تخصیص اعتبار کالابرگ الکترونیکی به کدملی سرپرست خانوار/ ثبت‌نام نیاز نیست

مجری طرح کالابرگ الکترونیکی جزئیات قیمت ۱۰ قلم کالا اختصاص داده شده و نحوه اجرای آن را تشریح کرد.

تخصیص اعتبار کالابرگ الکترونیکی به کدملی سرپرست خانوار/ ثبت‌نام نیاز نیست

حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: تمام کسانی که در استان هرمزگان یارانه می‌گیرند مشمولین طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

وی افزود: اعتبار کالابرگ الکترونیک روی کدملی افراد است و افراد می‌توانند با تمام کارت‌هایی که با کد ملی سرپرست خانوار است خرید خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: افراد مشمول این طرح می‌توانند با شماری گیری کد دستوری *۷۸۷*۲۸# یا با نصب برنامه کاربردی شما اعتبار خود را بررسی کنند.

فرداد اظهار کرد: دولت تلاش کرد که شبکه ملی اعتبار را ایجاد کند که امروز این امکان ایجاد شده و کد ملی مردم دارای اعتبار است.

وی با بیان اینکه انجام ثبت نام در این طرح لازم نیست و به صورت پیش فرض انجام شده گفت: اکنون افرادی که حساب یارانه آن‌ها در استان هرمزگان است می‌توانند از اعتبار کالابرگ الکترونیکی در خرید ۱۰ کالای اساسی استفاده کنند.

تخصیص اعتبار کالابرگ الکترونیکی به کدملی سرپرست خانوار/ ثبت‌نام نیاز نیست

وی افزود: جدول ۱۰ قلم کالای اساسی به عنوان مبنا قرار داده شده که در این سبد کالایی دو مزیت برای مردم است.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: کسی که از این سبد کالایی مبنا خرید کند سهم پرداختی از سمت مردم ثابت است و مزیت دیگر این است که یک ماه زودتر از اعتبار یارانه در این سبد خرید کند که پیرو مصوبه قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ است.

وی گفت: در صورت تغییرات قیمت احتمالی سهم مردم ثابت باقی خواهد ماند، اما سهم یارانه دولت افزایش پیدا خواهد کرد.

فرداد در خصوص اختیار مردم در خرید محصولات مختلف و میزان آن‌ها گفت: میزان محصولات براساس تصمیم شورای امنیت غذایی در نظر گرفته شده است وهیچ نشان تجاری خاصی مورد تاکید قرار نگرفته است. به طور مثال در حال حاضر دولت برای روغن حدود ۴۸ هزار تومان پرداخت خواهد کرد، اما اگر فرد بخواهد از روغن دیگری مانند روغن زیتون استفاده کند، دولت همان ۴۸ هزار تومان را پرداخت خواهد کرد و پرداخت مابه‌التفاوت آن به عهده فرد خواهد بود.

وی ادامه داد: خرید و فروش کالا‌هایی که با اعتبار دولت خریداری می‌شود امکان پذیر نیست چرا که برای فرد مزیتی ایجاد نمی‌کند. فروشنده کالا را با همان قیمت می‌فروشد، در حقیقت قیمت دستوری وجود ندارد و تنها پرداخت از دو مسیر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به اینکه دولت اعتبار اشخاص را شناسایی می‌کند که الان حدود ۳۰۰ هزار تومان است، گفت: در حال حاضر سامانه این امکان را در اختیار افراد گذاشته است تا از اعتبار خود برای خرید محصولات استفاده کنند و الزامی برای خرید یک محصول خاص وجود ندارد.

وی در خصوص فروشگاه‌های متصل شده گفت: به دستور رییس جمهور و دغدغه‌هایی که در این حوزه وجود دارد، گفته شده است که طرح باید به نحوی انجام شود که حتی یک فروشگاه در محدوده محروم نیز بتواند به عضویت سامانه دربیاید. در حال حاضر این امکان به وجود آمده است.

فرداد با بیان اینکه در روز‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از فروشگاه‌ها درخواست عضویت داده‌اند، گفت: زیر ساخت لازم برای عضویت همه فروشگاه‌های کل کشور فراهم شده است. در دو تا سه روز ابتدایی اجرای طرح در استان هرمزگان، حدود دو هزار خرید انجام شده و افراد از اعتبار خود استفاده کردند. فروشگاه‌های می‌توانند برای ثبت نام به سایت شما مراجعه کرده و با نصب اپلیکیشن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باسلام اگه خرید اختیاری باشه بهتره هر چی خاستن بخرند ممنونم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها