آغاز به‌ کار بازار جدید ارز و طلا از فردا

طبق وعده‌ای که رییس کل بانک مرکزی داده بود، فعالیت مرکز مبادلات ارز و طلای ایران از فردا یکشنبه مورخ 25 بهمن ماه به صورت رسمی در محل بازار متشکل ارز آغاز خواهد شد.

آغاز به‌ کار بازار جدید ارز و طلا از فردا

 بر اساس مصوبه اخیر هیات پول و اعتبار، فعالیت مرکز مبادلات ارز و طلای ایران از فردا یکشنبه مورخ 25 بهمن ماه به صورت رسمی در محل بازار متشکل ارز آغاز خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا وعده‌ای بود که رئیس کل بانک مرکزی دو هفته پیش در راستای ساماندهی و توسعه بازار در حوزه طلا و ارز که شامل اسکناس و حواله می‌شود داده بود که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار به زودی شروع به کار خواهد کرد.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود در این خصوص گفت: بازار ارز و طلا تا دو هفته دیگر و در سامانه طراحی شده تحت عنوان کاپیتان راه اندازی می شود. بیماری خارج از کشور یا شرکت های هواپیمایی و آژانس های گردشگری نیاز به ارز دارند، در بازار ارز و طلا و البته تحت نظارت در قالب سیستم کاپیتان رضایت خواهند داشت.

سامانه ناخدا در کنار مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز به ایران از فردا راه‌اندازی می‌شود و قرار است ارز خدماتی و غیربازرگانی را که مصارف ۳۸ گانه از جمله ارز درمانی، ارز ماموریت، امور دانشجویی، اعزام برای شرکت در مسابقات، زیارتی و سیاحتی و غیره دارد، تامین کند که البته هر یک از این مصارف نیازمند شرایط و ضوابطی است که متقاضیان آن باید داشته باشند که مشمول این نوع از ارز خدماتی شوند.

منبع: اکو ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها