اعمال محدودیت جدید برای صرافی‌های رمزارز/ هر کد ملی تنها ۲۵ میلیون تومان در روز می‌تواند تراکنش داشته باشد

براساس اعلام برخی پرداخت‌یارها سقف واریز از درگاه پرداخت پلتفرم‌های رمزارز از هر کد ملی در شبانه روز ۲۵ میلیون تومان است.

اعمال محدودیت جدید برای صرافی‌های رمزارز/ هر کد ملی تنها ۲۵ میلیون تومان در روز می‌تواند تراکنش داشته باشد

مدتی قبل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شاپرک تصمیم بر مسدود کردن درگاه‌های پرداخت بدون اینماد گرفتند و اعلام کردند که از ۲۴ آبان این فرایند آغاز خواهد شد؛ آثار این تصمیم در وهله اول متوجه کسب‌وکارهای پرمخاطب اما رگوله نشده مانند صرافی‌های رمزارز بود که علی‌رغم داشتن کد مالیاتی در دسته‌های اینماد جایی نداشتند. این شد که نهادهای صنفی و کسب‌و‌کارها با نهاد قانون‌گذار بانک مرکزی، مذاکره کردند و بانک مرکزی مقرر کرد تا زمان رگوله نشدن این صنعت، به جای الزام دریافت اینماد، کد پایانه‌های صرافی‌های رمزارزی به ۷۸۰۰۰ تغییر کند و سقف واریز از درگاه پرداخت اینترنتی از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان برسد، به عبارتی دیگر؛ سقف واریز روزانه هر کد ملی از طریق درگاه همچنان ۱۰۰میلیون تومان باقی‌ ماند چرا که واریز این مبلغ در چهار نوبت و با کارت‌های بانکی مختلف امکان‌پذیر بود؛ اما بانک مرکزی از روز گذشته محدودیت واریز از درگاه ای‌پی‌جی برای هر ‌کد ملی اعمال کرده؛ براساس این اقدام یک یا چند تراکنش از یک کد ملی که جمع مبلغ آنها بالاتر از ۲۵ میلیون تومان در شبانه روز باشد ناموفق خواهد شد.

مهدی شریعتمدار مدیرعامل جیبیت نیز صحت این اتفاق را تایید کرده و در این خصوص گفت: «تیم مانیتورینگ جیبیت از حوالی شش صبح با خطاهای تراکنش‌ مواجه شدند و بعد از بررسی یوزکیس‌ها و پرس و جو از پلتفرم‌های طرف همکاری، متوجه اعمال محدودیت سقف تراکنش ۲۵ میلیون تومان برای هر کد ملی شدند.»

به گفته شریعتمدار، پیش از این محدودیت ۲۵ میلیون تومانی برای هر تراکنش‌ بود و حتی کارت هم در بر نمی‌گرفت. مدیرعامل جیبیت می‌گوید، برداشت من این است که هرکد ملی در طول روز فقط یکبار از تمام ترمینال‌های کد ۷۸۰۰۰ می‌تواند خرید یا پرداخت انجام دهد.

او تصریح کرد که اگر فردی در یک پلتفرم ۲۵ میلیون تومان پرداخت انجام دهد، سقف تراکنشش برای پلتفرم دیگری پر شده است و تا روز بعدی امکان انجام تراکنش در صرافی‌های رمزارزی نخواهد داشت.

منبع: راه پرداخت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    بیفایده است هرروز مخالف جدید تولید میکنید

  • ناشناس
    0

    پول خودمونو هم اجازه نداریم برداریم دزدی در روز روشن یعنی همین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها