جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی امروز 11 اسفندماه در محل وزارت کار برگزار شد. بررسی دررابطه با دستمزد یکی از دستورات این جلسه بوده است؛ اما اخبار رسیده از جلسه حکایت از این دارد که درباره دستمزد نتیجه نهایی حاصل نشده است.

جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

بنابر این گزارش، به احتمال زیاد تا 10 روز آینده جلسه شورای عالی کار برای دستمزد 1402 به صورت جدی برگزار خواهد شد.

ملاک کارگران برای ورود به چانه زنی اصلی مزد تعیین عدد و رقم سبد معشیت است که تاکنون هنوز این رقم تعیین نشده است.

در جلسه امروز مقرر شد که در جلسه های بعدی کمیته مزد هزینه های سبد معیشت بر اساس نرخ تورم بهمن ماه آنالیز شود و سپس بررسی ها برای تعیین رقم سبد معیشت صورت گیرد.

جلسه امروز شورای عالی کار مختص دستمزد نبود بلکه اصلاح آیین نامه دادرسی کار هم در دستور کار قرار داشت اما در روزهای آینده مذاکرات مزدی به صورت جدی آغاز خواهد شد و نشست بعدی شورای عالی کار پیرامون دستمزد و چانه زنی آن خواهد بود.

آهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره جلسه گفت: اعدادی دررابطه با سبد معیشت یا دستمزد امروز مطرح نشد؛ بدون شک تاانتهای سال دستمزد تعیین می شود.

وی افزود: اگر عدد و رقمی در فضای مجازی دررابطه با رقم دستمزد عنوان می شود کذب است و آن را تأیید نمی کنم.

آهنی ها بیان کرد: فعلا نمی توانیم درصدی را پیشنهاد دهیم چرا که هنوز آمار هزینه های سبد معیشت و نیز تورم از سمت کمیته دستمزد اعلام نشده است.

همچنین آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درخصوص جلسه امروز گفت: هنوز نرخ سبد معیشت تعیین نشده به همین دلیل نمایندگاه کارگران و کارفرمایان و دولت، به جمع بندی برای عدد و رقم مزد نرسیدند و مقرر شد پس از بررسی قیمت ها، بر اساس نرخ تورم بهمن ماه در جلسات بعدی کمیته مزد، عدد و رقم سبد معیشت محاسبه و در روزهای آینده، مذاکرات جدی دستمزد 1402 کلید بخورد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    بهمن ماه خودشون اعلام کردن تورم نرخ خوراکیها یا همون سبد معیشت 70 درصد و تورم بهمن 54درصد بوده حالا کدوم ملاکه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هیچکدام

  • ناشناس
    0

    آفتابه و لگن هفت دست شام و ناهار هیچی!

  • ناشناس
    0

    نتیجه نهایی 29 اسفند مشخص میشه افزایش 10 درصدی بقیه شم فیلمه وشامورتی بازی .

  • ناشناس
    0

    تورم ؟ مگه اصلا در نظام مقدس در این ۴۴ سال تورم داشته ایم ؟ این حرفها سیاه نمائی و پروژه شکست خورده دشمن است. ما برای مادیات انقلاب نکردیم چون قبل از انقلاب ارزانی فراوانی اشتغال پاسپورت معتبر صنایع پیشرفته و .... که داشتیم فقط برای اسلام انقلاب کردیم که بحمدالله ۴۴ سال است حاکمیت دارد و قطار پیشرفت کشور هم موجب اعجاب و حسادت شرق و غرب و شمال و جنوب شده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها