوری به کشورهای جهان پیشنهاد می‌کند که برای پاداش بلاک بیت‌کوین با یکدیگر رقابت کنند.

«نیروی فضایی» جدیدترین نام تجاری نیروهای مسلح ایالات متحده است که در دسامبر ۲۰۱۹ ایجاد شد. این نام تجاری مسئول سازمان‌دهی، آموزش و تجهیز افراد نظامی در سراسر ایالت‌ها برای حفاظت از منابع آمریکا و متحدان است.

لوری یک مهندس فضانورد فعال در نیروی فضایی ایالات متحده و همکار دفاع ملی ایالات متحده در موسسه فناوری ماساچوست است که وظیفه او طبق آخرین بیوگرافی نوشته شده در کتابش، مشاوره به پرسنل ارشد نظامی درباره پیامدهای بیت‌کوین است.

پایان‌نامه لوری در ماه فوریه بصورت کتاب با عنوان «نرم‌افزار: یک نظریه جدید درباره پیش‌بینی قدرت و اهمیت استراتژیک ملی بیت‌کوین» منتشر شد. 

گفته می‌شود او سناریویی را توصیف می‌کند که در آن دولت‌ها آن را با «هش ریت» انجام می‌دهند. مبارزه با چیزی شبیه به یک جنگ سرد است و غنایم آن، بیت‌کوین و حقوق مباهات دیجیتالی (Digital Bragging Rights) که از سوی گردآورندگان آثار دیجیتالی جمع‌آوری می‌شود، هستند.

در بخشی از این پایان‌نامه آمده است که «لوری با استفاده از مفاهیم علمی زیست‌شناسی، تکامل، انسان‌شناسی، علوم سیاسی و تئوری کامپیوتر، پویایی تصویر قدرت در جامعه بشری را خلاصه می‌کند و استدلالی برای این موضوع ارائه می‌دهد که چرا فناوری‌های اثبات کار در حال ظهور (یعنی بیت‌کوین) تاثیر شگرفی بر سازماندهی، همکاری و رقابت انسان‌ها در مقیاس جهانی از طریق توانمندسازی جمعیت‌ها برای ایجاد قدرت فیزیکی از طریق فضای سایبری خواهند داشت».

طبق گزارش لوری، اجماع بیت‌کوین [طبق الگوریتم اجماع-Consensus Algorithm] می‌تواند برای جلوگیری از حملات محروم‌سازی از سرویس (DoS) مورد استفاده قرار گیرد که این امر باعث می‌شود از ارسال هرزنامه به سیستم‌های نرم‌افزاری پرهزینه جلوگیری شود. 

بنابراین اگر این دارایی بر این اساس دیده شود، به نفع ایالات متحده برای محافظت از شبکه و تقویت صنعتی برای استخراج ارز دیجیتال داخلی خواهد بود.

بیت‌کوین؛ ضرورت استراتژیک ملی

لوری در یک هشدار جدی به سیاستگذاران ایالات متحده، ادعا می‌کند که این کشور باید بلافاصله از بیت‌کوین حمایت کرده و آن را بپذیرد تا از معضل دست دادن جایگاه خود به‌عنوان یک ابرقدرت جهانی جلوگیری کند.

در توضیحات کتاب آمده است: «سرگرد لوری به این نتیجه می‌رسد که بیت‌کوین یک ضرورت در استراتژی ملی است که ایالات متحده باید در سریع‌ترین زمان ممکن از آن حمایت کند؛ در غیر این صورت با خطر از دست دادن رهبری خود به‌عنوان یک ابر قدرت در قرن بیست و یکم مواجه می‌شود.»

لوری همچنین معتقد است که شبکه بیت‌کوین مانند مسیرهای تجاری دریایی است؛ یعنی برای مبادلات اقتصادی مناسب است. بنابراین حفاظت از آزادی ناوبری در این شبکه بسیار مهم است همانطوری که ایالات متحده از مسیرهای تجاری محافظت می‌کند.

او درنهایت پیشنهاد می‌کند که ایالات متحده بیت‌کوین را ذخیره کند، صنعتی داخلی برای استخراج آن ایجاد کند و حمایت‌های قانونی را برای این فن‌آوری گسترش دهد.

کتاب آقای لوری جزو کتاب‌های پرفروش در سایت آمازون است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها