لرزه برجام به بازار ارز و سکه؛ ریزش قیمت ها ادامه دارد؟

در حالی بازارها امروز کار خود را آغاز می‌کنند که شیب نزولی قیمت‌ها در بازارهای طلا، سکه و ارز ادامه دارد.

لرزه برجام به بازار ارز و سکه؛ ریزش قیمت ها ادامه دارد؟

دیروز هر قطعه سکه امامی یک کانال عقب رفت و وارد کانال ۲۷ میلیون تومان شد و دلار نیز سطح ۵۰ هزار را از دست داد و وارد دامنه ۴۰ شد.

به این ترتیب، هر دلار آمریکا دیروز در بازار ۲۷ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان قیمت پیدا کرد و دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۸۸۹ تومان به فروش رفت. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان قیمت داشت.

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که بازگشت فضای امید به احیای برجام، توانسته ترمز قیمت‌ها را بکشد و بازارها را نزولی کند.

به باور آنها، در صورت احیای برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی، بخشی از کسری بودجه رو به افزایش دولت با تامین بیشتر ارز حاصل از فروش نفت پوشش داده می‌شود و همین موضوع، از شتاب نقدینگی و تورم در اقتصاد کشور می‌کاهد.

در این میان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز اعلام کرد: تیم فنی آژانس به زودی برای شرکت در جلسات با ایران در خصوص حل وفصل مسائل پادمانی، راهی تهران می‌شود.

بنا به این گزارش، در همین حال کارشناسان اقتصادی معتقدند تصمیم بانک مرکزی مبنی بر خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی و افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار نرخ ارز نقش موثری در کنترل بازار و کاهش قیمت دلار دارد.

بر همین اساس، کامران سلطانی‌زاده، رییس کانون صرافان در خصوص روند کاهش نرخ ارز در بازار معتقد است: اگر عرضه ارز در سامانه نیمایی طبق دستور بانک مرکزی به سرعت توسط پتروشیمی ها اجرایی شود و پتروشیمی ها به صرافی مجاز تحت نظر بانک مرکزی ارز بدهند باز هم شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • 🐜
    1

    برجام دیگه مرده این یک توافق دیگریست توافق بین ایران وامریکا واروپا برقرار خواهد شد خط قرمز کشیده شده است روی روسیه وچین گدازده

  • ناشناس
    1

    امیدواریم قیمت سکه و طلا به قیمت واقعی خودش به عقب برگردد، تافرزندانمان بتوانندازدواج کنندو توان خریدش را داشته باشن.
    باتشکرازمسئولین،بابت کاهش قیمت دلار و سکه وطلا.

    نظرات شما -
    • 🐜
      0

      فقط دعاکنید ایران وامریکا واروپا ب توافق نهایی رسیده واشتی باجهان همه چی ب روال معمول برمیگردد ب امید خدا جان رفاه واسایش وارامش نسبی قسمت همه ملت شریف ومظلوم ایران بشه آمین بخدامسپارمتون

  • ناشناس
    0

    خداکنه ارزان کنن تابه قیمت واقعی به عقب برگردد.

  • ناشناس
    1

    سال 1402 وضعیت تورم و گرانی به مراتب سیاه تر و سخت تر خواهد شد.هی الکی اینجا نیاین انشالله ماشالله بگید که درست میشه.یکم مطالعه کنید اقتصاد یاد بگیرید. این اقتصاد نابود شده در بهترین شرایط ممکن حداقل 10 سال زمان نیاز داره تکون بخوره

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      1

      شایدهم۴۰سال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها