مرغ در آستانه نوروز پر کشید

در استانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار به قیمت مصوب رسیده و در سطح شهر با افزایش قیمت ان مواجه هستیم.

مرغ در آستانه نوروز پر کشید

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل ۶۶ تا ۷۰ هزار تومان است که البته در برخی مناطق با قیمت هر کیلو ۷۲ هزار تومان و در مناطقی دیگر نیز کمتر از ۶۶ هزار تومان هم عرضه می شود.

در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز بر اساس نرخنامه این سازمان با قیمت هر کیلو ۶۳ هزار تومان یعنی قیمت مصوب عرضه می شود؛ این در حالی است که چند هفته پیش قیمت ها در میادین میوه و تره بار بسیار کمتر بوده و روزهایی ۱۷هزار با قیمت مصوب فاصله داشته و کمتر بود.

متاسفانه قیمت مرغ نسبت به ابتدای اسفندماه با افزایش مواجه شده است؛ ایندر حالی است که در استانه سال نو و اغاز ماه مبارک رمضان هستیم و مصرف مرغ در خانواده ها افزایش پیدا می کند اما این افزایش قیمت با وجود وعده های مسیولین مبنی بر عدم گرانی مرغ با افزایش قیمت ان در سطح شهر تطابق ندارد.

این افزایش قیمت در حالیست که چندی پیش رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفته بود که مرغ باید با قیمت مصوب هر کیلو ۶۳ هزار تومان فروخته شود و فروش بیش از نرخ مصوب گرانفروشی است.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • رابی
    1

    مملکت مافیایی و بی قانون همین است.هر کسی هر قیمتی دلش بخواه می فروشد.

  • ناشناس
    0

    هرج و مرج تواقتصاد و همه چیز موج میزنه،خسته نشدید

  • ناشناس
    0

    علت افزایش قیمت مرغ به بیش از کیلویی ۵۰ هزار تومان ناشی از سیاستهای غلط وزارت جهاد کشاورزی است. وزارت جهاد کشاورزی چنانچه مرغ منجمد درجه یک را از کشورهای ترکیه و برزیل بطور متوالی و مستمر و به شکل گسترده وارد کند و کیلویی ۲۰ هزار تومان کمتر از نرخ یک کیلوگرم مرغ تازه تولید داخل در بازار مصرف توزیع کند قیمت مرغ تازه هیچ وقت امکان افزایش توسط تولید کنندگان و دلالان را نخواهد یافت.

    نظرات شما -
    • 19

      وقتی مرغ برای مرغدار از این قیمت بیشتر خرج برمیدارد چرا حرفی از سر بی اطلاعی می زنید

    • ناشناس
      0

      به کاربر ۱۷:۳۰: در حال حاضر یک مرغ زنده ۲ کیلوگرمی برای مرغدار از موقع جوجه ریزی تا کشتار که ۴۵ روز زمان می برد بیشتر از ۸۰ هزار تومان هزینه در پی ندارد. اگر برای مرغدار با مبالغ اعلامی نمی صرفد بهتر است به شغل دیگری مانند بساز بفروشی بپردازد!

  • ناشناس
    3

    باسلام،،ماه رمضان در راه است، وقیمتها را کاهش دهید، ثواب دارد ،مردم روزه میگیرن، دعا می‌کنند، و برکت بر زندگی شما بیشتر می‌شود..یاعلی

  • علی
    15

    تا چند وقت پیش مرغ ارزان تر از قیمت مصوب بود و مرغدارها ورشکست شدن حالا که به قیمت مصوب رسید و تازه هنوز هم با ضرر توام هست می گید متاسفانه ، جهت اطلاع دوستانی که حرف از واردات می زنند مرغ در جهان به قیمت ۱.۵ دلار به فروش می رسد که میشه کیلویی هفتاد بفرمایید از خارج وارد کنید تازه به نفع تولید کننده میشه

    نظرات شما -
    • به: علی
      0

      دوست عزیز! شما مثل اینکه جدول ضرب و حساب و کتاب هم بلد نیستید! قیمت مرغ وارداتی به نرخ ۱/۵ دلار با ارز نیمایی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان که دولت یا تجار وارد می کنند می شود ۴۲۷۵۰ تومان نه ۷۰۰۰۰ تومان!!! ضمن اینکه شما نمی خواهد نگران سود و زیان تولید کننده مرغ باشید! تولید کننده مرغ اگر یک ماه از دوازده ماه سال مرغ را به قیمت کمتر از نرخ عادله بفروشد در عوض یازده ماه دیگر سال مرغ را بیشتر از نرخ عادله خواهد فروخت!

  • 🐜
    0

    🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓 خروس کیلوچند....من اعتراض دارم چرا همش مرغ کشتار می کنید چندسال هم خروس کشتارکنیدواسمو بزاریدخروس داری شاید قیمت ها بشکند

  • ناشناس
    0

    مرغ باس بشه کیلویه ملیون تادست برداره

  • ناشناس
    9

    آخه این دولت بیچاره به کدامیک رسیدگی کند

    نظرات شما -
    • پیشگو
      0

      وظیفه دولته به همه چی رسیدگی کنه. همانطور که خیلی ادعایشان میشد. شعار دادن خیلی راحته، عمل کردن مهمه

  • ناشناس
    0

    دولت سیزدهم برای کسب درآمد اقدام به حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری و جایگزین کردن آن با ارز فرزینی ۲۸۵۰۰ تومان کرد همین امر موجب گردید قیمت نهاده های دام و طیور افزایش یافت و به تبعیت از آن قیمت مرغ افزایش یابد !

  • ناشناس
    1

    بازنشستگان و کارگران بیشتر به زیر خط فقر سقوط می کنند و هیچ کس صدای آنها را نشنیده و نخواهد شنید

  • Amir
    0

    دوستانی که به گرانی یاارزانی قیمت مرغ انتقاددارید ،مطمعن باشید هیچ گوش شنوائی برای این انتقادات وجودندارد،وهیچ مقامی خودرامسئول وپاسخ گو نمیداند،فقط باید منتظر ماند به شرت حیات،درآستانه انتخابات آینده بمدت کوتاهی دوبار مملکت گل وبلبل میشود ،مسئولین ازمردم میشوند وبا مردم!

  • ناشناس
    2

    هر کیلومرغ درپایان دولت رییسی=۳۰۰هزارتومان

  • نعمت
    0

    چقدر با اعصاب مردم بازی می کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها