دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران:

بازنشستگان با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق، چطور در تهران زندگی کنند؟

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: نماینده مجلس که باید عمق مشکلات را بررسی کند چوب لای چرخ دستمزد می‌گذارد! آن بازنشسته‌ای که ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، چطور باید زندگی کند؟

بازنشستگان با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق، چطور در تهران زندگی کنند؟

علی اکبر عیوضی گفت: اگر دولت و وزرا و تصمیم‌سازان بتوانند تورم را روی ده درصد بیاورند و روی همین نرخ نگه دارند، افزایش حقوق را هم ده درصد بدهند؛ آن زمان هیچکس اعتراضی ندارد؛ اما چون نمی‌توانند تورم را کنترل کنند، باید براساس تورم مزد را افزایش دهند.

او افزود: تجربه‌ی کشورهای پیشرفته نشان داده که اگر قدرت خرید اکثریت جامعه یعنی مزد و حقوق ‌بگیران را بالا ببرند، می‌توانند به اهداف خود در زمینه‌ی تولید ملی برسند. اگر قدرت خرید اکثریت جامعه همپای تورم افزایش پیدا نکند، چرخ اقتصاد مملکت کند می‌شود؛ چرا، چون تولیدات کشور ما تماماً مصرف‌کننده‌ی داخلی دارند، مصرف‌کننده‌ی این تولیدات خارجی‌ها نیستند؛ اگر مصرف‌کننده‌ی آن‌ها خارجی بود، می‌گفتیم خب صادرات هست و نیاز به مصرف داخلی نداریم. اما در این شرایط، اگر قدرت خرید کارگران شاغل و بازنشسته بالا نرود، مشکلات اقتصادی ما تداوم خواهد داشت؛ این رکودی که از میانه‌ی دهه‌ی نود شمسی تشدید شده، محصول همین ناتوانی خرید کارگران است. بنابراین نگویند مزد تورم‌زاست بلکه بگویند افزایش مزد، رونق به وجود می‌آورد.

عیوضی اظهار کرد: یک انتظاری از نمایندگان مجلس داریم و آنهم این است که دولت را به اجرای قانون ملزم کنند، به کارگران ضربه نزنند؛ من به عنوان نماینده بازنشستگان تهرانی، روی صحبتم با ۳۲ نماینده تهران است؛ این نماینده کارگران و بازنشستگان نیستند؛ تعدادی فقط به دنبال پیگیری منافع حزبی و جناحی خود هستند؛ نماینده مجلس که باید عمق مشکلات را بررسی کند و پیگیر باشد تا ببیند مشکلات مردم، مشکلات کارگران و بیمه‌شدگان چیست، چوب لای چرخ دستمزد می‌گذارد! آن بازنشسته‌ای که ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، چطور باید در شهر تهران زندگی کند؛ همین یک سوال را نمایندگان مجلس پاسخ بگویند، ما تمام حرف‌های دیگرشان را قبول می‌کنیم!

او تاکید کرد: نماینده مجلسی که نمی‌داند مردم شهرش با چه معضلاتی روزگار می‌گذرانند، جای تاسف دارد که اظهارنظر می‌کند افزایش مزد باید ۲۰ درصد باشد. این نماینده بیاید یک ماه خودش را بگذارد جای این کارگر، این بازنشسته‌ای که با حداقل امورات خود را می‌گذراند. بازنشسته ۵ میلیون و ۵۰۰ می‌گیرد، شغل دوم هم ندارد، دو تا داماد و یک عروس دارد؛ اینها با نوه‌ها می‌خواهند یک شب جمعه بیایند خانه پدربزرگ، چه باید بکند؟ جای شرمساری‌ست که نماینده مجلس اینها را نداند و برای دستمزد اظهارنظر کند. از سوی دیگر، همانطور که گفتم مصرف‌کننده‌ی همه تولیدات ما، داخلی هستند، به جای اینکه حامی افزایش دستمزد باشند، سنگ‌اندازی می کنند. این ۵ میلیون تومان افزایش نیابد، دیگر حتی محصولات خوراکی هم مشتری نخواهد داشت ، چرخ اقتصاد نخواهد چرخید!

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    معلومه ، زندگی نمیکنند

  • ناشناس
    0

    حقوق باید برای همه مساوی باشد
    به قصر نشینان و پیش نمازان شکم گنده بگو یید برای مردم و کشور و چه کردید

  • بازنشسته
    0

    با هزار بدبختی امروز نوه ام گفت برام پفک میگیری نتونستم براش پفک بگیرم چون پول نداشتم

  • ناشناس
    1

    همین ها برای زندگی امروز تصمیم گرفتند پس اعتراض نکنید. خودکرده راتدبیرنیست

  • ناشناس
    0

    یه خواهش ، فقط یک ماه خودتون رو بذارید جای یک بازنشسته تأمین اجتماعی ببینیدچه به روزتون میاد، خداوند ازتون نگذره ، حسرت خرید یک لباس مناسب به دلمون مونده

  • ناشناس
    0

    کسانی که این حقوق های تصویب می کنند خودشان ۷برابر به اضافه بسیاری از مزایا را می گیرند باید مصوب کننده هم همین قدر بگیرد

  • ناشناس
    0

    من دیدم گدایی کرده بیچاره چیکار کنه

  • 0

    اگر دید ید باز نشسته ای حرف نمیزنه چون در زمان شاه صاحب خونه شده وگرنه الان باید گدایان بازنشسته زیاد بود

  • حسین نوبری
    0

    پایین تر از ۵ ملیون هم حقوق داریم.تعداد زیادی سه ملیون حقوق میگیرند.باور کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها