پیاز بار دیگر رکورددار گرانی خواهد شد؟ / افزایش قیمت ۷هزار تومانی فقط در یک هفته

طبق آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و سبزی قیمت عمده هر کیلوگرم پیاز در کمتر از یک هفته تا ۷ هزار تومان افزایش داشته است، با این شرایط به نظر می‌رسد بار دیگر پیاز رکورد دار افزایش قیمت در گروه کالا‌های خوراکی سبزیجات و حبوبات باشد.

پیاز بار دیگر رکورددار گرانی خواهد شد؟ / افزایش قیمت ۷هزار تومانی فقط در یک هفته

براساس گزارش مرکز آمار ایران درباره تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور، در دی ماه سالجاری در گروه کالا‌های خوراکی سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پیاز " با ۴٣، ٩ درصد، " بادمجان" با ٢٩. ۵ درصد و " کدو سبز" با ١۶. ٣ درصد است.

طبق آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و سبزی به نظر می‌رسد پیاز مانند ماه گذشته بار دیگر در بهمن ماه سال جاری، رکورد دار گرانی در گروه کالا‌های خوراکی سبزیجات و حبوبات باشد.

در نرخنامه اتحادیه میوه و سبزی که در ابتدای ماه جاری منتشر شده بود، قیمت عمده هر کیلوگرم پیاز زرد در میادین با افزایش ۲ هزار تومانی در سقف قیمت به ۱۸ هزار تومان، هر کیلوگرم پیاز سفید با افزایش ۲ هزار تومانی در سقف قیمت به ۱۸ هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز قرمز با افزایش ۲ هزار تومانی در سقف قیمت به ۲۲ هزار تومان رسیده بود.

در نرخنامه جدید این اتحادیه، قیمت عمده هر کیلوگرم پیاز زرد در میادین بار دیگر افزایش یافت و با افزایش ۵ هزار تومان در کف قیمت و ۷ هزار تومان در سقف قیمت از ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان به ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم پیاز سفید با افزایش ۵ هزار تومان در کف و ۷ هزار تومان در سقف قیمت از ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان به ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز قرمز با افزایش ۳ هزار تومان در کف و ۶ هزار تومان در سقف قیمت از ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان به ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان رسید.

گفتنی است خرده فروشی‌ها مجاز به افزودن ۳۵ درصد سود به قیمت عمده هستند.

در صورت ادامه این شرایط به نظر می رسد،بار دیگر پیاز رکورد دار افزایش قیمت در گروه کالا‌های خوراکی سبزیجات و حبوبات باشد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رابی
    0

    دیگه اشکنه هم یک غذای لاچکری محسوب می شود.
    خدایا فقط نان خشک را تا رسیدن بهار و روییدن علف برای ملت ایران نگهدار .

  • هوشنگ مالیک
    0

    تمام مقصر گرانی این مملکت کسر بودجه است. و آن هم راهکار داخلی دارد : تبدیل شرکتهای دولتی به خصوصی و حذف اداراتی مثل امور مالیاتی.اجرا فقط یک مدیر تواتمند می خواهد.

  • Amir
    0

    گلایه واظهارنظر ممنوع ! چون چندنفرازنمایندگان فهیم طرحی را امضاء نموده اند که برای افرادی که اظهارنظر کنند چندماهی حبس ومجازات درنظرگرفته شود

  • ناشناس
    2

    چی شد ؟ قول ارزانی داده بودن، یکبار فقط یکبار یک چیزی بگین درست در بیاد قرار بود ارزان بشه گرانتر شد که

  • محمديان
    0

    به اطلاع آقاى رييس جمهور نر سانيد چون از خوشحالى اينكه گفته تورم پايين اومده در مياد بنده خدا گناه داره چقدر فريب مردم

  • ناشناس
    1

    رئیس جمهور گفته یکی از دلایل گرانی کالا و اجناس و گرانی ارز اعتراضات مردم بوده که به خیابان آمدند و علیه گرانی ها و فساد مسولان کشور قیام کردند.

  • بهرلم
    0

    وضعیت مملکتی که گردانندگان ان چپاولگران هستند بهتر این نمی شود

  • ناشناس
    0

    خلایق آنچه لایق

  • 🐜
    1

    مردم پوست کلفت شدن دربرابر گرانی وتورم هرچی می خواهید تیغ بزنید مهم نیست پیازکیلوچنده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها