وزیر کار:

دستمزد کارگران با معیارهای سبد معیشت و تورم تعیین می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل حقوق و دستمزد کارگران براساس معیارهای سبد معیشت و تورم هفته‌های آینده تعیین می‌شود.

دستمزد کارگران با معیارهای سبد معیشت و تورم تعیین می‌شود

سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این هفته های آینده حداقل حقوق دستمزد کارگران را مشخص می کنیم، از تشکیل کارگروه تعیین حقوق و دستمزد ذیل معاونت روابط کار خبر داد و گفت: تلاش می کنیم به صورت سه جانبه و با کسب نظرات نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت حقوق و دستمزد کارگران مشخص و اعلام شود.

وی توجه به سبد معیشت، تورم و لایحه بودجه را از معیارها برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران ذکر کرد و گفت: در استان ها نیز کارگروه های سه جانبه برای اعلام نظر کارشناسی تشکیل و راه اندازی شده است.

وزیر تعاون درباره اشتغال ایجاد شده در کشور با اظهار این که فراتر از برنامه پیش بینی شده شغل ایجاد شد گفت: تاکنون ۱.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد شد که از طریق سامانه های مختلف نظیر رصد وزارت تعاون، استانداری ها و ادارات کل قابل پایش و ارزیابی است.

مرتوضی کاهش نرخ بیکاری را موید ایجاد اشتغال در کشور ذکر کرد و گفت: در مازندران نیز میزان اشتغال ایجاد شده ۱۰۸ درصد است.

منبع: بازار
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بربادباد
    0

    حقوق مجلسیان نجومی تر بادا

  • ناشناس
    1

    ما از دولت سیزدهم باصطلاح انقلابی تقاضا داریم فقط در تعیین دستمزد کارگران اقدامی نکند باعث تعدیل و کاهش چشمگیر نیروی انسانی در کارگاهها شود و از دولت جمهوری اسلامی غیر از تقاضای بیکار نکردن نیروی کار انتظار ایجاد اشتغال پایدار نداریم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها