برای دریافت وام ازدواج داشتن ضامن کارمند اجباری نیست

مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در گلستان گفت: طبق ابلاغیه بانک مرکزی شرایط ضمانت با اعتبار سنجی، اخذ سفته و یا اخذ نامه معتبر تعیین شده است.

برای دریافت وام ازدواج داشتن ضامن کارمند اجباری نیست

معرفی ضامن برای دریافت وام ازدواج یکی از موضوعاتی است که زوج‌های جوان را برای دریافت وام با مشکل مواجه کرده است.

برخی بانک‌ها برای قبولی ضامن تنها شرط کارمند بودن و داشتن نامه کسر از حقوق را مد نظر قرار می‌دهند که این موضوع موجب شده بسیاری از متقاضیان وام ازدواج نتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

عسکری، مدیرامور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در گلستان در گفتگو با رادیو گلستان در این باره گفت: طبق شرایط وام ازدواج که از طرف بانک مرکزی به کل شبکه بانکی ابلاغ شده است شرایط ضمانت با اعتبار سنجی، اخذ سفته و یا اخذ نامه معتبر تعیین شده است.

او افزود: با رعایت این شرایط از ابتدای امسال ۷۷۷ فقره وام ازدواج به مبلغ هزار و ۶۰ میلیارد تومان در ۱۶ شعبه بانک مهر ایران در استان پرداخت شده است.

به گفته مدیرامور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در گلستان، مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌های زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و افراد عادی ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

عسکری ادامه داد: به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سطح استان تاکید شده است حتی اگر متقاضی دریافت تسهیلاتی در اعتبار سنجی با مشکل مواجه شد و نیاز به ضامن دوم داشت سختگیری نا به جا انجام نشود و تا جایی که امکان دارد به ساده‌ترین شکل ممکن تسهیلات پرداخت شود.

او افزود: در کنار پرداخت وام ازدواج، کارت خرید به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه سپرده گذاری به زوجین برای خرید جهزیه داده می‌شود و از ابتدای سال تاکنون ۷۶ میلیارد تومان به حدود دو هزار زوج و مردم متفرقه این کارت داده شده است.

عسکری با اشاره به سامانه اعتبارسنجی گفت: در این سامانه افراد به صورت داوطلبانه دارایی خود را ثبت می‌کنند و اگر رتبه اعتباری بالایی را ثبت کنند (بر اساس بررسی عملکرد پنج ساله بانکی) تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان بدون ضامن می‌توانند وام دریافت کنند.

او افزود: تاکنون دو هزار و ۲۲۴ وام بدون ضامن با مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان به افراد پرداخت شده است.

عسکری ادامه داد: برای ضامن سختگیری نمی‌کنیم و حتی بانک به شعب خود اعلام کرده است اگر فرد ضامن ساکن روستا بود می‌تواند پروانه چرای دام و یا پروانه چاه کشاورزی را هم به عنوان ضامن ارائه کند.

او افزود: سیاست بانک قرض الحسنه پرداخت وام صفر درصد است و تا دو ماه آینده وام‌های ده میلیون تومانی با صفر درصد سود پرداخت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    با سلام ببخشید من الان یکسال برا وام ازدواج ثبت نام کردم پرونده رو هم تحویل گرفتن فقط ضامن باید امضا کنه الان میگن بانک مرکزی جلو وام ها رو بسته

  • ناشناس
    0

    اگر می خواین وام ندین خوب از اول بگین یکسال منو تاب دادن الان میگن بانک مرکزی وام نمیده

  • یکی از مردم
    0

    وام ازدواج هم مثل وام فرزند آوری فقط اسمش قشنگیه که تو خبر گزاری ها اعلام کنند من برای پسرم رفتم برای بیست میلیون وام فرزند آوری ضامن کارمند کسی که تو اون بانک حساب داره همه را آماده کردیم بعد گفتن پیرنت یک ماه صاحب جواز بعد گفتن سند خونه کارمند ضامن اینقدر گفتن واسه بیست میلیون که پشیمون شدیم سفته از پسرم آخرش معلوم نیست کی وامو بدن خدا خیرشون بده بهمون اشناهاشون بدن که بعداً قسطشم بر نگردونن ما نخواستیم

  • ناشناس
    0

    ازدواج تو این مملکت یعنی گسترش تروریسم در جهان.

  • ناشناس
    0

    بنظرم در این شرایط اگه توی ذهن جوان هم اسم ازدواج بیاد ،شما بردید ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها