قیمت آپارتمان در واوان چقدر است؟

قیمت آپارتمان در واوان توسط برخی فروشنده‌ها معادل خانه‌های پایتخت اعلام می‌شود. مثلا واحد کلیدنخورده ۱۲۰ متری را در واوان اسلامشهر درحالی ۴.۸ میلیارد یعنی متری ۴۰ میلیون آگهی کرده‌اند که عدد آخری، طبق آخرین آمار‌های رسمی از میانگین قیمت خانه در ۱۲ منطقه تهران بیشتر است.

قیمت آپارتمان در واوان چقدر است؟

البته از این دست آگهی‌ها بین جدید‌ترین فایل‌های فروش مسکن در واوان زیاد نیست و قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها برای واحد‌هایی که عمر بنای بیشتری دارند، تا متری ۱۴، ۱۵ میلیون کاهش پیدا می‌کند. مثل فروشنده‌ای که قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری را با عمر بنا ۱۵ سال، ۱.۴ میلیارد درنظر گرفته و ارزش هر مترمربع را دقیقا ۱۴ میلیون تومان اعلام کرده است.

آپارتمان ۱۲۰ متری در واوان به‌عنوان یکی از گران‌ترین گزینه‌ها برای خریداران، دقیقا چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. اگر سراغ ماشین‌حساب برویم، به عدد تقریبی ۴۰ میلیون تومان بابت هر متر از این واحد مسکونی روبرو می‌شویم که طبق آخرین آمار‌های رسمی این عدد از متوسط قیمت مسکن در ۱۲ منطقه تهران بیشتر است. واحدی که دوتا اتاق خواب دارد که یکی از آن‌ها به شکل مستر ساخته شده و به اسم نوساز و کلیدنخورده فروخته می‌شود.

قیمت آپارتمان ۱۸۵ متری در واوان نزدیک چهار میلیارد تومان اعلام شده است. فروشنده این واحد سه‌خوابه تصمیم گرفته قیمت پیشنهادی به خریداران را دقیقا سه میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان اعلام و بابت هر مترمربع تقریبا ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کند. رقم تقریبا چهار میلیاردی این واحد طبق آخرین آمار‌های رسمی معادل ۸۳ متر آپارتمان مسکونی در تهران است و چیزی که آن را به یکی از گران‌ترین آپارتمان‌های واوان تبدیل کرده، علاوه بر متراژ بالا، نوساز بودن و داشتن امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکنیگ است.

فروشنده دیگری در واوان آپارتمان ۱۲۰ متری را با قیمت دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون یعنی متری ۲۴ میلیون تومان آگهی کرده است. عددی که از نظر بانک مرکزی تقریبا معادل میانگین قیمت مسکن در ارزان‌ترین نقطه تهران -منطقه ۱۸- است، اما نصف میانگین ارزش خانه‌های پایتخت به‌حساب می‌آید. این یکی هم به اسم نوساز آگهی شده و فروشنده آن مدعی شده با امکانات کامل فروخته می‌شود. علاوه بر آسانسور، انباری و پارکینگ در بخش توضیحات این آگهی به چیز‌هایی مثل متریال درجه یک، داشتن پکیج و ... اشاره شده است. مورد‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم جزو گران‌ترین آپارتمان‌های فعلی در شهرک واوان اسلامشهر محسوب می‌شوند و ردپای ارزان‌ترین گزینه‌ها را باید در فایل‌هایی پیدا کنیم که عمر بنای بیشتری دارند.

قیمت آپارتمان ۶۶ متری به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای خریداران حدود یک میلیارد تومان اعلام شده است. واحدی که ۱۸ سال پیش ساخته شده و به‌جز انباری از داشتن امکاناتی مثل آسانسور و پارکینگ محروم است. البته در این واحد چیز‌هایی مثل کاغذ دیواری و کابینت MDF وجود دارد و فروشنده حضور دائمی نگهابان در آپارتمان را جزو مزایای آن دانسته است. رقم دقیق پیشنهادی این فروشنده ۹۶۰ میلیون تومان است که با یک تقسیم به عدد ۱۴.۵ میلیون به‌عنوان قیمت هر مترمربع می‌رسیم که تقریبا ۱۰ میلیون کمتر از میانگین قیمت مسکن در ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن تهران است و حدود ۳.۵ برابر کمتر از متوسط ارزش خانه‌های پایتخت فروخته می‌شود. بین ارزان‌ترین آپارتمان‌های مسکونی که در واوان فروخته می‌شود، می‌توانیم به واحد ۹۲ متری دیگری اشاره کنیم که قیمت آن را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعیین کردند و فروشنده حاضر است ارزش هر متر آن را حدود ۱۲ میلیون تومان حساب کند. البته عمر بنای ۳۱ ساله و نداشتن آسانسور و پارکینگ در قیمت‌گذاری این واحد تاثیر داشتند.

قیمت آپارتمان ۹۲ متری را در واوان فروشنده‌ای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته و می‌توانیم ارزش هر متر آن را حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدانیم. واحدی که دوتا اتاق خواب دارد، اما عمر بنا ۱۴ ساله آن و نبود امکاناتی مثل آسانسور و پارکینگ آن را به یکی از ارزا‌ن‌ترین گزینه‌ها برای خریداران تبدیل کرده است.

قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در واوان

متراژ

عمر بنا

توضیحات

قیمت کل

قیمت هر مترمربع

120 متر

نوساز

اتاق خواب مستر، مجهز به آسانسور و انباری

چهار میلیارد و 800 میلیون تومان

40 میلیون تومان  

185 متر

نوساز

مجهز به پارکینگ، انباری و آسانسور

سه میلیارد و 977 میلیون تومان

21 میلیون و 500 هزار تومان

120 متر

نوساز

مجهز به پارکینگ، انباری و آسانسور

دو میلیارد و 880 میلیون تومان

24 میلیون تومان

100 متر

15 سال

بدون پارکینگ و آسانسور

یک ملیارد و 400 میلیون تومان

14 میلیون و 500 هزار تومان تومان

66 متر

18 سال

بدون پارکینگ و آسانسور

960 میلیون تومان

14.5 میلیون تومان

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 🐜
    1

    واوان دوزارهم نمی ارزه اسلام شهر خیلی بهتر از واوان است

  • مهین
    1

    😅😅😅چقدر خنده داره که قیمت آپارتمان در والان بو گندو
    که فاضلاب های تهران به آنجا می‌ریزند واز بوی گندش نمیشه زندگی کرد وکلی طبقه پایین خانواده ها با کلی ارازل واوباش داره وقیمتهارو با منطقه ۱۸تهران هم بالا گذاشته اینجاست که هیچ کس نخره دستش بمونه بگنده مثل آب وهوای آلوده اش
    ازخدای مهربان میخواهم که به مستاجرها کمک کنه تا محتاج یه همچین آدم های فروشنده این آپارتمان‌ها محتاج نشوند

  • ناشناس
    1

    غروب خورشید کسی جرأت ندارد تنهایی قدم بزند ماشین پارک کنی نیم ساعته بردن بوی گندش دراومده کاری هم ازدست مابرنمی یاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها